Vikt: 76kg
Längd: 178cm
Ålder: 24
Hälsa: God, gym 3ggr i veckan
Dos och tider: 17:56 100mg - 19:00 +100mg - 22:00 +200mg
Varaktighet: 8-12 timmar per pellet. 1.5-2timmar att nå peaken som otroligt varar stadigt och ren runt 2-4 timmar (beroende på cirkulerande dos). Har ingen krasch känsla som Meph/MDA, istället får man en lång och stadigt nedgång där man känner huvud effeker på mildare skala.
Omdoserings Impuls: ZERO
Beroende framkallande: Vill säga minimalt, men man borde vara försiktigt eftersom den är relativt ny och otestat.
Drogen: 6-APB, har namnet Benzo Fury på förpackningen som är orang/röd. 5st pellets, 100mg 6-APB per st. Har en blå färg (är 6-APB's officiella färg för den nyaste batchen, om du får pulver eller kapslar se till att den du köper av är nån du litar på och har gjort tidigare köp av). Luktar neutralt, har sur/söt smak på utsidan men lite bitter på insidan, helt OK att tugga på och sen svälja med lite vatten.
Addenda: Om du får pulver eller kapslar är det möjligt att den har andra substanser blandat i den och är inte 100% 6-APB. Har haft tilfällen där den kommer mixad med mycket caffein 60:40, eller värre, att det är inte ens 6-APB men en blandning av nyligen/kommande bannade substanser som säljaren vill avskaffa. I många fall det kan vara farlig som värst, men alltid en besvikelse och inte närheten av vad du borde uppleva.
Administration: Eftersom smaken är inte för dåligt kan man krossa pellet med dina tänder (obs. det går att svälja helt, men man känner effekten lite tidigare genom at krossa och svälja ner med vatten). GÖR INTE: snorta, eller suga på den, effekten och själva upplevelsen är betydligt sämre.
Omgivning: Första två hemma med bröder och kompisar, och den stora 200mg dosen ute på stan med vänner, drar hem när jag når högsta peak.
Positiva effeketer från första till andra dos: Pratglad, glädje, och bra cognitivt förmåga. Njutning av musik förstarks tydligt och föjls av mild empaty. Första peaken gav mild eufori. Varade runt två timmar, super stadigt.
Fysiska effeketer: Mild svettning, minimal höjning av BPM. Ökad törst (rekommenderas att bara dricka ren vatten). Mild rastlösshet och stel käke. Vida ögön med super stora pupiler.
Positiva effekter från 200mg dos, tas när första peaken är pågående men nära beräknad slutfas:
Efter 1 timme kände jag en super rus, hög euphori, börjar ha trevliga visuella effekter (man kan förknipa den med psyks, men det finns en skillnad som seperar. Inga hallucinationer visuellt eller ljudmässigt. Man bara upplever visuell "distortion", du borde inte se dina byxor på eld t.ex eller konstiga skuggor, bara en ren njutning och absolut inga förvirrande stater under hela upplevelsen. Klar och ren mental stat genom hela upplevelsen.
Ruset förminskade pratglädheten och ser massor av detaljer i större vinkel och förstarkade färger kommer in med sparsama ljus effekter.
30 min senare ruset bara ökar och småningom slår jag på en "fucked up peak". Även så har man klara tankar men på en märkbart snabbare takt (lite kort attention span). Tack vare att det fanns inte en förvirrande stat som medföljde, som andra droger, är det super enkelt att prata ner sig själv från oroväckande tankar och kan njuta en super intensiv peak med intensiva euforiska vågar och betydligt förstarkade ljus effekter (kaleidoskop, friverkeri, stora färg skifter på objekter, väldigt njutbara och roliga. Hursomhelst, när jag når denna peak drar jag mig hem för det blir super obvious att man är helt borta (likvärd några feta linjer av cocaine, men med mera själv kontrol).
Fysiska effekter från 200mg peaken: Skakiga händer och mun, skakigt röst, mörka ringar runt ögon som vill poppa ur, svettas mera, kan inte läsa små text då man ser trippel (njutbar och inte som när man e berusad och känner sig sjuk). BPM har inte ökat, inga värk eller oroväckande känslor. Sjukt mycket energi och fysiskt välmående. PGA att det var helt uppenbar från dessa effekter att jag var fucked så gick jag hem.
Mental Stat: På vägen var jag medveten om hur fucked jag såg ut, men egentligen känner man helt underbar, ingen paranoia eller fysiska oron. Tankar var överallt men klara och kontollerad, djup introspektion.
Hemma, 15 minuter senare (00:12): Peaken's intesivitet otroligt nog höjs lite mera. Sitter ner och lysnar på musik. Visuella distortioner är så stora att det är nästan omöligt att skriva, läsa eller spela nåt och skönnaste saken är att det är intressant och även roligare än förut, euforin förtsätter starkt. Stor törst för vatten (drick inte för mycket, regulera). Har inte haft lust att äta nånting hela kvällen och natten (gör dig själv nåt att äta, snack, nånting lätt som du kan äta snabbt, måste kommas ihåg och vara medveten om det hela tiden). Har ingen sexlust.
