2011-08-03, 09:43
Medlem
Hej!

Jag har fått ett ganska roligt uppdrag från chefen, ett litet sidospår vi ska testa för att se vad det ger.
Detta är en tävling mellan mig och en annan säljare som fått samma uppdrag.

Företaget:
Sysslar med annonsering över internet, driver en hemsida där norska arbetsgivare kan annonsera och söka efter svensk arbetskraft.
Vi är störst i sverige med den nisch vi har och börjar bli ett riktigt väletablerat varumärke både för kandidater/arbetssökande i Sverige men också för arbetsgivare i Norge.
Hållt igång sen 2007.

Uppgiften:
Jag ska på helt valfritt sätt få in inkommande kunder via marknadsföring. Jag kommer att ha en personlig kod som de kommer att använda när de köper, för att vi ska kunna följa upp vilken strategi som fungerade bäst. viss rabatt kommer att ges(tror det var 20%, blir några tusenlappar).
ALLTSÅ ÄR UPPGIFTEN ATT FÅ NORSKA FÖRETAG SOM SÖKER ARBETSKRAFT ATT TA SIG IN PÅ VÅRAN HEMSIDA, SKRIVA IN SIN ANNONS OCH KÖPA VIA HEMSIDAN.

Premisser:
Budget om 15 000 NOK
Att köpa emailadresser är ingen idé(testat förut)
OBSERVERA att detta är Norge och inte Sverige vi talar om.
Utöver det så har jag helt fria händer, därför vänder jag mig till er för att få lite tips och bolla lite.

Hoppas på seriösa och givande synpunkter. tack på förhand!
Citera
2011-08-03, 23:50
Medlem
Poängen är väl att mäta din kompetens, inte våran. Använda vår kunskap för egen profit, nja.
Citera
2011-08-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Poängen är väl att mäta din kompetens, inte våran. Använda vår kunskap för egen profit, nja.

ähh, kompetens har jag ingen. kreativ är jag inte heller. det sträckte sig till att starta detta ämne
med andra ord inte så mycket att mäta.
Fö ska vi på FB väl hålla varandra om ryggen lite?

klart jag har egna ideér och så, men jag vill gärna ha lite ideér från annat perspektiv och kanske bolla och utveckla mina egna ideér.

jag har till nu tänkt mig att:
1 - Köpa en panoramabanner på finn.no eller jobbdirekte.no
2 - köpa upp emailadresser till beslutsfattare inom tex. hotell- & resturang (sjukt svårt att få tag i exempelvis kokkar i Norge)

Alltså inget spec kreativt eller utöver det vanliga. är fastkörd på detta spår, har ni nått tips alls?
Citera
2011-08-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsaK
ähh, kompetens har jag ingen. kreativ är jag inte heller. det sträckte sig till att starta detta ämne
med andra ord inte så mycket att mäta.
Fö ska vi på FB väl hålla varandra om ryggen lite?

klart jag har egna ideér och så, men jag vill gärna ha lite ideér från annat perspektiv och kanske bolla och utveckla mina egna ideér.

jag har till nu tänkt mig att:
1 - Köpa en panoramabanner på finn.no eller jobbdirekte.no
2 - köpa upp emailadresser till beslutsfattare inom tex. hotell- & resturang (sjukt svårt att få tag i exempelvis kokkar i Norge)

Alltså inget spec kreativt eller utöver det vanliga. är fastkörd på detta spår, har ni nått tips alls?

Jag skulle göra ett brevutskick. Skaffa adresser på egen hand via branschförbund, typ norska motsvarigheten till SHR. När de öppnar kuvertet med din info så viker man upp ett papper och en styv "KOKK" reser sig. "Vill du ha en kokk? Vi hjälper dig att få en som står hela dagen i köket".
Citera
2011-08-09, 10:20
Medlem
Haha. Min kollega råka göra bort si kring detta, han ringde en resturang som sökte kock. Ägaren var dock engelsman och min kollega vart lite ställd varpå han droppade "Hi!i see you are searching for a cock!?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in