2011-07-12, 20:05
Medlem
Anondodys avatar
Okej, det finns skert fler topics angende detta med det knns som ju mer jag lser ju svrare har jag att vlja sprk att lra mig programmera i...

1.Vilka r frdelarna med C# respektive Java?
2.Vilket sprk r bst nr det kommer till att gra spel till telefoner, applokationer mm?
3.Vilket sprk r lttast att lra sig och verkligen frst?

4.Andra frdelar/nackdelar med dom olika sprken?

Tack p frhand!
Citera
2011-07-12, 21:03
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anondody
Okej, det finns skert fler topics angende detta med det knns som ju mer jag lser ju svrare har jag att vlja sprk att lra mig programmera i...

1.Vilka r frdelarna med C# respektive Java?
2.Vilket sprk r bst nr det kommer till att gra spel till telefoner, applokationer mm?
3.Vilket sprk r lttast att lra sig och verkligen frst?

4.Andra frdelar/nackdelar med dom olika sprken?

Tack p frhand!
Rent struktur och semantikmssigt ligger ju Java och C# vldigt nra varandra, kan man det ena tar det en vecka att lra sej det andra skulle jag vilja pst, tminstnde s man kan anvnda dessa till att gra vettiga saker med.

Det som dremot skiljer dem t skulle jag vilja pst r plattformsstdet. Medan det finns en JVM fr praktiskt taget alla (kanske inte alla) plattformar, linux, windows, mac, whatever, tillter jag mig att tro att C# har sitt bsta och mest utbredda std p windowsplattformen av naturliga orsaker ven om det skerligen gr att f tag p exekveringsmiljer fr C# till andra plattformar med. Det r med andra ord mer beroende p vilken plattform du ska utveckla fr som du ska vlja det ena framfr det andra skulle jag vilja pst.

Som jag sa tidigare r de vldigt lika, s i mina gon r nog bgge lika svra/ltta att frst sej p.
Citera
2011-07-12, 22:17
Medlem
Anondodys avatar
Kanske jag ska vlja Java nu d eftersom jag har brjat lite med det, och sen om det behvs s kan jag kanske bara byta
Citera
2011-07-13, 12:59
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anondody
Kanske jag ska vlja Java nu d eftersom jag har brjat lite med det, och sen om det behvs s kan jag kanske bara byta
Som sagt, knner du nn gng i framtiden fr att byta r vergngen tmligen smrtfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in