Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-07-28, 06:29
Medlem
nikenboles avatar
Tänk på att energin i dem är från sockeralkoholer också, nu tänker jag på de sockerfria.
Sockeralkoholer tas inte upp helt av kroppen och i en hel påse v6 är det typ 30g tuggumin. Så du bränner det av tuggandet som sagt
Citera
2011-07-28, 09:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ar
Va fan är det för tjackis som hinner med 100 tuggningar i minuten.

Typ, många.
Citera
2013-05-30, 16:33
Medlem
Hur är det med tuggummikulor med sånt där färggrannt hårt skal?
Hur mycket kalorier kan de tänkas innehålla? Jag är svag för såna...

Sitter sockret bara i skalet eller i hela gummimassan? Man undrar ju hur mycket man "sväljer" av ett tuggummi när man suger ut smak och färg och bara "gummit" blir kvar?
Citera
2013-05-30, 17:26
Medlem
Frågan känns inte berättigad. Är du lika nitisk med allt du äter? Bättre att räkna på saker som gör skillnad.
Citera
2013-05-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Frågan känns inte berättigad. Är du lika nitisk med allt du äter? Bättre att räkna på saker som gör skillnad.

På sistone har jag varit rätt nitisk ja, och vissa tuggummikulor känns ju skitsöta, som riktiga sockerbomber. Men nej jag tror väl inte att de är så kaloririka, men skulle ändå vara intressant att veta hur mycket de innehöll?
Citera
2013-05-30, 18:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpineBod
På sistone har jag varit rätt nitisk ja, och vissa tuggummikulor känns ju skitsöta, som riktiga sockerbomber. Men nej jag tror väl inte att de är så kaloririka, men skulle ändå vara intressant att veta hur mycket de innehöll?

Räkna dom som "vanliga" sockertuggummin. 350-370kcal/100g känns som en realistisk uppskattning. Men mängden kcal i tuggummina är irrelevant så länge du inte byter tuggummi några gånger i timmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in