Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Men vad frlorar man p det om dessa hlls i speciella forum? Vill man d slippa dessa kontaktannonser s r det bara att lta bli att titta in dr.
Man frlorar inget frutom att Forumet tar sig in p en "marknad" dr det redan finns alternativ.
Det jag menar r, vad r nsta steg? Ska flashback ppna ett forum dr anvndarna kan bestlla mat? Ska flashback brja slja mobilabonnemang?
Forumet har en tydlig profil som ett diskussionsforum och jag tror det r en dlig vg att g att breda ut sig fr mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nej, jag frstr vad du menar men jag tror att Flashback och dess medlemmar har mer att vinna n frlora p att bli mer flexibel i tolkningen av 1.01. Var grnsen ska g vet jag inte, men min generella sikt r att vi r alldeles fr statiska och anala av tolkningen i dagslget.
Jag menar att det definitivt finns tillfllen d det vi klassar som annons har ett existensberttigande och t o m kan gynna diskussionerna. Jag minns srskilt ett fall dr ngon i krimforumet skulle bestlla ut ngot dokument (har fr mig att det rrde sig om en FUP) som kostade pengar, och anvndaren ville inte ta hela kostnaden sjlv. Fr att lsa problemet lade anvndaren ut en frfrgan om vilka som var villiga att dela p betalning, och att anvndaren i frga kunde skta allt praktiskt (bestllning, betalning och omvandlande av papperskopian till .pdf) om han eller hon bara fick in lite pengar fr att tcka upp fr de kostnade som anvndaren enligt egen utsago inte hade rd att ta helt sjlv. Det inlgget raderades och jag har fr mig att anvndaren varnades fr brott mot 1.01. Hade vi varit flexibla dr hade vi godknt det hela och materialet hade ntt ut p forumet och det hade otvivelaktigen gynnat diskussionen i trden.
Jag r mest sugen p att problematisera lite mer kring 1.01 och slppa stelbentheten. Frgan som jag anser att vi br stlla oss r "gynnar det hr inlgget forumet?" snarare n "r detta en annons?".
Jag hller som du redan knner till inte med dig. Jag menar att anvndarna, moderatorerna och i slutndan forumet tjnar p att grnserna kring reglerna r klara och tydliga. Ifall man har svart och vitt istllet fr svart, vitt och en jvla massa nyanser av gr s vet alla vad som gller och det blir inga missfrstnd av ngon part.
Nr det gller ditt exempel s vill iallafall jag inte kommentera det rendet. Det jag hade att sga angende det finns i hanteringen av det. Trkigt svar men det togs ett beslut och ifall det sedan var felaktigt s kunde anvndaren kontakta admins fr att diskutera detta.
Jag har inget emot att ndra regeln, dremot menar jag att det r ytterst viktigt att forumet har en inriktigning mot diskussioner i fortsttningen ocks och inte ger sig in i omrden dr diskussionen r sekundrt. Jag tvivlar p att det blir ngra diskussioner i kontakttrdarna i detta nya forum vilket jag tycker r trkigt.