• 1
  • 2
2011-08-10, 10:37
Medlem
DrZoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Pls utveckla skillnaden mellan en sådan läderpiska med flera "trådar" och en vanlig hederlig ridpiska.

*väntar otåligt*

Det är bara skolbänksfysik. Finns det många trådar blir det mindre kraft spritt över ett större område. Jag kan ta i rätt mycket, och det låter mer utan att det gör så ont. Jag brukar dessutom hålla piskan så att spridningen blir maximal. I en ridpiska samlas all kraft på ett ställe. Bättre för kontroll. Men låter inte lika mycket. Kan göra skitont även fast man slår rätt löst.

Beror också på vilka sorters blåmärken du vill ha. Jag gillar stora ytliga märken som syns direkt. Då vill du ha en flogger (trådar). Vid stora tillhyggen kan det ta timmar eller ännu mer för att de ska synas = ridpiska.

Paddel är en kompromiss. Jag varierar mycket mellan alla ovan.
Citera
2011-08-21, 06:27
Medlem
...as...s avatar
Den där ser ju helt ond ut. Tunga "fransar" lär det vara också. Hade du tänkt använda den i praktiken?
Citera
2011-08-21, 11:56
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Den där ser ju helt ond ut. Tunga "fransar" lär det vara också. Hade du tänkt använda den i praktiken?

Jag tror ärligt talat det bara är en ordlek som någon förverkligat. Det typen av piska heter cat o' nine på engelska. Den typen av nätverkskablar heter cat9. Liknande ord för väldigt olika saker.
Citera
2013-12-30, 18:24
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg
Problemet med sånna piskor är att dom gör sjukt ont och tar lätt hål på huden. Jag gillar att ta i lite och då går plastpiskor fetbort. Jag har experimenterat med rätt många olika piskor. Det som funkar i längden eller alltid läder. Går lätt att fixa optimal mjuk/hårdhet och håller i evigheter. Jag har använt grymma latexpiskor men håller inte så bra. Inte så kul när tjejen har en favoritpiska som börjar bli "tandlös".

Jag håller med till fullo! Jag vill kunna piska min flickvän så länge och hårt att jag blir svettig och får mjölksyra i armen. Det finns ingen människa i världen som klarar av att bli piskad så av den där LAN-piskan.

OnT: Jag söker fortfarande en guide till hur man tillverkar en sådan piska. Ni pratar om skolbänksfysik o.s.v men ingen tycks behaga instruera.
Citera
2013-12-30, 18:26
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Jag tror ärligt talat det bara är en ordlek som någon förverkligat. Det typen av piska heter cat o' nine på engelska. Den typen av nätverkskablar heter cat9. Liknande ord för väldigt olika saker.

Hur fan ser du att det är CAT9?
Citera
2013-12-31, 00:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Testa själv. Helt olika känsla.

Kan tipsa om att gammal cykelslang är ett bra material.

Jag kan tipsa om att göra piskor av vanliga bildäck. Vanligt närstridsvapen t ex i Kenya, där jag köpte ett par av ett fyllo på en bensinmack. Kan ställa till förvånansvärt mycket skada.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in