Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-02, 21:27
  #169
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Men hur kan du mena att de prickade in det bra? På vilket sätt då? Det enda de förmedlade i min mening var att de som använder flashback som källa är idioter för att här finns bara massa rasister som säger att alla invandrare är kriminella och alla feminister horor. Att försöka förlöjliga den välriktade kritik som många av flashbacks användare har mot vår invandring och det feministiska inflytandet i Sverige visar bara på deras brist på förståelse inom dessa ämnen.

Visst finns det en jävla massa puckon på flashback som tror på i princip allt som skrivs. Kommer ihåg en helt underbar tråd för ett år sedan eller så där trådskaparen skrev att han hade hört att man kunde bli hög på diskmedel. Folk trollade ju såklart sönder honom vilket slutande med att han drack diskmedel i tron att han skulle bli hög av det. På samma sätt finns det ju idioter av samma kaliber även inom I&I och feminism, men ska man driva om det får de väl hitta något bättre än att vi alla tror att alla invandrare är kriminella och att alla feminister är horor. Detta är nämligen inget som jag upplever har någon som helst verklighetsförankring, vilket då får skämtet att förlora all poäng.

Jag menar så här: P3 tog fasta på de idioter som hörs högst och längst. Tyvärr överröstar dessa människor alltid de mer sansade och eftertänksamma individerna. Det är min uppfattning att nästan all välriktad och genomtänkt kritik mot exempelvis svensk integrationspolitik drunknar på Flashback. Istället florerar en rätt tröttsam och väldigt uttjatad rasism. Eugenetikförespråkarna, som borde ta en paus från Nietzsche då och då, hyllas med pubertala bräkanden från en mindre beläst, men outtröttlig skock får.

Jag tycker själv att det verkar oseriöst och slarvigt om någon hänvisar till Flashback som källa, just på grund av den låga nivån som råder på stora delar av forumet. Tyvärr. För självklart är Flashback ett forum som hyser mycket kunnigt folk också. Ta bara litteraturdelen där jag läser mest. Där finns flera stofiler (jag använder inte begreppet för att ringakta, tvärtom) vars kunskap och beläsenhet jag beundrar och bara kan drömma om att själv uppnå.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Visst, det är framförallt användare som är "flashback-pk" och spenderar halva sin tid på PI som använder sig utav det uttrycket. Att jag nu använde det berodde mer på att du gjorde det och det då var enklare att använda sig utav samma uttryck för att inte göra saker onödigt förvirrande. Och ja, uttrycker WT har urholkats totalt, och kan i princip gälla vem som helst nuförtiden känns det som.

Här är vi överens.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Hur man nu kan vara nöjd med det statsskick vi har nu går bortom mitt förstånd... Att hata "sjuklövern" (ännu ett välanvänt uttryck bland flashback-pka") ser jag även det bara som ett sundhetstecken. Hela vårat politiska klimat är en strävan efter att vara så PK som möjligt, vilket får ett parti som SD att verka extremt, trots att de i ett internationellt perspektiv är allt annat än extrema. Ingen vågar sticka ut på något sätt, såvida det inte handlar om att vara extra PK, som t.ex. S och V som efter det förra riksdagsvalet försökte ta åt sig rollen som Sveriges motståndskraft mot den hemska högerextremismen, aka SD.

Det är skillnad på själva statsskicket och den riksdagsfördelning som för tillfället gäller. Jag är nöjd med Sveriges statsskick, alltså den konstitutionella monarkin och demokratin som sådan.
Citera
2011-07-02, 21:47
  #170
Medlem
Lyssnar på morgonprogrammet på p3 varje vardag och det är alltid väldigt PK. Detta kan väl inte göra folk spec förvånade. De hatar även SD och hyllar miljöpartiet så ofta de kan.
Citera
2011-07-02, 23:20
  #171
Medlem
legopts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PitchBlease7846
Jag hade igång radion idag och råkade slå över till P3. Då fick jag höra hur dom garvade och sarkastiskt pratade om flashback som en "nyhetskälla".

"Jag har hört på flashback att alla invandrare är kriminella xP"

"Jag har hört på flashback att alla femenister är horor xD"

http://sverigesradio.se/sida/default...programid=4142

Lyssna från ungefär 0.53


Nackskott i pannan på dessa individer? eller har dom rätt i hur dom resonerar tycker ni?

Jag tycker själv att eftersom flashback är ett forum, inte en nyhetsmedie, så tar man allt med en nypa salt och söker efter källa etc...

Som sagt. FB är ett forum och inte ett nyhetsmedium. Att skratta över detta i P3 är väl ingen större förlust. Hur som haver, nackskott i pannan lär bli svårt

Vi har fria medier i Sverige av flera anledningar, en av dom är att även mindre vetande ska komma till tals. Som dom på programmet i P3
Citera
2011-07-03, 11:08
  #172
Medlem
Mad monks avatar
Dom resonerar väl som de flesta apologeter med hjärtat och inte hjärnan.
Citera
2011-07-03, 14:11
  #173
Medlem
Men. Är ni dumma på riktigt eller låtsas ni bara? Dom driver ju med killen som verkar sakna allt vad källkritik heter, ungefär som "vi" brukar göra när nån refererar till Aftonbladet. Jag säger det en gång till; dom driver med folk som inte är källkritiska och tar upp ett antal saker som förmodligen har sagt här både en och två gånger som man med lite källkritiskt tänkande inser är dumheter och missuppfattningar.

Det verkar vara svårt att tänka så här på sommaren.
Citera
2011-07-04, 21:21
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderaxel2
Sen när förespråkar AB att feminister är horor och alla invandrare är kriminella?


Aldrig, men man skulle nog kunna påstå att aftonbladets nyheter är en dålig källa!
Citera
2011-07-11, 03:02
  #175
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranormalen
Hmm, du är manipulerad.
Förmodligen är du ironisk...

Självklart var jag ironisk, glömmer dock titt som tätt att ironi inte överförs så bra i skriven form.
Citera
2011-07-25, 08:56
  #176
Medlem
goelens avatar
Lyssnade på P3 idag på väg hem ifrån bruden. De snackade om helgen och det som hänt i Norge:
- Och polisen ska börja övervaka rasism på nätet mera...
- Ja. Jag har ju inte ens vågat öppna flashback sedan i fredags.
- Nej, det är nog bäst att du låter bli och rota där.

Ej ordagrant men ungefär något sådant löd konversationen. 08:39 sa dem detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback