Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-28, 12:14
  #1
Medlem
Vivvis avatar
Är det nån mer än jag som på ett sätt saknar tiden då man hyrde spel i godisaffären ?
Man gick dit förväntansfull och hyrde ett Nintendo eller Sega konsol och kanske 1-2 spel beroende på vad man hade råd med. Man köpte rejält med godis, och ringde sina vänner och spelade non-stop hela helgen.
Minns att det heller inte var alls ovanligt att hyra en Videobox.
Det var tider det
Citera
2011-06-28, 12:36
  #2
Medlem
Gud vilken nostalgi!

Minns att jag tjatade i evigheter på föräldrarna att jag skulle få hyra en stor låda med ett inbyggt ned eller sega. Det var verkligen höjdpunkten på barndomen
Citera
2011-06-28, 12:37
  #3
Medlem
Hyperbolens avatar
Ja jävlar va fint! Känslan när man sprang till butiken efter skolan med sina kompisar för att hyra ett spel
Citera
2011-06-28, 12:49
  #4
Medlem
Wazupfbs avatar
Ja herregud vad man kan sakna sådana tider ibland!
Rippade hyrda amiga spel på 1-2mib/st :P
Tänk vad ungarna blir förstörda nu för tiden när dom bara får allt på en sekund när dom vill ha något.
Citera
2011-06-28, 12:51
  #5
Medlem
snartsomdus avatar
Hyrde Super Mario 1 till nes och satt och idiotlirade hela helgen. sen kom jag ihåg att det var kö på att hyra populärare spel så ibland fick man sitta och lira wrecking crew vilket var sådär.
Citera
2011-06-28, 12:54
  #6
Avstängd
Gosifs avatar
Kommer så väl ihåg när far min hyrde en videobandspelare. I en röd skinnväska. Väcklade upp och tog fram appparaten. Hade hyrt några filmer också. Luktade hyrvideo lång väg. Sprakade lite i tvn när filmerna satt igång.. Tider det.

Eller när jag och far hyrde ett NES med Top Gun och Blades of Steel. Oj, här pratade vi om en underbar känsla när man började spela för fulla muggar.
Citera
2011-06-28, 13:52
  #7
Medlem
Vivvis avatar
Minns att min mamma var noga med att man skulle packa ihop Nintendot väl när vi skulle lämna tillbaka det.
Det var verkligen lyx när hon sa ja till 2 spel !!
Fanns Zelda 1 så var man överlycklig. Sen tog vi alltid Super Mario Bros.
Har för mig att Ice Climber alltid ingick i priset.
Citera
2011-06-28, 13:55
  #8
Medlem
Fina tider! I min lilla by fanns det bara en NES att hyra. Snacka om att det var rekord-tider i vilken löpgren som helst där när man slutat plugget. Ofyfan vilken ångest om det redan var uthyrt. Tror det kostade 40kr för basenehet och Ice Climber. Efter ett tag kunde man hyra Zelda...hann dock aldrig klara det så nästa gång man hyrde så var ju ens sparade spel väck o nån annan tjomme hade lirat.
Fina tider!
Citera
2011-06-28, 14:00
  #9
Medlem
LordJCSs avatar
Snacka om att få sig en promenad längs minnenas allé.. Man var själv en flitig hyrare av spel och konsol på den tiden..
Citera
2011-06-28, 14:44
  #10
Medlem
Schlags avatar
aah vilka minnen, minns att vi brukade hyra ett sega megadrive å ngt skjutar spel där man var en kvinna eller en blå/guld robot?(skulle gärna vilja veta namnet om ni vet vilket jag menar) vilket man satt å nötade så länge man kunde.


edit: alien storm var spelet
__________________
Senast redigerad av Schlag 2011-06-28 kl. 14:53.
Citera
2011-06-28, 14:49
  #11
Medlem
DRFLAMEs avatar
När pappa beslutade sig att ta med mig till Spelbörsen på Ringvägen. Då kom man i brallorna kändes det som. Hur mycket spel som helst med olika klisterlappar (prisklasser). Där gick man runt och dreglade och fick med sig hem ett spel då och då.

Det där krigsspelet från Capcom. När man är pilot i stridsflygplan. På Super Nintendo, minnen....
Citera
2011-06-28, 15:36
  #12
Medlem
Vivvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlag
aah vilka minnen, minns att vi brukade hyra ett sega megadrive å ngt skjutar spel där man var en kvinna eller en blå/guld robot?(skulle gärna vilja veta namnet om ni vet vilket jag menar) vilket man satt å nötade så länge man kunde.


edit: alien storm var spelet
Det lät nästan som Metroid där man spelar Samus Aran...men det var till Nintendo Nes.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback