Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-05, 20:18
Medlem
Hej, jag beställde för ett par veckor sen ett par Gucci.skor på www.reasverige.com. Jag var väldigt skeptisk eftersom priserna låg väldigt lågt men efter att ha fått bekräftat via deras kundtjänst att det var original så gav jag det en chans. Det värsta som kan hända är ju trots allt att jag förlorar femhundringen skorna kostar.
Idag fick jag paketet. Jag behövde inte ens plocka ur skorna ur kartongen för att se att det handlade om kopior så det blev soptunnan direkt. Ville passa på att varna andra för att gå på samma nit!
Citera
2011-07-05, 20:35
Medlem
BorisBlanks avatar
Tråkigt att höra
Ingen info alls om företaget på hemsidan och det är väl första varningstecknet. Sen så verkar sakerna skickas från utlandet, kan det vara asien?
Svarade dom på begriplig svenska eller engelska
Citera
2011-07-05, 20:36
Medlem
Haha, 70% rabatt på Gucci, Louis Vuitton osv? Man ser direkt på designen att sidan är gjord av en "amatör". De verkar inte kunna skriva ordentligt när man läser frakt & tracking:

"Normally, we use EMS as shipping method. But for some counties, we will use DHL as shipping method"

Tack för the heads up, TS!
Senast redigerad av doomkraft 2011-07-05 kl. 20:40.
Citera
2011-07-05, 20:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag skulle blivit misstänksam apropå det de skriver om sig själv. Någon form av mycket dålig google-översättning:

Citat:
Överlägsen kundservice

Att vara en ledande världsomfattande handeln företaget levererar vi högkvalitativa varor till internationella köpare som är intresserad av shopping på nätet.
Som en online-verksamhet plattform främst detaljhandel, ger vi våra köpare med ett effektivt och hanterbart upphandlingen omfattar alla faser av den internationella leveranskedjan och effektivisering kanaler handel. Också välkomna grossistverksamhet!

Vår mission

1.To erbjuda våra kunder en enda sercvice och punkt-till-punkt handel lösning för dig att anpassa.
2.To fastställa en öppen, automatisk och samarbetsprojekt runt-runt e-marknadsplats.
3.To erbjuda kostnadseffektiva handel tjänster genom att utnyttja de senaste e-handel teknik och integrera handel kanaler.
4.To maximera vår internationella köpare lönsamhet och konkurrenskraft

Våra Fördelar

1.Abundant resurser och flera kanaler handel med e-handel både hemma och utomlands;
2.Advanced söka teknik som kan ge information av olika kategorier;
3.Unique drift mönster kombinerar traditionell handel kanaler och kanaler Internet.

Några frågor vänligen kontakta oss!

Citera
2011-07-05, 20:44
Medlem
Dom skickar varorna från Kina och kundtjänsten är på engelska. Jag vet! Ett riktigt korkat impulsköp. Dessbättre handla det inte om speciellt stora summor. Gucciloggan var ståendes istället för liggandes , så man får nog klassa det som riktigt slarvigt gjorda kopior!
Citera
2011-07-06, 11:06
Medlem
Bäver_s avatar
Minst sagt, Gucciskor kostar minst 4000 nya i butik.
Citera
2011-07-06, 11:14
Medlem
rosamannens avatar
Inte så svårt att gissa. Kolla klockorna t ex. Under 5000 spänn är knappast ordinarie pris för en Rolex...

Men bra att det uppmärksammas.
Citera
2011-07-06, 21:56
Medlem
Gucci och Louis Vuitton på en sida som heter reasverige.com? Yeah right!
Citera
2011-07-07, 18:02
Medlem
Man hör direkt på namnet att det låter som de säljer fake. Det finns rätt många liknande sidor och aldrig skulle ett par Gucci skor vara så där billiga, de kostar flera tusen i butik.
Citera
2011-08-14, 22:17
Medlem
http://www.skorrea.com/

Verkar vara samma snubbar!
Citera
2011-09-06, 02:08
Medlem
hestenhejs avatar
Frågan är om det är värt att köpa "match-tröjor" där.

300:- för en kopia på en NFL tröja är rätt bra. Svårt att hitta NBA, MLB och NFL tröjor i Sverige dessutom.
Citera
2011-09-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogspike
http://www.skorrea.com/

Verkar vara samma snubbar!

Hur i hela h-vetet kan man vara så jävla naiv och dum att man beställer från en sådan sida? Gör man det och dessutom förväntar sig att få legitima varor eller ens få varor överhuvudtaget förtjänar man att bli omyndigförklarad.

Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Frågan är om det är värt att köpa "match-tröjor" där.

300:- för en kopia på en NFL tröja är rätt bra. Svårt att hitta NBA, MLB och NFL tröjor i Sverige dessutom.

Go ahead, men om du känner att dessa 300 spänn skulle svida oerhört att förlora, så tycker jag att du ska avstå. Det är rejält med Jeopardy att köpa från de här sidorna. Beställ ett par Nike-skor och få en Volvo förgasare, eller skicka efter ett par tröjor och få en hög grus i en låda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in