2011-07-23, 14:20
Medlem
Gosifs avatar
Hur går jag tillväga för att "krympa ihop, utvigda" själva skärmen, om ni förstår hur jag menar. Problemet ligger i ett spel, där menyerna på undersidan knappt syns, vill på så vis göra skärmen lite mindre. Går inte via knapparna på undersidan av skärmen. Hittar inget heller i Radeon.

Skärm: BenQ 21,5" LED G2222HDL 1920 x 1080, 5000000:1, 5ms, VGA/DVI

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI-I, 1xnative-HDMI, DisplayPort.
Citera
2011-07-23, 14:25
Medlem
myrfalts avatar
Du menar som man gjorde med de gamla CRT skärmarna? Jag skulle bli förvånad om den möjligheten finns kvar på dagen skärmar...
Citera
2011-07-23, 14:31
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrfalt
Du menar som man gjorde med de gamla CRT skärmarna? Jag skulle bli förvånad om den möjligheten finns kvar på dagen skärmar...

Det gick på min tidigare lcd. 19". Gick via knapparna på undersidan då. Måste ju fungera då dessa menyer på spelet. I det här fallet är Runescape och menyknapparna syns knappt där nere. Hjälper min bror. Finns det något alternativ på radeon-kortet om inte annat?
Citera
2011-07-24, 17:22
Medlem
Gosifs avatar
Eller bara på nåt sätt flytta skärmen lite i själva skärmen?
Citera
2011-07-24, 19:12
Medlem
Stance7331s avatar
Finns ingen autoadjust? Det funkar bra på knapparna på alla skärmar jag haft(har en BenQ 24"). Så vad kan du göra på knapparna du har på din skärm då, om du inte kan ändra skärmens inställningar?
Citera
2011-07-24, 19:54
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stance7331
Finns ingen autoadjust? Det funkar bra på knapparna på alla skärmar jag haft(har en BenQ 24"). Så vad kan du göra på knapparna du har på din skärm då, om du inte kan ändra skärmens inställningar?

Det finns, men det är samma sak på "spelet" i sig. Knapparna syns knappt på
undersidan. Kan jämföra med WOW, om du vet hur knapparna syns där, där nere. Så är det på Runescape.

Här är en bild som visar problemet lite ytterligare. Observera knapparna där nere, dem syns knappt.

Senast redigerad av Gosif 2011-07-24 kl. 20:16.
Citera
2011-07-25, 17:08
Medlem
Byt webbläsare kanske eller är runescape spelat genom program nu för tiden?
Asså ska finnas så man kan krympa på alla skärmar annars får du väl testa byta upplösning eller leka runt i CCC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in