Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-06, 13:30
  #1
Medlem
River99s avatar
Citat:
Facebook to make 'awesome' announcement

Facebook has scheduled a Wednesday news conference to announce the launch of what it termed "something awesome."

Källa:http://www.cnn.com/2011/TECH/social....tml?hpt=te_bn2

Vad tror ni att det kan vara? "Awesome" kan ju översättas med allt från häftigt till "helt fantastiskt."

Undrar om det är awesome eller om det är ett desperat försök att svara på Google Plus.
2011-07-06, 13:34
  #2
Medlem
Dr.hankeys avatar
"The leading theory is that the company will unveil a video-chat feature"

Gissar på något i den stilen, att man nu kan ansluta sin webcam direkt när man loggar in och på så sätt så "lever" alla små vänikoner till vänster.
Man kan säkert även köra vanlig chatt med flertalet människor.
2011-07-06, 13:38
  #3
Medlem
River99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
"The leading theory is that the company will unveil a video-chat feature"

Gissar på något i den stilen, att man nu kan ansluta sin webcam direkt när man loggar in och på så sätt så "lever" alla små vänikoner till vänster.
Man kan säkert även köra vanlig chatt med flertalet människor.

Om det rör sig om videochatt tror jag de skjuter sig själva i foten. Videochatt är väl inget nytt. Även om det inte finns på facebook finns ju möjligheten att göra det i nästan varje dator och telefon men de flesta skiter i att använda det.
2011-07-06, 13:42
  #4
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Om det rör sig om videochatt tror jag de skjuter sig själva i foten. Videochatt är väl inget nytt. Även om det inte finns på facebook finns ju möjligheten att göra det i nästan varje dator och telefon men de flesta skiter i att använda det.


Jo men tänk möjligheterna där kanske 5-10 personer samtidigt kan sitta i en grupp med videochatt och diskutera.
Det är knappast revolutionerande men nog är det awesome alltid.
2011-07-06, 13:43
  #5
Avstängd
guywithtnts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Om det rör sig om videochatt tror jag de skjuter sig själva i foten. Videochatt är väl inget nytt. Även om det inte finns på facebook finns ju möjligheten att göra det i nästan varje dator och telefon men de flesta skiter i att använda det.
Nytt spelar väl ingen roll, jag är mer intresserad av hur deras servrar ska klara av det. De har ju redan nog med buggar överallt, chatten buggar ur för mig och många andra varannan dag. Hur skulle de klara av att göra samma sak fast med videochatt? Lär ju bli katastrof.
Fast det skulle ju bara vara ett tillkännagivande, alltså startar de väl inte upp det förrän efter julafton.

Någon som vet var man ska hålla koll klockan 19?
2011-07-06, 13:43
  #6
Medlem
Farmville 2
2011-07-06, 14:18
  #7
Medlem
SkitAnonyms avatar
Säkerligen något som motsvarar en liknande funktion som Google Plus har infört.
Videochatt skulle det kunna vara ja, men jag undrar också vad deras servrar skulle tycka om det.
2011-07-06, 14:19
  #8
Medlem
durtmeisters avatar
det står ju att det är vidoe chatt med hjälp av skype typ
2011-07-06, 14:27
  #9
Avstängd
gultshirts avatar
Jag tror att Facebook ska meddela användarna om att deras mailsystem äntligen nästan fungerar utan buggar. Från och med 19:00. Det vore awesome.
2011-07-06, 14:31
  #10
Medlem
tokens avatar
Är det klockan 19, svensk tid?
2011-07-06, 14:32
  #11
Avstängd
Banegas avatar
Hoppas det blir dislike funktionen.
2011-07-06, 14:35
  #12
Medlem
River99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
det står ju att det är vidoe chatt med hjälp av skype typ

Nej, det står att det är vad de flesta verkar tro. Ingen vet, för det står i artikeln att inget har läckt ut.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback