Resultat: Skötte Ryssland gisslan-dramat väl?
Nej
47,06%
8 röster
Ja
52,94%
9 röster
  • 1
  • 2
2002-10-27, 14:58
Medlem
Chockads avatar
Skötte Ryssland gisslan-dramat väl?

Drygt 100 redan som dött på grund av den hemliga nervgasen och hundratals som svävar mellan liv och död och riskerar allvarliga men för livet...

Bra skött?

Visst...

Vad tycker ni?
Citera
2002-10-27, 15:29
Moderator
-Info-s avatar
Jag säger som ryssarna... Det kunde gått värre...

Fast det finns vissa konstigheter här. Varför sprängde inte terroristerna åtminstone några bomber? Många i gisslan har sagt att dom visste att gas höll på att sprutas in, men det borde väl även terroristerna då ha upptäckt och tryckt på åtminstone nån knapp. Men det gjorde dom aldrig, av nån anledning.

Kanske tvekade de så länge så att de somnade av gasen. De kanske inte alla ville dö så gärna ändå. Eller så var de bara så förvirrade av gasen. Också en möjlighet.
Citera
2002-10-27, 15:35
Medlem
...

tror inte deras plan var att dö själva..
Citera
2002-10-27, 16:28
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Vad hade de för alternativ?
Citera
2002-10-27, 16:59
Medlem
Chockad du vet ju mycket väl att president Bush (som vanligt) är den skyldige. Han tillgriper sådana desinformationer för att dra uppmärksamheten från sin länge planerade invasion av Norge. Att komma åt den irakiska oljan är som bekant en svårare nöt att knäcka...
Citera
2002-10-27, 18:14
Medlem
Chockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Gekko
Vad hade de för alternativ?

Du har nog rätt, enda alternativet var nog att ta kål på sina egna medborgare...
Citera
2002-10-27, 18:22
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Chockad:

Nu var det inte riktigt det jag menade...
Citera
2002-10-27, 18:58
Moderator
-Info-s avatar
Nu när jag har hört att nästan alla i gisslan dödades av gasen som ryssarna pumpade in kan jag inte längre påstå att det hela sköttes så jättebra. Ok, hade de sprängt hade det gått ännu värre, men nånstans måste beräkningarna gått fel för jag tror inte ryssarna räknade med att över 100 i gisslan skulle dö av själva gasen.
Citera
2002-10-27, 19:18
Medlem
Får väl se om det var gasen det berodde på... kanske egentligen var CIA som var där och pangade muslimer. Eller så var gissan CIA agenter som tog självmord för att det skulle verka skumt, så Chockad får något att skriva om.
Citera
2002-10-27, 22:29
Medlem
Chockads avatar
Enligt omröstningen här så tycker 70% att Ryssland gjorde ett bra jobb genom att gasa ihjäl 120, kanske 2-300 om ett par dar, av sina egna medborgare...

Ett HÅN mot offrens familjer...!!!
Citera
2002-10-27, 22:39
Medlem
Dietymans avatar
Chockad lilla vad skulle ryssarna ha gjort? Visste du inte att de REDAN hade börjat avrätta gisslan och att hela byggnaden var abterad med bomber?
Citera
2002-10-27, 22:47
Medlem
Chockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dietyman
Chockad lilla vad skulle ryssarna ha gjort? Visste du inte att de REDAN hade börjat avrätta gisslan och att hela byggnaden var abterad med bomber?

Enligt den ryske chefsläkaren så var det 1 av dom som befanns döda, efter att stormningen hade påbörjats, som hade dött av en skottskada...

Så det var inte precis något systematiskt dödande som hade påbörjats...

ALLA dom andra hade GASATS ihjäl...

Nej, ett HÅN mot offrens familjer är vad det är...!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in