2006-01-20, 14:23
Bannlyst
Kodein FAQ

Lite basfakta
Kodein är en naturlig opiat som utvinns ur opievallmon ”papaver somniferum” men förekommer i betydligt mindre mängd än morfin. Därför utvinns det kodein som används inom sjukvården utifrån morfin.
Kodein finns i flera olika former ex: Kodeinfosfathemihydrat och Kodeinklorid.

Hur intar man kodein
Kodein intas oftast i tablettform som man sväljer s k ”oralt intag” men finns också som lösning.
Kodein i lösning injiceras antingen subkutant som innebär att man sprutar in lösningen under huden på engelska kallat skin popping eller injiceras intramuskulärt där man sätter sprutan djupt inuti en muskel.

Här utfärdas också en VARNING, det kan vara direkt livsfarligt att injicera kodein IV intravenöst, alltså att skjuta in lösningen direkt i blodomloppet.

Vilken mängd skall man ta
Första gången man tar kodein skulle jag rekommendera 150-200mg, detta är också bra ifall man visar sig överkänslig eller allergisk mot kodeinet.
Med tiden och beroende på hur ofta man intar preparatet stiger doserna ibland upp till 500-600mg på en gång men detta är doser som kan vara direkt livsfarliga för en nybörjare.

Vad har kodein för biverkningar
De vanligaste biverkningarna är ex: illamående, sedation ”trötthet, slöhet” och klåda.
Den allvarligaste biverkningen är andningsförlamning där utgången kan vara dödlig, men inträffar sällan om man inte överdoserar.
Citera
2006-01-20, 17:28
Medlem
Wyerds avatar
Klistra!
Citera
2006-01-20, 17:35
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Klistra!

Som ni önskar, Mästare! * Dunkar pannan i golvet *

Kan någon pigg person skriva litet om extrahering etc?

Vore bra.
Citera
2006-01-20, 17:37
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Som ni önskar, Mästare! * Dunkar pannan i golvet *

Kan någon pigg person skriva litet om extrahering etc?

Vore bra.

http://www.flashback.org/showpost.p...84&postcount=6
Citera
2006-01-20, 17:39
Medlem
StorMammas avatar
Skrivet av hemoglobin.

Citat:
Cold water extraction (CWE)= Kallvattensextrakt

Anledníngen till att man använder sig utav denna metod är att man vill få bort så mycket som möjligt utav oönskade substanser ex: ibuprofen, paracetamol.
Kodein, hydrocodon och flera andra opiater är lättlösliga i kallt vatten medan de oönskade substanserna bara är det i liten grad.

Vad du behöver:
* Några större glas eller ännu bättre kemibägare
* Kaffefilter och gärna en tratt
* Mätglas, men det är ej nödvändigt
* Mortel

1. Krossa de valda tabletterna grovt och mal sedan ner dom till ett fint pulver
(Lättast går detta med en mortel)

2. Häll sedan på 20 gradigt vatten, detta kan man göra lite på känn cirka 2-3ml per tablett.
Rör sedan om detta en liten stund så allt har löst sig i vattnet.

3. Ställ sedan in lösningen i kylen tills vattentemperaturen sjunkit till 7 grader.
När du tar ut lösningen ligger biprodukterna på botten som en vit massa.

4. Blött kaffefiltret med kallt vatten och håll sedan lösningen igenom detta, kan ibland ta en liten stund, men den som väntar på något gott, under har du såklart ett rent glas eller bägare.

5. filtret med de oönskade substanserna slänger du och i glaset bägaren har du ditt betydligt renare kodein eller vad det nu var du skulle extrahera.

Är sedan färdigt att dricka och du vet ju ungefär hur mycket du har i extraktet då det mesta löstes upp.

Kan tilläggas att substansen du nu har är Narkotikaklassad III .

Hoppas detta hjälper nån och lycka till.
Citera
2006-01-20, 19:34
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Kodein FAQ

Här utfärdas också en VARNING, det kan vara direkt livsfarligt att injicera kodein IV intravenöst, alltså att skjuta in lösningen direkt i blodomloppet.

Varför kan det vara farligt att göra det? Är det något med kodein som gör det faligare än andra opiater? Är det farligare att skjuta kodein än heroin?
Citera
2006-01-20, 23:42
Medlem
WaRs avatar
Själv testade jag kodein idag, 300mg oralt. Innandess var jag opiatoskuld. Det enda jag kände/känner var/är yra, trötthet, lite smått magont (kan iofs ha med annat att göra), samt en svag eufori i ~20 minuter. Inget jag skulle rekomendera.
Citera
2006-01-20, 23:48
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Själv testade jag kodein idag, 300mg oralt. Innandess var jag opiatoskuld. Det enda jag kände/känner var/är yra, trötthet, lite smått magont (kan iofs ha med annat att göra), samt en svag eufori i ~20 minuter. Inget jag skulle rekomendera.

Kan bli så förstagången. Prova igen med samma dos och sen om det int händer nå så dubbla dosen.
Citera
2006-01-20, 23:57
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Kan bli så förstagången. Prova igen med samma dos och sen om det int händer nå så dubbla dosen.
300mg är ju en dubbel "nybörjardos"... Känner inte direkt för att prova igen, är bara yr och mår lite dåligt :/.
Citera
2006-01-21, 00:16
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
300mg är ju en dubbel "nybörjardos"... Känner inte direkt för att prova igen, är bara yr och mår lite dåligt :/.

Det är en biverkning man får, illamående och yrsel. I bland får man eurofi och ibland kan det bli så som för dig. Jag tror du tyckte det var obehagligt bara för du inte är van med känslan. Ge det en chans till, börjara du gilla ruset så kommer du inte ånga dig att du gav det en chans
Citera
2006-01-21, 01:12
Medlem
Wyerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
börjara du gilla ruset så kommer du inte ångra dig att du gav det en chans

Hahaha, Är du SÄKER på det ?
Citera
2006-01-21, 01:18
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Hahaha, Är du SÄKER på det ?

Om han gillar det så? Det du gillar ångrar du vä inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in