Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-01, 20:43
  #1
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
HM har nu om man ska tro SvP och Nationell.nu dekorerat historisk fakta med mångkulturell propaganda (eller hur man nu väljer att se på det; beror väl var man står rent politiskt) — Museet uppmanar bland annat till konfrontation mot fördomar, högre acceptans för mångfald och bekänner inte att svenskarna är ett genuint folk.

Citat:
– Vidare i utställningen fick vi se en svart kvinna i vikingakläder, texter om mångkultur och en möjlighet att ”konfrontera våra fördomar” gällande familjebildning och lära oss att en ”familj kan se ut hur som helst”.


Vad anser ni svenska anti-mångkulturalister och nationalister om detta?

http://www.nationell.nu/2011/08/01/s...oriska-museet/

Svennen har det jobbigt som vanligt.
__________________
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-08-01 kl. 20:52.
Citera
2011-08-01, 20:44
  #2
Bannlyst
det spelar ingen roll vilken hudfärg dom har vi är alla människor
Citera
2011-08-01, 20:49
  #3
Medlem
chainmails avatar
Jag ska skriva till kulturrelativisterna på Historiska museet imorgon och klaga. Det är direkt upprörande om det är sant - en negerkärring i vikingadräkt wtf? Vilket hån!!!
Citera
2011-08-01, 21:02
  #4
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
det spelar ingen roll vilken hudfärg dom har vi är alla människor

Jo, men varför förneka det svenska arvet bara för att ge plats åt "mångkulturen"? Ska man förfalska historia nu också?
Citera
2011-08-01, 21:07
  #5
Bannlyst
Även om jag förespråkar multikulturalism så kan jag tycka att det är lite löjligt.
Varför förvränga det svenska kulturarvet?
Citera
2011-08-01, 21:07
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jo, men varför förneka det svenska arvet bara för att ge plats åt "mångkulturen"? Ska man förfalska historia nu också?

vita har förfalskat mycket med historia
Citera
2011-08-01, 21:09
  #7
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
vita har förfalskat mycket med historia

Jag börjar bli j-vligt irriterad på dina onliners där du alltid ställer trotsiga "motargument". Vilken historia har vita förfalskat? Tycker du själv att det är rätt att förneka/dölja svenskarnas egen historia?
Citera
2011-08-01, 21:13
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jag börjar bli j-vligt irriterad på dina onliners där du alltid ställer trotsiga "motargument". Vilken historia har vita förfalskat? Tycker du själv att det är rätt att förneka/dölja svenskarnas egen historia?

mycket om vad som verkligen hände under slavtiden etc också pyramiderna är gjorda av svarta
Citera
2011-08-01, 21:22
  #9
Medlem
Apspektakels avatar
Angående att det inte fanns några svenskar har de väl delvis rätt i. Det bodde ju naturligtvis folk här men det var då inte så att de kallade sig för svenskar.

Angående svarta vikingar och allt vad det kan vara så kan väl barnen få ha sitt roliga. Det är ingenting att bry sig om.
Citera
2011-08-01, 21:23
  #10
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
mycket om vad som verkligen hände under slavtiden etc också pyramiderna är gjorda av svarta

Ja vita döljer mycket om slavtiden. Exempelvis att araberna tog fler slavar än europeerna...
Citera
2011-08-01, 21:29
  #11
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Angående att det inte fanns några svenskar har de väl delvis rätt i. Det bodde ju naturligtvis folk här men det var då inte så att de kallade sig för svenskar.

Angående svarta vikingar och allt vad det kan vara så kan väl barnen få ha sitt roliga. Det är ingenting att bry sig om.

Det vore väl helt okej om museet också påpekat att för 1000 år sedan fanns inga tyskar, turkar, irakier eller afghaner heller. Men det skulle de aldrig göra. För de använder två olika måttstockar.
Citera
2011-08-01, 21:43
  #12
Medlem
Varför är det osannorlikt med svart kvinna i vikingakläder?
Mig veterligen så fanns inte "Sverige" som nation i ordets bemärkelse år 1011.
Och om landet inte "finns", finns det då en "nationalitet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in