2011-07-27, 15:10
Medlem
phreakiis avatar
Xcode 4.1!!

Jag knner inte fr att punga ut 99$ fr ett developer program.
Bara fr att kunna gra lite egna apps fr att kra p min jailbreakade lur.
Inte intresserad av att lgga upp ngt p Appstore.
D e jag tvungen att betala fr developer programmet sklart.

Men fregende med, 3 och Xcode 4.0 med certifikat frn Apple kunde man ju kringg detta med att skapa en egen nyckel och certifikat i nyckelhanteraren i OSX. Men nu kan/fr man inte ladda ner ngt sdant p Apple Developer lngre?

Ngn som har ngt tips eller tricks, av en ren installation av Xcode 4.1?

Tackar!!
Citera
2011-07-27, 15:16
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakii
Ngn som har ngt tips eller tricks, av en ren installation av Xcode 4.1?

Du kper den gratis i Mac App Store och sen installerar den sig sjlv.

Vill du ha hjlp av ngon att trycka p rtt knapp i App Store? Du kan verkligen inte misslyckas.
Citera
2011-07-27, 15:38
Medlem
phreakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
Du kper den gratis i Mac App Store och sen installerar den sig sjlv.

Vill du ha hjlp av ngon att trycka p rtt knapp i App Store? Du kan verkligen inte misslyckas.

Det handlar inte om att "kpa den gratis" i Appstore. Klart jag vet hur allt funkar med Apple, lngt innan ens App store fanns. Det handlar om att gra en App av din build sedan du e klar med programmet du skrivet.

Det handlar om certifikationen du behver fr att lura Apple att du har developer programmet fr att exportera din app istllet fr att bara kra den i simulatorn.

"Application failed codedesign verification" <- Den verifierar alltid att du r berttigad utvecklare.

Precis som jag skrev. Nyckelhanteraren. Som man tidigare gjorde i Xcode 3, eller den nyare 4.0 om man haft den kvar sedan 3.0.
Citera
2011-08-03, 15:24
Medlem
stenbergers avatar
be en kompis som r med att lgga till dig som Team member p hans konto s fr du en subnyckel gratis.

Eller be en kompis ge dig en ny-genererad nykel?

Men jag fattar inte varfr du snlar ver 99 dollar? r ett par hundra lappar och du fr tillgng till en del ballt som ios dev.
Citera
2011-08-03, 21:27
Medlem
phreakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenberger
be en kompis som r med att lgga till dig som Team member p hans konto s fr du en subnyckel gratis.

Eller be en kompis ge dig en ny-genererad nykel?

Men jag fattar inte varfr du snlar ver 99 dollar? r ett par hundra lappar och du fr tillgng till en del ballt som ios dev.
OK tack.

Nej det fr man hra verallt tydligen, "snlar ver $99".. Jo men jag r ingen IOS Dev. Och tnker inte bli det heller genom att slppa en massa Appar via App Store. Tycker det e roligare att kunna kra ngt jag "klistrat" ihop via min iPhone, ist fr en simulator p skrmen bara.. Att ingen kan frst den lilla grejen? Jisses..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in