• 1
  • 2
2011-07-30, 12:55
Bannlyst
3 ex som tyder på svensken får 12.000 i pension

Är det någon som fortfarande är för extrem massinvandring som kostar 34 miljarder + mer per år och varför ska svenskarna acceptera sämre pension med SKYHÖG arbetslöshet hos invandrarna?

När ska vi få en öppen och demokratisk debatt om den påtvingade massinvandringen sedan 1975 som bara resulterat i svenskar fått det sämre?

Hur många svenskar är medvetna om att deras pension urholkas parallellt som vår rasistiska regering som sorterar på svart fyller på med nya arbetslösa invandrare?

För varje arbetslös invandrare = mindre i pension?

Fortfarande kul med mångkultur? Och varför ska svenskar som slitit i 40-50 år få ynka 12.000 när tex flyktingar och nya invandrare idag får lika mycket i bidrag som dig i pension eller mer och ALDRIG jobbat?

Som flyktingarna i Sollentuna

http://www.sollentuna.se/Sollentuna-...onsersattning/

Citat:
1 vuxen 8 760
1 vuxen som är inneboende 7 770

Ensamstående med hemmavarande barn utan rätt till underhållsstöd
1 vuxen med 1 barn 9 420
1 vuxen med 2 barn 10 470
1 vuxen med 3 barn eller fler 11 450

Ensamstående med hemmavarande barn med rätt till underhållsstöd
1 vuxen med barn (1 eller fler) 8 150

2 vuxna 13 290 (6 645 per person)

2 vuxna med 1 barn 14 260
2 vuxna med 2 barn 15 260
2 vuxna med 3 barn eller fler 16 640

Varför ska svenskar få mindre i pension för vår regering och riksdag fyller på med arbetslösa flyktingar och invandrare som får lika MYCKET i bidrag UTAN att jobbat?

Är det NÅGON som tycker det är rimligt att en flykting/invandrare får lika MYCKET i bidrag som någon får lika LITE och slitit i 40-50 år?

Är det vad liberala och sossar tycker om svenskar?
Senast redigerad av Orirthan 2011-07-30 kl. 13:01.
Citera
2011-07-30, 13:09
Medlem
Xarplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orirthan

Är det någon som fortfarande är för extrem massinvandring som kostar 34 miljarder + mer per år och varför ska svenskarna acceptera sämre pension med SKYHÖG arbetslöshet hos invandrarna?

När ska vi få en öppen och demokratisk debatt om den påtvingade massinvandringen sedan 1975 som bara resulterat i svenskar fått det sämre?

Hur många svenskar är medvetna om att deras pension urholkas parallellt som vår rasistiska regering som sorterar på svart fyller på med nya arbetslösa invandrare?

Fortfarande kul med mångkultur? Och varför ska svenskar som slitit i 40-50 år få ynka 12.000 när tex flyktingar och nya invandrare idag får lika mycket i bidrag som dig i pension eller mer och ALDRIG jobbat?

Varför ska svenskar få mindre i pension för vår regering och riksdag fyller på med arbetslösa flyktingar och invandrare som får lika MYCKET i bidrag UTAN att jobbat?

Är det NÅGON som tycker det är rimligt att en flykting/invandrare får lika MYCKET i bidrag som någon får lika LITE och slitit i 40-50 år?

Bidrag utan att jobba? Vad fan röker du? Jag har levt på bidrag och man måste ha sysselsättning (praktik, gå i skolan eller helt enkelt gå någon utbildning) för att ens få lite pengar. Ska du argumentera om pengar som går grattis då ska du börja med dom vi slösar på kungahuset...sen återkom.

Edit:

Man får mindre än 3k som ensamstående! Introduktionspengar är temporärt och i många kommuner får man dom pengarna endast 1 gång då man först ansöker om ekonomisk stöd.
Senast redigerad av Xarplin 2011-07-30 kl. 13:14.
Citera
2011-07-30, 13:18
Medlem
chainmails avatar
Det som pågår är stöld från svenskar till förmån för araber, negrer, zigenare, kurder och andra ovälkomna bidragsparasiter.
Citera
2011-07-30, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xarplin
Bidrag utan att jobba? Vad fan röker du? Jag har levt på bidrag och man måste ha sysselsättning (praktik, gå i skolan eller helt enkelt gå någon utbildning) för att ens få lite pengar. Ska du argumentera om pengar som går grattis då ska du börja med dom vi slösar på kungahuset...sen återkom.

Edit:

Man får mindre än 3k som ensamstående! Introduktionspengar är temporärt och i många kommuner får man dom pengarna endast 1 gång då man först ansöker om ekonomisk stöd.

Vad fan röker du själv som accepterar svenskar får sämre med mångkulturen?

Vadå man får mindre än 30k som ensamstående? Kommunerna har OLIKA ersättningar!

Ex i vissa kommuner får man ca 8000 som ENSAM flykting. Ungefär lika mycket som min FATTIG pension till moster fick!

Varför ska en flykting få lika MYCKET som henne i bidrag UTAN att jobbat?
Citera
2011-07-30, 13:47
Medlem
12.000 är verkligen för högt i sammanhanget. Mig veterligen är det väldigt många (min mormor och min farmor t.ex) som har 7.500 innan skatt.
Citera
2011-07-30, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
12.000 är verkligen för högt i sammanhanget. Mig veterligen är det väldigt många (min mormor och min farmor t.ex) som har 7.500 innan skatt.

Varför tror du att media när dom skriver och klagar på PPM

VÄGRAR skriva en enda artikel om din mormor och farmor om hur LITE dom får?

http://www.skanskan.se/article/20110...rsta-malmobaby

Citat:
Mariama är en normalstor baby och väger drygt 3,5 kilo.
Hon är väldigt stillsam när Skånska Dagbladet är på besök.
– Det är mest sova och amma än så länge, säger Hodan Ahmed.
Pappa är hemma med Mariamas storasyskon, två bröder och en syster i åldrarna två till sju år.

Hodan Ahmed flyttade till Malmö från Somalia för åtta år sedan. Alla hennes barn är födda här och familjen bor på Hårds väg, i närheten av Örtagårdsskolan i stadsdelen Rosengård.

Den här somaliska 4 barnsmaman har sedan hon kom till Sverige redan född 4 barn! Och för det får hon

http://www.forsakringskassan.se/priv...ott/barnbidrag

5.800 i barnbidrag och flerbarnbstillägg

Parallellt ska någon svensk få mindre i pension?

Vilka är de största rasisterna, som sorterar svart och har FÖRDOMAR mot sitt eget folk!??
Citera
2011-07-30, 14:09
Medlem
Min farmor har 5k kr i pension. Kommunen tar allt för hennes boende...
Citera
2011-07-30, 14:13
Medlem
Phews avatar
Citat:

Utan arbetsinvandringen hade inte staten haft råd att betala ut pension. Eller?
Citera
2011-07-30, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phew

Uh... läste du mina 2 källor arbetslösa invandrare kostar 34 miljarder per år?

För varje arbetslös invandrare Sverige tar in, någons pension minskar?

Hur kan man köra med höjd pensionsålder för vi "lever längre" för att i nästa ta in arbetslösa invandrare i 6 månader som måste försörjas?

Höjd pensionsålder = ursäkt att INTE betala ut pensionsåldern

Höjd pensionålder = ursäkt att försörja ARBETSLÖSA invandrare!
Citera
2011-07-30, 14:37
Medlem
Xarplins avatar
Citat:
Vad fan röker du själv som accepterar svenskar får sämre med mångkulturen?

Vadå man får mindre än 30k som ensamstående? Kommunerna har OLIKA ersättningar!

Ex i vissa kommuner får man ca 8000 som ENSAM flykting. Ungefär lika mycket som min FATTIG pension till moster fick!

Varför ska en flykting få lika MYCKET som henne i bidrag UTAN att jobbat?

Men din dumskalle, Jag har redan förklarat att dessa 8k går på mat+kläder+hyra. Ensamstående har <3k varje månad och till dessa tillkommer hyran som går ut på mellan 3-4k. De flesta som hunnit jobba till pension har hunnit spara och köpa hus, därav mindre utgifter jämfört med någon som hyr. Har man eget hus och 8k att lägga undan varje månad då lever man lyxigt. De flesta idag med en lön på 25k har inte ens 5k att lägga undan.

Jag har levt på bidrag i olika kommuner och vet hur det hela ligger till...om du kan räkna då förstår du bättre men nu vet jag inte om du kan det för att du verkar vara hjärndöd.
Citera
2011-07-30, 14:41
Medlem
AlGhouti90s avatar
Jag förstår inte. Får en flykting mer pengar än en vanlig svensk om båda inte jobbar?

Dålig titel du har också, du jämför 1 svensk med många invandrare...
Citera
2011-07-30, 14:56
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phew
Efter 1975/76 tills Alliansregeringen hade Sverige enbart experter och de som inte fanns att uppbringa som arbetskraftsinvandrare. Idag är de som kommer till Sverige gör det i form av asylsökande eller asylsökande. Idag så har vi äran av att få hit bärplockare och pizzabagare.
Vi har en öppen arbetslöshet på 7 %. Det är trots invandrare vi har råd betala ut pension, inte tack vare.
Hade kanske till och med varit lika bra att inte ta hit arbetskraftsinvandrare på 50/60 tal och redan då uppmuntrat företag att flytta överflödig produktion utomlands, det hade vi antagligen tjänat ännu mer på i längden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in