V65-analys, kan tillgga att jag ber om urskt fr att det inte blev ngon analys igr. Jag dmde, och nr jag kom hem var klockan tv, och d var det lite fr sent, tyvrr, men kommer en utfrlig analys av de tre frsta avdelningarna, sedan korta inputs i de tre sista. Nu ska jag ka ivg och dma nnu en match!
V65-1
Hr ser vi en fin hst i favoritrollen i form av You Bet Hornline, nr 8. Han har tjnat drygt tre miljoner s hr lngt i sin karrir. terkommer nu efter ett lngre skadeuppehll, och kommer ut ver mktiga 3180 meter, d hsten startar med 40 meters tillgg fre Raska Razz p startvolten. r hsten som han ska, s ska han vara favorit och vinna ett sdant hr lopp. Men detta r en rtt sl hst som jag tror behver ett antal lopp i kroppen fr att vara som allra bst. Det ska dock tillggas att han mter ett motstnd han normalt sett skulle distansera, s visst ska det vara en riktigt bra vinstchans. En typisk A-hst ifall man spelar reducerat som diskuterats mycket i trden p sistone. Vrst emot? Raska Razz frn startvolten som jag dock bedmer r bst ver 1640 meter. Linderoth har nog en plan i att han anmler till ett lngdistanslopp, s inte r det omjligt att han drar i ett hrt tempo i ledning fr att gra det svrt fr sina motstndare. Vljer Per Linderoth att slppa ledningen, (hsten r mest speedig) kan Merrimac komma frst. P den hr kanten r dremot lng distans plusplus. Hade man vetat att han har bibehllit formen frn i vras, s skulle detta kunna vara en stark konkurrent, och ett mycket troligt vinstbud. Nu r han mer svrbedmd p de senaste starterna att dma, men str han p benen ger han favoriten en ordentlig match, det tror jag.
Rebeval tycker jag inte riktigt ftt till det i r. Hsten r som gjord fr den hr lnga distansen och nog kan hsten vinna, insatsen senast var ett fall framt, trots att det bara rckte till ett femtepris.
Ranking: 8-3-4-2-5-7-6
V65-2
Ett relativt ppet lopp dr vi ser Tomas Pettersson i favoritskapet tillsammans med OppOppOpp. Hsten var riktigt fin nst senast vid segern, och nog fr han klart godknt fr sin femteplats p V75 fr tv veckor sedan. Nu r det perfekta frutsttningar och hsten tar hand om ledningen. Sen ska han frsvara sig emot ngra tuffa motstndare som str p tillgget. Frmst Ed You som var skrmmande dlig p V75 i juni, men hsten r otroligt bra och stark nr han r frsch och frisk. Hsten r en segermaskin, och som sagt, detta r en hst som, nr han bara fungerar, vinner. P 15 starter har det blivit sju vinster och i de andra starterna har han svikit. S det r verkligen en 50/50-hst som man aldrig riktigt vet var han str. Med p kupongen ska han, och r man djrv s spikar man och hoppas att han fungerar, fr att det r bsta hsten i fltet, ja det r det inget snack om. En tredje konkurrent vill jag nmna och det r Zlatan Liss som gr det bra varje gng. Vem som sitter i sulkyn? Formstarke Ove A Lindqvist. Zlatan Liss tillhr norrlandstoppen bland de fyrariga hingstarna, och fr han rtt lopp r han segerfarlig. Zugswang har hittat en otrolig formtopp, men jag har otroligt svrt att se hur den hr hsten ska kunna vinna, detta r en medelmtta trots insatsen fr tre starter sedan.
Ranking: 4-1-8-5-6-2-7-3
V65-3
Kriteriestoet, dr jag inte tror ett smack p favoriten. Den gr bort och r rankad som sjua. Min frstahst i loppet r Moe Tsen som visserligen fick stryk av favoriten i frsket, men hsten var inte som bst och kan betydligt bttre. Ulf Ohlsson sitter ter upp, vilket knappast r ngot minus. Lykkeflicka frn innerspr r intressant med tanke p insatsen senast. Hsten har gtt 32.8 i voltstart ver 2100 meter i Norge, vilket r minst sagt imponerande. Pisk nu, vilket r ett plus. Voje Eldina var jttefavorit i frsket, motiverad sdan. Hsten galopperade dock, och Ulf Ohlsson inriktade sig mest bara att kvalificera sig till finalen. r den i fltet med verlgset bst fart, och fr nu den ordinarie kusken Vidar Hop i sulkyn. Utan galopp tror jag hon vinner loppet med 10-20 meter, men det r verkligen inget man kan hlla i handen. Feseth Stina r ett fint norskt kallblod som kan vara med de i ml om hon fr rtt lopp, kunde inte riktigt utmana Lykkeflicka och Pila Tr i frsket, men det m vara henne frltet d dessa tv ska ha bra chanser i finalen. Just Pila Tr har varit vldigt stabil, och den hr hsten kommer med all skerhet g felfritt, och det r otroligt viktigt i ett lopp dr halva fltet med all skerhet gnar sig t fel gngart. Gllerstedt r duktig, blir att rkna med.
Ranking: 4-7-1-3-5-9-2-10-11-8-6
V65-4
Favoriten verstreckad, tror mer p Remelda, Qvarting och inte minst Rote Jon som r frstahsten i loppet.
Ranking: 11-6-13-1-5-2-4-10-3-12-8-7
V65-5
Lome Felix torde vara stenklar, precis som jag sade efter starten fr en mnad sedan. verlgsen fart! Ett roligt platsspel hittar jag i Eldvin, som gick enormt bra efter galopperna i frsket. Osker, men enorm fart.
Ranking: 2-1-9-8-3-7-6-4-5-11-12-10
V65-6
On The Wall till ledning, drifrn blir hon svrstoppad. De p tillgg str relativt hrt inne, men 12, 13, 14 br alla rknas med bra chans. My Love Di Quattro r p gng, och hon har kapacitet utver det vanliga. Roligt platsspel inte minst.
Ranking: 1-13-12-14-7-5-9-10-8-2-15-6-4-3-11
Edit: Valde tillslut att nd spika On The Wall, perfekta frutsttningar..
Lycka till med spelet, lovar att terkomma med fullstndig analys till v65-tvlingarna imorgon!
/Denpasco
Senast redigerad av Denpasco 2011-08-21 kl. 13:22.