Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-03, 03:27
  #1
Medlem
hej jag vet inte riktigt om jag har kommit rätt men jag undra hur man knyter en piska av nätverkskablar som denna bild http://imageshack.us/photo/my-images/36/36396.jpg/
skulle uppskatta svar!
Citera
2011-08-03, 03:30
  #2
Medlem
Hur svårt kan det vara?

Alt. 1:
1. Lägg fem nätverkskablar i en hög, efter du kortat ner dem till lagom längd.
2. Snurra en annan kabel runt dessa.

Alt. 2.
1. Lägg fem nätverkskablar i en hög, efter du kortat ner dem till lagom längd, låt en av dessa vara dubbelt så lång som de andra
2. Använd den långa kabeln för att bunta ihop högen.
Citera
2011-08-03, 03:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroVOop
Hur svårt kan det vara?

Alt. 1:
1. Lägg fem nätverkskablar i en hög, efter du kortat ner dem till lagom längd.
2. Snurra en annan kabel runt dessa.

Alt. 2.
1. Lägg fem nätverkskablar i en hög, efter du kortat ner dem till lagom längd, låt en av dessa vara dubbelt så lång som de andra
2. Använd den långa kabeln för att bunta ihop högen.

vilken blir mest effektiv/"snyggast"
Citera
2011-08-03, 03:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxal
vilken blir mest effektiv/"snyggast"

Definiera 'effektiv' i detta sammanhang
__________________
Senast redigerad av BroVOop 2011-08-03 kl. 03:52.
Citera
2011-08-03, 04:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroVOop
Definiera 'effektiv' i detta sammanhang

effektiv var kanske en dum fråga, men viken av dom blir snyggast?
Citera
2011-08-03, 04:36
  #6
Bannlyst
Bara ta ett bar nätverkskablar och tejpa ihop dom längst ner så har du ett handtag
Citera
2011-08-03, 07:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxal
hej jag vet inte riktigt om jag har kommit rätt men jag undra hur man knyter en piska av nätverkskablar som denna bild http://imageshack.us/photo/my-images/36/36396.jpg/
skulle uppskatta svar!

Sökorden du behöver är "Braiding Wip" så kommer du antagligen att få en massa "how to" träffar med alla möjliga piskor..

Men att snurra ihop en sådan där nätverkskabelbunt kan väl inte vara svårt?

.
Citera
2011-08-03, 09:28
  #8
Medlem
HappyHarrys avatar
Nätverkssladdar... så oerhört osexigt. Fast tekniken går väl att applicera på andra saker också. Läderremmar kanske?
Citera
2011-08-04, 12:31
  #9
Medlem
DrZoidbergs avatar
Problemet med sånna piskor är att dom gör sjukt ont och tar lätt hål på huden. Jag gillar att ta i lite och då går plastpiskor fetbort. Jag har experimenterat med rätt många olika piskor. Det som funkar i längden eller alltid läder. Går lätt att fixa optimal mjuk/hårdhet och håller i evigheter. Jag har använt grymma latexpiskor men håller inte så bra. Inte så kul när tjejen har en favoritpiska som börjar bli "tandlös".
Citera
2011-08-04, 13:09
  #10
Medlem
cjvas avatar
kanske inte det bästa att använda, men sjukt nice på ett väldigt nördigt vis. =)
Citera
2011-08-10, 10:10
  #11
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg
Problemet med sånna piskor är att dom gör sjukt ont och tar lätt hål på huden. Jag gillar att ta i lite och då går plastpiskor fetbort. Jag har experimenterat med rätt många olika piskor. Det som funkar i längden eller alltid läder. Går lätt att fixa optimal mjuk/hårdhet och håller i evigheter. Jag har använt grymma latexpiskor men håller inte så bra. Inte så kul när tjejen har en favoritpiska som börjar bli "tandlös".

Pls utveckla skillnaden mellan en sådan läderpiska med flera "trådar" och en vanlig hederlig ridpiska.

*väntar otåligt*
Citera
2011-08-10, 10:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Pls utveckla skillnaden mellan en sådan läderpiska med flera "trådar" och en vanlig hederlig ridpiska.

*väntar otåligt*
Testa själv. Helt olika känsla.



Kan tipsa om att gammal cykelslang är ett bra material.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in