• 1
  • 2
2011-07-01, 10:36
Administrator
admins avatar
Forumet 'Resor' har ftt ett nytt subforum som heter 'Resekompisar'.

https://www.flashback.org/f400

admin
Citera
2011-07-01, 10:42
Medlem
epost72s avatar
ntligen.

Admin lnkar dessutom till det nya forat, inte illa
Citera
2011-07-01, 10:56
Medlem
teflonpannan69s avatar
Idag blev vrlden lite mindre och lite trevligare
Citera
2011-07-01, 10:57
Medlem
micaeles avatar
S FB skall utvecklas mot ett annonsforum nd?
Citera
2011-07-01, 11:08
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Vi omfrdelar, effektiviserar och anvnder oss av nya lsningar.

Think outside the boxside, nu slipper ju Resor, Allmnt att dras med dessa annonser
Citera
2011-07-01, 11:09
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Jag lobbar fr liknande grejer i samtliga forum. Trningskompisar, kontaktannonser i R&S, whiskeyvnner i Alkohol & dryck och - inte minst - knullkompisar i E&S (och P&H).

Skmt sido - jag tror att det hr i sig inte behver vara dligt. Alla annonser r inte av ondo och jag tycker att vi borde vara betydligt mer flexibla i vr tolkning av 1.01. Kan anvndarna gynnas tycker jag att vi br se mellan fingrarna. Att slppa igenom ett helt forum fr resekompisar men frbjuda, och t o m ibland varna, fr att ngon som trnar vill ha sllskap vid vikterna, r enligt mig en inkonsekvens utan dess like, men vi fr se vart det leder.
Citera
2011-07-01, 11:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag lobbar fr liknande grejer i samtliga forum. Trningskompisar, kontaktannonser i R&S, whiskeyvnner i Alkohol & dryck och - inte minst - knullkompisar i E&S (och P&H).

Skmt sido - jag tror att det hr i sig inte behver vara dligt. Alla annonser r inte av ondo och jag tycker att vi borde vara betydligt mer flexibla i vr tolkning av 1.01. Kan anvndarna gynnas tycker jag att vi br se mellan fingrarna. Att slppa igenom ett helt forum fr resekompisar men frbjuda, och t o m ibland varna, fr att ngon som trnar vill ha sllskap vid vikterna, r enligt mig en inkonsekvens utan dess like, men vi fr se vart det leder.
En anledning som jag frsttt det r ju att reseforumet p flashback delas med travelforum.se och att ha ett rent reseforum utan att f frga om resesllskap r knepigt.
Citera
2011-07-01, 11:20
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
En anledning som jag frsttt det r ju att reseforumet p flashback delas med travelforum.se och att ha ett rent reseforum utan att f frga om resesllskap r knepigt.
Travelforum r ett jttetrevliga projekt, och jag har sjlv haft viss nytta av sidan, men jag ser Flashback som ofantligt mycket viktigare n TF. Ska vi gra avsteg frn befintliga regler mste dessa avsteg glla fr alla. Kontaktannonser r uttryckligen frbjudna enligt 1.01 men det r tydligen ok att annonsera efter ngon att resa jorden runt med. Det r en inkonsekvens i regelverket som jag tycker r beklmmande och ser inte hur jag i fortsttningen ska kunna tycka ngot annat n att knullkontakter i E&S br vara tilltna, eller tminstone inte frbjudna enligt 1.01.
Citera
2011-07-01, 11:25
Medlem
epost72s avatar
Inkonsekvent r det men andra sidan har det varit inkonsekvent redan tidigare* i just reseforat.
Det kan mhnda vara s att det ligger ngot i det som evilhoney nmner.

* Det r ju inga direkt nystartade trdar om man sger s.
Senast redigerad av epost72 2011-07-01 kl. 11:48.
Citera
2011-07-01, 11:44
Medlem
micaeles avatar
Inkonsekvent en masse, minst sagt. Inte nog med det - hur gr ni med regel 1.01?
Nr ndras den till att utesluta detta nya forum? Som den r formulerad nu r det ett regelbrott att ens starta en ny trd dri.

Fr forumet ligger ju under Flashback Forums regelverk, antar jag. 1.01 mste naggas i kanten och brja inkludera undantag. Knns...logiskt. Eller inte.
Citera
2011-07-01, 12:21
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Inkonsekvent en masse, minst sagt. Inte nog med det - hur gr ni med regel 1.01?
Nr ndras den till att utesluta detta nya forum? Som den r formulerad nu r det ett regelbrott att ens starta en ny trd dri.

Fr forumet ligger ju under Flashback Forums regelverk, antar jag. 1.01 mste naggas i kanten och brja inkludera undantag. Knns...logiskt. Eller inte.

Vad r egentligen problemet med 1.01. Vad skulle vara problemet att inkludera kontaktannonsforum i Flashback, egentligen?
Senast redigerad av teflonpannan69 2011-07-01 kl. 12:25.
Citera
2011-07-01, 12:25
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vad r egentligen problemet med 1.01. Vad skulle vara problemet att inkludera kontaktannonsforum i Flashback, egentligen=
Problemet r att vi inte vill att Flashback ska bli ett annonsforum. Man ska kunna diskutera bilar utan att ngon postar sljannons fr en Opel Vectra, eller kunna diskutera politik utan att ngon spammar moderaternas hemsida etc.

Frgan r bara var man ska dra grnsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in