Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-01, 23:08
  #1
Medlem
Jag funderar på att bjuda på den hær:

http://www.tradera.com/STOR-Seriesam...2710_135380642

Ær lite osæker på hur mkt man skall vara villig att satsa bara? Kænns ju lite som att køpa grisen i sæcken. Vad tror ni ær en rimlig summa att bjuda (rækna också in en 9 timmars bilfærd tur och retur)?
Citera
2011-07-01, 23:20
  #2
Medlem
50 spänn?

Var en kille som köpte liknande i USA på ebay för 12 dollar, han hittade serietidningar som var extremt värdefulla. Riktiga samlarobjekt. Problemet är väl att samlarmanin i Sverige på Sverigetidningar inte är lika stor som i USA, vilket får värdet att sjunka. Men de kan finnas nån dyrgrip där nånstans.
Citera
2011-07-02, 12:28
  #3
Medlem
Ordigs avatar
Den största frågan är om du är intresserad av den här sortens serier, själv faller de flesta (som säljaren räknade upp och som jag kan se från bilderna) mig inte i smaken, så det är väldigt individuellt.

9 timmars bilfärd svider också, beroende på vilken bil du har kan du få betala någon tusenlapp endast i bensinkostnad (och så måste du käka också och kanske till och med sova på vägen). Om du hoppas på att hitta någon dyrgrip vilken kanske skulle kunna säljas skulle jag säga glöm det, du skulle inte få tillbaka pengarna för bilresan. Men det är inte alla människor som köper serier endast för att tjäna pengar, så ja, det är väldigt individuellt om du skulle tycka att det är värt det.
Citera
2011-07-05, 00:59
  #4
Medlem
Frostnatts avatar
Finns ganska lågt samlarvärde på svenska serietidningar förutom extremfall (första Kalle Anka osv). Seriealbum kan i förstaupplagorna vid jämförelse vara rätt värdefulla i gott skick (100 kr+), speciellt vissa som finns i begränsad upplaga, men räkna inte med att hitta dyrgripar här. Det teoretiska värdet du kan få ut är väl i princip några kronor per tidning om du nu orkar lägga ner tid på att sälja det vidare en och en och det lär ta tid innan du får allt sålt då...

Bjud om du har ett intresse för svenska serier och vill läsa, bjud inte om du planerar att sälja det vidare och du nu inte vill chansa och åka 9 timmar för att hämta brasvirke...
__________________
Senast redigerad av Frostnatt 2011-07-05 kl. 01:03.
Citera
2011-07-06, 14:49
  #5
Medlem
FarbrorLudvigs avatar
Citat:
Alla tidningar är begagnade serietidningar från 50-talet och framåt. Bland titlarna återfinns Fantomen, Knasen, Kalle anka, Western serier, Seriemagasinet, Blondie, Lilla Fridolf, James Bond, illusterarade klassiker, Megapyton, Agent X9, Helgonet och många många fler. Tidningarna är i varierat skick.

Det är väl i så fall dessa som skulle kunna inbringa en liten slant förutsatt att de är kompletta samt i någorlunda gott skick.

Övriga titlar på listan skulle självklart kunna ha högt nostalgivärde och ger garanterat många timmars spännande läsning i hängmattan men att de skulle generera några betydliga summor pengar är det nog tyvärr inte tal om.

MVH
FarbrorLudvig
Citera
2011-07-06, 16:12
  #6
Medlem
Snusets avatar
Hade jag haft transport hade jag utan tvekan lagt ett bud. Det ekonomiska värdet är ju noll och ingenting, men hela min barndom ligger i de där kartongerna. Grismycket serier och semester, kan ju knappast bli bättre.
Citera
2011-07-10, 15:54
  #7
Medlem
Xzonks avatar
Gick för 1009 kr. Förmodligen ganska billigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback