2011-08-21, 13:07
Medlem
Shr blir det idag:

8A
6A 1B 4B
3A 1B 2B 5C
1A 11B 13B 6C
2A 9B
14A 1B 13B 7C

MAX
3A
3B
1C

380 rader reducerat 56% till 170 rader
Citera
2011-08-21, 13:14
Medlem
Bodyboys avatar
/ meraspel /

Hur mnga bongar blir det ?
Citera
2011-08-21, 13:17
Medlem
V65-analys, kan tillgga att jag ber om urskt fr att det inte blev ngon analys igr. Jag dmde, och nr jag kom hem var klockan tv, och d var det lite fr sent, tyvrr, men kommer en utfrlig analys av de tre frsta avdelningarna, sedan korta inputs i de tre sista. Nu ska jag ka ivg och dma nnu en match!

V65-1

Hr ser vi en fin hst i favoritrollen i form av You Bet Hornline, nr 8. Han har tjnat drygt tre miljoner s hr lngt i sin karrir. terkommer nu efter ett lngre skadeuppehll, och kommer ut ver mktiga 3180 meter, d hsten startar med 40 meters tillgg fre Raska Razz p startvolten. r hsten som han ska, s ska han vara favorit och vinna ett sdant hr lopp. Men detta r en rtt sl hst som jag tror behver ett antal lopp i kroppen fr att vara som allra bst. Det ska dock tillggas att han mter ett motstnd han normalt sett skulle distansera, s visst ska det vara en riktigt bra vinstchans. En typisk A-hst ifall man spelar reducerat som diskuterats mycket i trden p sistone. Vrst emot? Raska Razz frn startvolten som jag dock bedmer r bst ver 1640 meter. Linderoth har nog en plan i att han anmler till ett lngdistanslopp, s inte r det omjligt att han drar i ett hrt tempo i ledning fr att gra det svrt fr sina motstndare. Vljer Per Linderoth att slppa ledningen, (hsten r mest speedig) kan Merrimac komma frst. P den hr kanten r dremot lng distans plusplus. Hade man vetat att han har bibehllit formen frn i vras, s skulle detta kunna vara en stark konkurrent, och ett mycket troligt vinstbud. Nu r han mer svrbedmd p de senaste starterna att dma, men str han p benen ger han favoriten en ordentlig match, det tror jag.
Rebeval tycker jag inte riktigt ftt till det i r. Hsten r som gjord fr den hr lnga distansen och nog kan hsten vinna, insatsen senast var ett fall framt, trots att det bara rckte till ett femtepris.

Ranking: 8-3-4-2-5-7-6

V65-2

Ett relativt ppet lopp dr vi ser Tomas Pettersson i favoritskapet tillsammans med OppOppOpp. Hsten var riktigt fin nst senast vid segern, och nog fr han klart godknt fr sin femteplats p V75 fr tv veckor sedan. Nu r det perfekta frutsttningar och hsten tar hand om ledningen. Sen ska han frsvara sig emot ngra tuffa motstndare som str p tillgget. Frmst Ed You som var skrmmande dlig p V75 i juni, men hsten r otroligt bra och stark nr han r frsch och frisk. Hsten r en segermaskin, och som sagt, detta r en hst som, nr han bara fungerar, vinner. P 15 starter har det blivit sju vinster och i de andra starterna har han svikit. S det r verkligen en 50/50-hst som man aldrig riktigt vet var han str. Med p kupongen ska han, och r man djrv s spikar man och hoppas att han fungerar, fr att det r bsta hsten i fltet, ja det r det inget snack om. En tredje konkurrent vill jag nmna och det r Zlatan Liss som gr det bra varje gng. Vem som sitter i sulkyn? Formstarke Ove A Lindqvist. Zlatan Liss tillhr norrlandstoppen bland de fyrariga hingstarna, och fr han rtt lopp r han segerfarlig. Zugswang har hittat en otrolig formtopp, men jag har otroligt svrt att se hur den hr hsten ska kunna vinna, detta r en medelmtta trots insatsen fr tre starter sedan.

Ranking: 4-1-8-5-6-2-7-3

V65-3

Kriteriestoet, dr jag inte tror ett smack p favoriten. Den gr bort och r rankad som sjua. Min frstahst i loppet r Moe Tsen som visserligen fick stryk av favoriten i frsket, men hsten var inte som bst och kan betydligt bttre. Ulf Ohlsson sitter ter upp, vilket knappast r ngot minus. Lykkeflicka frn innerspr r intressant med tanke p insatsen senast. Hsten har gtt 32.8 i voltstart ver 2100 meter i Norge, vilket r minst sagt imponerande. Pisk nu, vilket r ett plus. Voje Eldina var jttefavorit i frsket, motiverad sdan. Hsten galopperade dock, och Ulf Ohlsson inriktade sig mest bara att kvalificera sig till finalen. r den i fltet med verlgset bst fart, och fr nu den ordinarie kusken Vidar Hop i sulkyn. Utan galopp tror jag hon vinner loppet med 10-20 meter, men det r verkligen inget man kan hlla i handen. Feseth Stina r ett fint norskt kallblod som kan vara med de i ml om hon fr rtt lopp, kunde inte riktigt utmana Lykkeflicka och Pila Tr i frsket, men det m vara henne frltet d dessa tv ska ha bra chanser i finalen. Just Pila Tr har varit vldigt stabil, och den hr hsten kommer med all skerhet g felfritt, och det r otroligt viktigt i ett lopp dr halva fltet med all skerhet gnar sig t fel gngart. Gllerstedt r duktig, blir att rkna med.

Ranking: 4-7-1-3-5-9-2-10-11-8-6

V65-4

Favoriten verstreckad, tror mer p Remelda, Qvarting och inte minst Rote Jon som r frstahsten i loppet.

Ranking: 11-6-13-1-5-2-4-10-3-12-8-7

V65-5

Lome Felix torde vara stenklar, precis som jag sade efter starten fr en mnad sedan. verlgsen fart! Ett roligt platsspel hittar jag i Eldvin, som gick enormt bra efter galopperna i frsket. Osker, men enorm fart.

Ranking: 2-1-9-8-3-7-6-4-5-11-12-10

V65-6

On The Wall till ledning, drifrn blir hon svrstoppad. De p tillgg str relativt hrt inne, men 12, 13, 14 br alla rknas med bra chans. My Love Di Quattro r p gng, och hon har kapacitet utver det vanliga. Roligt platsspel inte minst.

Ranking: 1-13-12-14-7-5-9-10-8-2-15-6-4-3-11

Edit: Valde tillslut att nd spika On The Wall, perfekta frutsttningar..

Lycka till med spelet, lovar att terkomma med fullstndig analys till v65-tvlingarna imorgon!

/Denpasco
Senast redigerad av Denpasco 2011-08-21 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Bodyboy nr bjuder du p ditt system d?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyboy
/ meraspel /

Hur mnga bongar blir det ?

24st
Citera
2011-08-21, 13:25
Medlem
Bodyboys avatar
/ Stenrom /

Jag r inte med riktigt , Stenrom - hur menar du ?

/ meraspel /

Tack ! Du behver inte gra det , men jag skulle i alla fall bli glad om du lade upp hur man skriver ut ditt system.
Citera
2011-08-21, 13:36
Medlem
Spelfri idag? :/
Citera
2011-08-21, 13:36
Medlem
http://www.travnet.se/StartPage/

Dr har du under fliken fr spelare en sak som heter travnet expertt som r rtt bra o anvnda som reducerare
Citera
2011-08-21, 13:41
Medlem
Citat:
/ Stenrom /

/ meraspel /

Tack ! Du behver inte gra det , men jag skulle i alla fall bli glad om du lade upp hur man skriver ut ditt system.

Hmmm.... sjlvklart fr du ta del av kuponglistan men jag vet inte hur jag kan bifoga den hr?!
Kan jag skicka den till dig?!
Citera
2011-08-21, 13:45
Medlem
Bodyboys avatar
/ Stenrom /

Ja , dr blev det ett riktigt snyggt missfrstnd ; du frgar allts efter om jag skall spela idag. Nej , det skall jag inte ( pengar r en bristvara - hos vissa . . . )

Jag trodde att du frgade efter hur mitt system skrivs ut , och eftersom jag nu nd har det p prnt s kan jag ju lika grna lgga upp det.

Mitt system r ganska s enkelt och skrivs ut p tre bongar. Om vi tittar p grdagen s sg dom tre bongarna ut enligt fljande :

Bong 1 : 1 x 8 x 3 x 1 x 3 x 8 x 1 - 576 rader

Bong 2 : 7 x 1 x 3 x 1 x 3 x 8 x 1 - 504 rader

Bong 3 : 7 x 7 x 3 x 1 x 3 x 1 x 1 - 441 rader / / Summa : 1.521 rader

(U)-hsten reduceras bort om den inte vinner.

/ BB /
Senast redigerad av Bodyboy 2011-08-21 kl. 13:55.
Citera
2011-08-21, 13:46
Medlem
Citat:
/ Stenrom /

/ meraspel /

S.... listan r skickad till dig... PM
Citera
2011-08-21, 13:48
Medlem
Bodyboys avatar
/ meraspel /

Tack s hemskt mycket !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto