Citat:
Ursprungligen postat av Kimhari
Var medlem i pirat partiet förut.
Hoppade dock av för att det skickade så mycket spamm
Hahahaha
OnT: Ja jag är medlem i liberala partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag är medlem i Folkpartiet liberalerna (FP). Passar ganska bra in på vad TS skriver "tycker minst illa om", stödjer inte "mitt" parti i vått och tort. Röstade inte ens på dem i nyvalet i västra götaland. Kommer nog engagera mig lite mer partipolitiskt när jag flyttar från den här byn och slipper pamparna här ( de släpper fram NADA som inte de själva har haft ett finger med i spelet och kan ta åt sig av äran).
Håller med föregående talare om att man mest är en nyttig idiot. Men man "måste" ju oftast börja längst ned, om man inte redan är välkänd för något.
Dock vill jag inte bli utnyttjad och överkörd, så blir nog till att vänta med att hjälpa till, tills jag flyttar. Dock går intresset i vågor, något som jag tror påverkar en del av vad de som hoppar av från SD har upplevt med. Vid riksdagsvalet så rapporterar media kring politiska frågor, politiker och andra närliggande ämnen varje dag. Efter valet så är det inte lika hett längre och partipolitik på kommun - och landstingsnivå är oftast ganska trist.
Det är inga stora debatter om skatte- och arbetsmarknadspolitik, utan handlar mer om att man ska rösta för om en ny parkeringsplats ska byggas eller ej. Något som är fasligt tråkigt.
Framförallt när det oftast är pensionärer eller politiska broilers som mest går på dessa möten så blir det ofta att man inte ens får chansen att träffa "intressanta" personer. Möter trevligare personer på gymet eller i någon annan förening.
Ni som saknar ideologisk grund kan såklart aldrig stödja erat parti fullt ut. Det känns bra att det finns ett parti här i Sverige som jag kan stödja till åtminståne 99%. Även om de inte har någon makt så ska man ju tänka på att riktigt hardcore liberala partier är jävligt sällsynta runt om i världen.