Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Jag anser atrt hon skall vara under uppsikt. "Inte få gå lös" skall du inte jämfölra med att samtliga individer skall tvånginterneras (även omdet kan vara önskvärt) men de borde iaf ha en övervakare.
Varför ska min huvudman och andra förståndshandikappade människor inte få gå lösa om de klarar av det? Du kanske noterat att barn får gå lösa i samhället, även om de i unga år vanligen inte tillåts gå så långt.
De allra flesta förståndshandikappade bor på särskilda gruppboenden där de får hjälp efter behov. Förståndshandikappade är alla individer med olika grad av utvecklingsstörning och med olika behov.
Citat:
2. En vuxen person som är på en 7 årings nivå skall inet jämföras med en 7 åring.
Varför inte?
Citat:
3. Det anser jag icke (pekar med fingret i taket!), en person som har föräldrar som har t ex schizofreni skall inte spärras in, en person som har schizofreni skall dock in för vård. Men skillj då mellan fängelse och vård inom psykiatrin. Vad gäller DAMP så tror jaginte på den störningen, den har för mycket gemensamt med anti-socialtbeteende enligt mig och är troligen en "uppfinning" som gjordes för en bok av något slag.
Tidigare skrev du att "folk som har en IQ under 70 skall inte få gå lösa i samhället", dvs. förståndshandikappade. Nu hävdar jag att människor med ADHD begår fler och våldsammare brott än utvecklingsstörda. Tycker du då inte att det vore lämpligt att inskränka friheten för personer med ADHD då du förespråkar det för utvecklingsstörda?