Peaken var så sjukt bra att dom 4 timmar, som det hållde stadigt och lika stark som början, flög förbi. När peaken avtog kände jag euforin försvinna och dom visuella effekter blev mindre spektakulära (varade hela vägen ner, ingen märkbar indikation att den försvagades mera, men bibehåller en plateu (mild). Euforin ersätts med god humör och inre fred hela vägen ner. Nedtrappningen varade hela natten. Gick till sängs 06:54, ingen indikation att nedtrappning avtar. Har lite trubbel att somna tar 30-40min. Vaknar 3 gånger, toa, har inga problem att somna om. Vaknar runt 16:00. Ingen depression, huvudvärk, tung kropp, eller nausea. Otroligt nog har jag en liten men markvärdig afterglow, bra humor och generel välmående, vision helt normal, super torra läppar och mun.
Ömdöme: En av dom bästa RCs nyligen, varar väldigt lång och stadigt, otrolig lång peak och super skön nedtrappning och trevlig afterglow. Kan se dyr ut, men pris/tid/kvalite av rus och peak är det betydligt mera bang for the buck än 3,4DMMC och 4-MEC (korta varaktighet och många omdoser för att hålla på hela kvällen+natten + pulver är krångligare än enkla och diskreta pellets, kan gå igenom 2g av dessa på kort tid att uppehålla peak, vilket är dyrare än 3-4 pellets man bara behöver för en bra kväll/natt). Skapar betydligt bättre rus än alla andra "lagliga stim RC's" + har extra pseudo psykadeliska effekter som är överaskande men välkommna.
Tillägg: Fysiska effekter blir väldigt uppenbara på högre doser, men det finns inga oroväckande känslor (inga hjärtklappningar som meph/MDA (+ ingen krasch). Ingen stor ändring på BPM och inga muskelvärk på högre doser, håller stadigt som en låg dos. Helt enkelt känner man sig fysiskt bra även om man ser helt fucked. Och liksom alla stimulanter tappar man lusten att äta, torr mun och stor törst, svettas och upplever skakiga händer och kanske röst. Trodde att jag skulle ha mera problem att somna och blev överaskad. Ingen depression dagen efter, men skön humör och välmående som kan vara hela dagen i några situationer beroende på dos och person.
Om du är nånstans med många folk och helt fucked borde det vara i en klubb eller mörk bar: annars i en cafe/ljust bar kan alla se din tillstånd på god distans och risken att vakten inte bara kastar ut dig, men ringer polisen och håller dig fast kan vara en stor chans (mest PGA att det fysiskt liknar som man är på cocain på första glans, specielt för dom som inte vet om lagliga RCs).
Nu en varning: Den här drogen har så många plus sidor att det fysiska reaktion/skada är helt acceptabelt och minimal i jämforing med t.ex meph och MDA's ratio.
Men den super långa tiden som substansen verkar pekar på att denna stim är väldigt svar att bryta ner och metabolisera. Plus att det finns inga bra toxicicet undersök måste man vara medveten om att inte ta denna drog varje dag, skulle bara rekommendera bara 1ggr/vecka men 2 som absolut max. För att den bryts ner så långsamt så kan det hända att du bygger up för mycket tox i kroppen (om du tar den var enda dag eller annan dag) som kan medföljas av seriosa hälsoskador, eller i värsta scenarion permanenta hjärn/organ skador eller död.
Extra doserings info: Är mycket mojligt att du kan gå över 400mg i en dag, upp till kankse .8-1g under en hel dag, men aldrig mer än 200mg på en gång och minst 3-4 timmars mellanrum för dom 200mg doserna (denna drog har en "snowball" effekt, dvs att även om din första peak avtar börjar den följande dosen agera mycket snabbare 45min-1timme plus den saktar ner metaboliseringen vilket betyder att den föregånde dosen accumelaras med den nya, vilket kan leda att du cirkulerar en oönskad mängd som kan förstöra hela natten, du kan bli helt FUBAR och hamna i psykos/panik): isåfall borde denna mängd vara den maximala intag av 6-APB för minst en vecka och inte mindre, men mycket bättre om du väntar längre (kan minska möjliga risker på stor grad).
:Scores:
Upptrappning: 6/10
Peak: 8.5/10 (personligt mer njutbar än mephedrone, och hamnar nånstans mellan den och MDMA, men känns renare än MDA)
Nedtrappning: 9/10 (en av dom bästa av nån drog)
Dos/förpackning/stealthiness: 8/10
Bang for buck: 7.5/10 (lite för dyr som 1-6st batch, runt 80kr st om man köper 20st, men det kostar dig stor även om man sparar över tiden)
Overall: 8/10 - en underbar RC och stim. Erbujder inte nåt unikt, men varaktigheten och styrkan av rus/peak gör den en bra uppföljare (även bättre IMO) för meph som en party/festival drog. Bäst att använda i socialt sammanhang PGA att du kan bli super socialt och det kan skapa stress om du sitter ensam hemma. Som sagt kan inte änvändas för mycket PGA möjliga hälsorisk innan vi vet mera. Plus det är enkelt att få tag i och är nuvarande lagligt i sverige. Rekommenderas till alla, även nybörjare att prova den minst en gång, helt enkelt den bästa lagliga stim på marknaden.
P.S. Förlåt att min svenska inte är så bra, är min 3:de språk