2004-10-30, 01:30
Det är som så att, jag vaknade upp på morgonen för cirka 1 vecka sedan och såg på bärbara datorn, som hade stått på över natten att den hade kört en virusscan. Och tydligen hade den hittat ett eller flera virus, jag kollade inte så noga, så jag har ingen aning om vad det var för typ av virus heller. Men iallafall, för att åtgärda detta skulle man då trycka på en knapp och sen skulle det vara löst, trodde jag iallafall. För sen visade det sig även att datorn hade hackat upp sig, så det gick inte att göra något. Så jag testade att starta om, själva datorn går igång, men windows gick inte att starta. Min första tanke var att den kanske var överhettad bara och att den behövde vila en stund, för den var ganska varm vid tillfället. Så ca. 15-20 miniuter senare testar jag att starta om datorn igen, men icke, själva datorn går igång, men inte windows. Då började jag misstänka att det kunde ju eventuellt vara viruset som gjort något. Jag är ju ingen expert på datorer precis, och jag förstår att det kan vara svårt att avgöra när man inte är på plats. Men vågar endå någon på sig en gissning, vad det kan bero på och vad som har hänt? Min bror kommer eventuellt om några dagar för att hjälpa mig med lite annat, tänkte att han kunde få titta på det då. Han är betydligt bättre på sånt där än mig. Men tänkte endå jag kunde höra mig för lite, om ni har några förslag på vad jag skulle kunna pröva själv innan han kommer?
Det är en Acer Aspire 1300 med operativsystem XP Pro. och virusprogrammet heter AVG Antivirus, om det har någon betydelse. Tack på förhand!
Det är en Acer Aspire 1300 med operativsystem XP Pro. och virusprogrammet heter AVG Antivirus, om det har någon betydelse. Tack på förhand!