2011-08-05, 23:56
Medlem
Hej Vi håller på att starta ett fotbollslag!

Vi vill ha en målvakt i vårat lag och han vill spela med oss problemet är bara att han redan spelar i en annan klubb.

Han berättade att han en gång mött en spelare som lirade i 2 olika lag, utan ett utlåningsavtal.

Det var möjligt tack vare att lagen spelade i olika distriktsserier och båda under division 3.

så nu undrar jag är det någon härinne som har koll på vilka regler som gäller?

Kan en spelare regelrätt spela i 2 olika lag samtidigt under en säsong?

Tacksam för seriösa svar
Citera
2011-08-06, 00:00
Medlem
Det tror jag inte är tillåtet nej, kanske va detta för längesen?

Men jag spelar i div 5 nu och där är dom strikta med övergångspapper och att allt blivit klart innan gubben får gå ut på plan.
Citera
2011-08-06, 00:06
Medlem
han spelar tydligen vad jag förstod för två olika klubbar denna säsong (2011) men i två olika distrikt.

och då ska det vara att det är olika distrikt som möjlig gör detta dubbelspel, samt att bägge lagen är under division 3
Senast redigerad av dimin 2011-08-06 kl. 00:10.
Citera
2011-08-06, 00:24
Medlem
Funkar om den ena klubben är farmarklubb till den andra, får dock inte spela i samma division för att detta ska funka
Citera
2011-08-06, 00:37
Medlem
Så då måste man ha ett utlåningsavtal? Eller farmarklubbs avtal?

jag har fått berättat för mig att det i detta fall inte finns några avtal mellan klubbarna

utan att spelaren helt enkelt får representera 2 olika klubbar om de bägge spelar under div 3, samt i olika
distrikts serier.
Citera
2011-08-06, 02:26
Bannlyst
Det går att spela i två olika serier med två olika klubbar utan att det är farmarklubbar eller har utlåningsavtal. Dvs du kan spela med en klubb enda dagen och nästa med den andra. Vet dock inte exakt hur det fungerar, det är något med "proffskontrakt" att göra. Men vet som sagt inte specifikt hur det fungerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in