Jag lskar FSP! Tittar in p forumet ibland och lser om alla livsden, alltid lika impad av deras entusiasm, ger allt fr sin vision: det amerikanska frihetsidealet. Det har varit en mycket bra medicin fr mig nr jag knner hur kollektivismen stter klorna i min skl
Angende frgan huruvida man kan gra ngot liknande i Svea s har jag tidigare kollat runt lite. Sveriges lagar stter ju kppar i hjulet fr att det ska fungera, man talar ofta om sveriges fria kommun-styre men allt detta fregs av statliga lagar och riktlinjer s som sociala lagar samt kommunallagen vilket binder regionen till att hantera/frvalta det offentliga, mer konkret sjukvrd, skola och andra updrag. P sin hjd skulle man kunna fixa majoritet i en kommun och lgga en jvla massa offentlig verksamhet p entreprenad men vad jag har frsttt s kan du inte slppa allt till marknaden pga lagar och d frsvinner ju hela pongen.
En FSP liknande metod skulle ganska skert kunna fungera p land som ju r en Finlndsk autonomi och har vldigt lga skatter. Dr finns f mnniskor som r kta p staten (dvs Finland) och har en naturlig fallenhet fr lokal samverkan. Har hrt att de vrnar om sitt svenska arv d det r svensksprkigt, s drfr borde det inte vara s svrt att bli medborgare.
Citat:
Klart man skulle kunna. Eskilstuna r annars en alternativ bas. Hr bor ju undertecknad och Per-Olof Samuelsson!
Visste inte att POS och du delade hemstad! Hoppas ert frstnd sprider sig..
Bra blog har du frresten, kr den p RSS