Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-18, 19:16
Medlem
Dorss avatar
Egentligen heter det förskolepedagog eller förskollärare. Men jag valde den lite mer kända benämningen.

Ni föräldrar som har barnen på förskola. Vad undrar ni som ni inte vågar/vill ta upp med era barns fröknar. Lite andra frågor än dom vanliga som till exempel:Hur lång uppsägningstid är det?
När måste jag ansöka om förskoleplats? Hur lång är väntetiden?
Jag har delad vårdnad om mitt barn. Vi föräldrar bor i olika kommuner, och barnet bor varannan vecka hos oss. Har vi rätt till barnomsorg i båda kommunerna? Bla bla bla

Jag tänker på lite mer frågor som rör barn i allmänhet när de är på förskolan hela dagen. Vad tycker fröknarna om ditten och datten. Frågor som ni kanske redan har ställt men inte fått något riktigt svar på eftersom ni inte har något att jämföra med.

Jag har erfarenhet från både mångkulturella förskolor och rent utav förskolor med bara svenska/välbärgade föräldrar.

Eftersom jag har varit och är fortfarande ibland för att knäcka extra, vikarie. Jag har med andra ord insyn på många verksamhet och vet precis hur saker och ting fungerar och inte fungerar. Jag är mer eller mindre en kameleont.

Ja, jag vet inte om tråden kommer att växa eller dö ut. Men ställ gärna dina frågor så kan jag försöka besvara så gott jag kan. Måste bara påpeka att jag tar allvarligt på min tysnadsplikt och berättar inte om enskilda fall.
Citera
2011-07-18, 19:48
Medlem
Mappmannens avatar
Skulle då vilja fråga hur du/man tänker kring hygien. Får känslan av att det oftast är att snyta flera barn samtidigt och lite "äsch".
Citera
2011-07-18, 19:48
Medlem
Hurdant sexliv har förskollärare!? Knullar ni överhuvudtaget och i så fall vilken ställning är den mest använda?

Det verkar ju vara den mest tråkiga och pryda yrkesgrupp som skådats näst efter nunnor och kvinnliga präster! För att inte tala om att ni talar till hela omvärlden på samma sätt som ni talar till småbarnen!

.
Citera
2011-07-18, 20:07
Medlem
Citat:
Jag har delad vårdnad om mitt barn. Vi föräldrar bor i olika kommuner, och barnet bor varannan vecka hos oss. Har vi rätt till barnomsorg i båda kommunerna? Bla bla bla

Bor barn i förskoleåldern växelvist? Bloody hell...
Citera
2011-07-18, 20:22
Medlem
Ragge_51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Hurdant sexliv har förskollärare!? Knullar ni överhuvudtaget och i så fall vilken ställning är den mest använda?

Det verkar ju vara den mest tråkiga och pryda yrkesgrupp som skådats näst efter nunnor och kvinnliga präster! För att inte tala om att ni talar till hela omvärlden på samma sätt som ni talar till småbarnen!

.

Klockrent!!
Citera
2011-07-18, 20:24
Bannlyst
Seriös fråga. Mitt barns två dagisfröknar vill jag gärna sätta på. Särskilt den ena, som jag kan tänka mig något mer med. Är detta lämpligt tycker du? Brukar ni titta på pappor?
Citera
2011-07-18, 20:30
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mappmannen
Skulle då vilja fråga hur du/man tänker kring hygien. Får känslan av att det oftast är att snyta flera barn samtidigt och lite "äsch".

Jadu, det är det många många måååånga åsikter om hos oss vuxna. Alla vi borde gå en kurs i hygien för viss personal är väldigt slarviga. Jag kan tala om hur det är på mitt nuvarande ställe, sedan finns det ju alltid dom som fuskar men dom är FÅ(hoppas jag).

Eftersom vi i personalen vill hålla oss friska (man kan inte sjukskriva sig hur mkt som helst) håller vi hygienen så gott det går. När man är inne är det enkelt att snyta barn med papper och sedan tvätta händerna. Barnen från 2 år klarar oftast av att snyta sig själv. God handhygien gäller där också. När man är ute finns oftast en rulle papper i en hållare på en vägg tillsammans med handsprit som också sitter på dörren. Man snyter barnet och slänger pappret i en påse, som även den hänger på dörren. Detta är ganska standard finns på de flesta ställen.

Citat:

.

Jadu, vi är varelser i behov av kroppslig kontakt, uppmärksamhet och kärlek också. Vissa av oss tror jag till och med sysslar med lösa förbindelser När det gäller ställningar får jag tala för mig själv. Jag gillar att bli tagen bakifrån, hårt och djupt.

Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Bor barn i förskoleåldern växelvist? Bloody hell...

Ja, det är en ganska vanlig företeelse.
Senast redigerad av Dors 2011-07-18 kl. 20:36.
Citera
2011-07-18, 20:33
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:

.
Manliga förskollärare förlustar sig med barnen eller med andra män, de kvinnliga är i regel frigida suggor.
Citera
2011-07-18, 20:35
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inavelsadel
Seriös fråga. Mitt barns två dagisfröknar vill jag gärna sätta på. Särskilt den ena, som jag kan tänka mig något mer med. Är detta lämpligt tycker du? Brukar ni titta på pappor?

Hehe, intressant att du tar upp det för vi pratade om detta sist på jobbet. Det är många pappor som kollas in kan jag berätta. Kommentarerna haglar om hur ful och gammal mamman i fråga är och att det är skönt att ha någon att vila ögonen på. Dessa pappor är oftast väldigt trevliga (kanske därför de ses som snygga) och blir bjuden på kaffe ch pratstund på morgonen när han lämnar sitt barn.

Men nej det är inte lämpligt. Kanske när barnet inte går där längre men nej, inte under tiden.
Citera
2011-07-18, 20:40
Medlem
favoriserar ni vissa barn? dvs man gillar en unge lite mer än de andra.
Citera
2011-07-18, 20:42
Medlem
Hur ser ni förskolelärare på föräldrar som har sin 1, åring väldigt många timmar på förskolan?.
Citera
2011-07-18, 20:43
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
favoriserar ni vissa barn? dvs man gillar en unge lite mer än de andra.

.... alltså, fyfan vad hemskt att säga men ja. Kan inte hjälpa det. Vissa barn tilltalar en mer så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in