Angående multiplayer så ska man kunna spela campaign co-op online detta är väldigt kul att detta kommer att finnas. Viktig del så att säga. Kommer nöta hela campaginen på Legendary antingen på co-op läget eller singelplayer.
Halo: Combat Evolved Anniversary - Bästa spelet 2011!
Har aldrig spelat Halo 1 eller Halo 2, började först vid Halo 3 så detta blir som ett helt nytt spel för mig Enligt vissa jag snackat med så är 1:an det bästa? Har dom rätt eller?
Har aldrig spelat Halo 1 eller Halo 2, började först vid Halo 3 så detta blir som ett helt nytt spel för mig Enligt vissa jag snackat med så är 1:an det bästa? Har dom rätt eller?
Ska snart dra igång spelet själv
Kan inte tala för remake'n men Combat Evolved är nog det bästa i serien enligt mig.
Vet själv när man lirade multi för första gången på pc
vi var ett team som satt hela natten å körde teamwork,blev +7 timmars lirande nonstop vilka minnen
synd att det bara kommer te krysslådan (gav ju bort min) hade gärna sett att det hade kommit till pc igen då Evolved är det klart bästa multiliret i serien.
Vet själv när man lirade multi för första gången på pc
vi var ett team som satt hela natten å körde teamwork,blev +7 timmars lirande nonstop vilka minnen synd att det bara kommer te krysslådan (gav ju bort min) hade gärna sett att det hade kommit till pc igen då Evolved är det klart bästa multiliret i serien.
Halo CE är mitt favoritspel all time. Jag och mina kompisar brukade linka ihop två xbox efter skolan varje dag och nöta sönder.
Personligen HATADE jag att dom helt ändrade fysikmotorn from Halo 2 och framåt. Det är helt annan gravity och alla vapen beter sig helt annorlunda. Jag älskar den lite sega "rymdiga" känslan i Halo CE. Granater går att kasta 100m och man liksom svävar fram när man hoppar.
Hur kommer det vara i Anniversity? Blir det Halo CE med ett ansiktslyft eller Halo 3 med CE's kampanj och multiplayer banor?
Körde 8h i sträck igår och kämpade mig igenom campaignen på co-op med en polare.
Fick med lite bonusgrejer då jag förhandsbokade. Bland annat Grunt Funeral Skull som vi körde med.
"Grunt Funeral" Skull – An exclusive, game-modifying skull that changes the rules of the game for an explosively humorous experience, “Grunt Funeral” sends “Halo’s” most lowly and lovable enemy out in a blaze of glory. And plasma. And then more glory. Once the skull has been activated, every grunt’s methane tank will explode like a plasma grenade when killed. Watch out for the grunt chain reaction!
Vet inte hur många gånger vi glömde bort att den var aktiverad o dog p.g.a det. Har för vana att dra några skott sen ett melee-slag. Springer man inte vidare så sprängs man. Dog nog hundratals gånger Kul grej när man vant sig iallafall.
Diverse åsikter:
Bra grejer:
-gott om fiender, stora strider.
-pistolen är underbar, stark som fan och en härlig rekyl.
-fysikmotorn känns som originalet.
-häftigt att kunna växla mellan original-grafiken och den nya.
-otroligt utmanande på legendary, betydligt svårare än halo 3/reach.
-alla vapen har fått sig en rejäl make-over, ser riktigt grymma ut och känns/låter bättre.
Dåliga grejer:
- man får i princip ingen som helst vägledning genom campaignen, utan får helt enkelt springa runt o leta efter rätt väg och vänta på att man får checkpoint. Blir väldigt irriterande i längden, då vissa banor är som labyrinter. Spenderade betydligt längre tid på att hitta rätt väg än att slåss.
- spelet laggar nåt enormt när det händer för mycket på skärmen, märktes mest i sista delen. "the flood" etc. (endast testat split-screen dock, vid singleplayer kanske det är bättre.)
-man fick inte använda sig av många vapen i campaign, var assault-rifle som gällde 90% av tiden. Man fick börja med sniper på ett mission, men dog man så var det tillbaks till assault-rifle igen. Shotgun dök upp i slutet men hade gärna sett mer av den.
-dör man så får man spawna med assault-rifle och covenants start-vapen (den man kan ladda ett grönt skott med ) assault-rifle/pistol hade varit att föredra.
-går endast köra 2 player split-screen på campaign.
Mycket ilska på grund av dålig vägledning, stundtals mycket lagg, "funeral skull" (mitt eget fel iofs). Men det hade definitivt sina ljusa stunder, uppdragen som utspelade sig på stranden var underbara, även sista uppdraget då man får stunta med bil samtidigt som en timer räknar ner från 5 minuter. Även alla vapens fysik gjorde det hela bättre.
Har inte kört 1an sen det släpptes så jag minns inte mycket från det. Hälften av mina klagomål kanske inte passar in alls då det ska vara som 1:an.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!