Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-30, 22:54
  #1
Medlem
Jo jag dammade av lite saker i förrådet häromdagen. Hittade bl a en massa gamla simpsons-tidningar daterade 99,00,01,02. Bl a den där specialutgåvan med "Bartman" samt det första numret på svenska med samlarvärde. Jag sitter på ungefär 30 tidningar.

Hursomhelst, brukar dom flesta serietidningsbutiker köpa begagnade serietidningar av folk? samt kan jag tjäna ett par hundringar, kanske t o m en 500-lapp på det här?

bonusfråga:
Kan man även sälja dvdfilmer till denna sorters butiker? har nämligen 10 simpsons säsonger också!
__________________
Senast redigerad av fraum 2011-06-30 kl. 23:00.
Citera
2011-06-30, 23:05
  #2
Medlem
På ebay eller tradera kan du nog lägga ut dom och få en liten slant.
Citera
2011-06-30, 23:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
På ebay eller tradera kan du nog lägga ut dom och få en liten slant.


Filmerna ja. Men för serietidningarna är det väl bättre att få ut dom till dom lokala serietidningsaffärerna?
Citera
2011-06-30, 23:53
  #4
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Filmerna ja. Men för serietidningarna är det väl bättre att få ut dom till dom lokala serietidningsaffärerna?
Näe, du sitter med största sannolikhet inte på något av värde. Det handlar även om kvalitén på tidningarna. Är de slitna, vikta och dyl, så sänker det naturligtvis värdet...

Säljer du det till något antikvariat, så kanske du får två kronor, på sin höjd per tidning. Det beror på vad de själva kan tänka sig sälja dem för. Första numret och specialnumret kanske du kan få en femma för

Skulle rekommendera att du sköter säljandet på egen hand, då du lär få mest pengar för dem på det sättet. Tradera eller så ställer du dig på en loppmarknad. 5:- per tidning kan du nog ta då, utan problem...
Citera
2011-06-30, 23:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Näe, du sitter med största sannolikhet inte på något av värde. Det handlar även om kvalitén på tidningarna. Är de slitna, vikta och dyl, så sänker det naturligtvis värdet...

Säljer du det till något antikvariat, så kanske du får två kronor, på sin höjd per tidning. Det beror på vad de själva kan tänka sig sälja dem för. Första numret och specialnumret kanske du kan få en femma för

Skulle rekommendera att du sköter säljandet på egen hand, då du lär få mest pengar för dem på det sättet. Tradera eller så ställer du dig på en loppmarknad. 5:- per tidning kan du nog ta då, utan problem...


Är det verkligen så pass illa? Allting är i PERFEKT skick och tom i plastfodral.

Vet att jag lämnat in halvmålade gamla warhammers till en butik och fått 400spänn iaf..men där är det kanske annorlunda?
Citera
2011-07-01, 01:39
  #6
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Är det verkligen så pass illa? Allting är i PERFEKT skick och tom i plastfodral.

Vet att jag lämnat in halvmålade gamla warhammers till en butik och fått 400spänn iaf..men där är det kanske annorlunda?

Warhammer har ju ett högre pris än guld per kg så det är klart att de behåller värdet bra mycket mer än serier. Allt beror på vad någon kan tänkas betala för det, men tidningar som är ca 10 år gamla har inget större värde och Simpsonsserier överlag har nog ganska kasst samlarvärde. För stora upplagor helt enkelt. Störst chans att få betalt har du om du hittar någon form av Simpsons-samlare skulle jag tro, men det är nog mer jobb än vad det är värt att försöka sälja lösnummer på tradera

Simpsons boxarna får du nog dock 100+ st för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback