• 1
  • 2
2011-06-25, 15:36
Medlem
Leif Ds avatar
Hej politikvänner!

Med anledning av medias rapportering om SDs medlemstapp så ställer jag frågan:

Är DU medlem i det parti du stödjer, eller i alla fall tycker minst dåligt om?
Om inte, varför?
Citera
2011-06-25, 15:45
Medlem
salxars avatar
Nej, jag är inte med i SD. Vill inte bli mördad när uppgifterna läcker ut
Citera
2011-06-25, 15:47
Medlem
Snespiks avatar
Jag röstar på Socialdemokraterna men är inte medlem. Varför? Har inte så stort intresse.
Citera
2011-06-25, 15:49
Medlem
Imperativs avatar
Nej. Jag skulle på sin höjd tänka mig att ställa upp gatan, men mest för att jag gått och blivit surmulen på senare tid. Jag avskyr samtliga svenska politiska partier och ägnar mig inte ens åt taktikröstning.
Citera
2011-06-25, 15:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag har aldrig varit medlem i något politiskt parti. De senaste valen har jag röstat på KD, men det förefaller i nuläget osannolikt att jag gör det 2014. Inget parti har en profil som gör att jag kan känna en sådan identifikation att jag reflekterar medlemskap.
Citera
2011-06-25, 16:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nej! Som aktiva måste man vara med men för andra finns det inget skäl om man är mån om sitt oberoende och sin frihet. Det kan ju hända att man byter fot en dag.

Vill man stödja kan man skicka pengar i alla fall.

Partier är ändå som familjeföretag med sina närmaste i den inre kärnan och dit in kommer inte den ofrälse utan vidare. Det passar inte alla att vara bifigurer i en av de yttre ringarna av hangarounds.
Citera
2011-06-25, 16:14
Medlem
Rodolfuss avatar
Nej. Jag personligen vill inte gå med i något parti om jag inte har för avsikt att vara aktiv. Jag kan dock tänka mig att donera pengar till olika partier.

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inget parti har en profil som gör att jag kan känna en sådan identifikation att jag reflekterar medlemskap.
Strix sade det bra.

Om vi åkte tillbaks i tiden cirka 40 år, då hade jag nog varit med i ett parti.
Citera
2011-06-25, 16:17
Medlem
Kingen_kings avatar
Nej, jag tänker inte låsa upp mej med att vara medlem i nåt parti. Om man inte är engagerad i partipolitiken och har nåt uppdrag så är man ju bara en nyttig idiot om man är medlem.
Citera
2011-06-25, 16:43
Medlem
bombaccis avatar
Jag är medlem i Folkpartiet liberalerna (FP). Passar ganska bra in på vad TS skriver "tycker minst illa om", stödjer inte "mitt" parti i vått och tort. Röstade inte ens på dem i nyvalet i västra götaland. Kommer nog engagera mig lite mer partipolitiskt när jag flyttar från den här byn och slipper pamparna här ( de släpper fram NADA som inte de själva har haft ett finger med i spelet och kan ta åt sig av äran).

Håller med föregående talare om att man mest är en nyttig idiot. Men man "måste" ju oftast börja längst ned, om man inte redan är välkänd för något.

Dock vill jag inte bli utnyttjad och överkörd, så blir nog till att vänta med att hjälpa till, tills jag flyttar. Dock går intresset i vågor, något som jag tror påverkar en del av vad de som hoppar av från SD har upplevt med. Vid riksdagsvalet så rapporterar media kring politiska frågor, politiker och andra närliggande ämnen varje dag. Efter valet så är det inte lika hett längre och partipolitik på kommun - och landstingsnivå är oftast ganska trist.

Det är inga stora debatter om skatte- och arbetsmarknadspolitik, utan handlar mer om att man ska rösta för om en ny parkeringsplats ska byggas eller ej. Något som är fasligt tråkigt.

Framförallt när det oftast är pensionärer eller politiska broilers som mest går på dessa möten så blir det ofta att man inte ens får chansen att träffa "intressanta" personer. Möter trevligare personer på gymet eller i någon annan förening.
Citera
2011-06-25, 17:53
Medlem
Var medlem i pirat partiet förut.
Hoppade dock av för att det skickade så mycket spamm
Citera
2011-06-25, 22:09
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimhari
Var medlem i pirat partiet förut.
Hoppade dock av för att det skickade så mycket spamm
Hahahaha

OnT: Ja jag är medlem i liberala partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag är medlem i Folkpartiet liberalerna (FP). Passar ganska bra in på vad TS skriver "tycker minst illa om", stödjer inte "mitt" parti i vått och tort. Röstade inte ens på dem i nyvalet i västra götaland. Kommer nog engagera mig lite mer partipolitiskt när jag flyttar från den här byn och slipper pamparna här ( de släpper fram NADA som inte de själva har haft ett finger med i spelet och kan ta åt sig av äran).

Håller med föregående talare om att man mest är en nyttig idiot. Men man "måste" ju oftast börja längst ned, om man inte redan är välkänd för något.

Dock vill jag inte bli utnyttjad och överkörd, så blir nog till att vänta med att hjälpa till, tills jag flyttar. Dock går intresset i vågor, något som jag tror påverkar en del av vad de som hoppar av från SD har upplevt med. Vid riksdagsvalet så rapporterar media kring politiska frågor, politiker och andra närliggande ämnen varje dag. Efter valet så är det inte lika hett längre och partipolitik på kommun - och landstingsnivå är oftast ganska trist.

Det är inga stora debatter om skatte- och arbetsmarknadspolitik, utan handlar mer om att man ska rösta för om en ny parkeringsplats ska byggas eller ej. Något som är fasligt tråkigt.

Framförallt när det oftast är pensionärer eller politiska broilers som mest går på dessa möten så blir det ofta att man inte ens får chansen att träffa "intressanta" personer. Möter trevligare personer på gymet eller i någon annan förening.
Ni som saknar ideologisk grund kan såklart aldrig stödja erat parti fullt ut. Det känns bra att det finns ett parti här i Sverige som jag kan stödja till åtminståne 99%. Även om de inte har någon makt så ska man ju tänka på att riktigt hardcore liberala partier är jävligt sällsynta runt om i världen.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2011-06-25 kl. 22:17.
Citera
2011-06-25, 22:38
Medlem
Ja.
Medlem i SD sen ca 6 månader tillbaka. Värvat ytterligare några medlemmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in