Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-06, 09:57
Medlem
asdf011s avatar
Tjo!

Antar att många är medvetna om att remaken av Halo: Combat Evolved för 360 är under utveckling. Jag har själv inte hunnit fördjupa mig särskilt mycket i detta då jag i allmänhet är ganska ointresserad av vad som händer i spelvärlden nuförtiden. Men när Xbox var hyfsat färsk, jättedosan fortfarande var standard, och när Halo var världens vackraste, häftigaste och mest underhållande FPS på konsol var jag fortfarande intresserad och upp över öronen förälskad i spelet. Det var länge sen, men jag älskar fortfarande spelet.

Så, nu är en remake på G. Som jag förstått det kommer det använda samma fysikmotor som min gamla favorit, men ha en mycket mer modern yta. Faktumet att det använder samma fysikmotor borde innebära att det känns precis som originalet och det är något viktigt. Halo 2 kändes inte som originalet och där dog mitt intresse för serien.

Jag äger inte ens en spelkonsol just nu, men jag börjar leka med tanken på att köpa en 360. Och ifall ryktena om att den gamla goda tjockiskontrollen släpps för Halo: Combat Evolved Anniversary stämmer kommer jag nog behöva köpa en 360.

http://www.gamereactor.se/spel/10256...d+Anniversary/
http://www.gamereactor.se/nyheter/27...a+i+h%F6st%3F/

Så, vad ska diskuteras? Diskutera fritt kring originalet, den feta handkontrollen, bytet till den mer slimmade handkontrollen, Halo: Combat Evolved Anniversary, och Halo: Combat Evolved och eventuellt skillnaden mellan de olika 'versionerna' av Halo.

Jag finner personligen denna remake väldigt intressant och hoppas verkligen de släpper den feta handkontrollen tillsammans med spelet.

Kör.
Citera
2011-08-06, 10:08
Medlem
Jag tycker det ser ut att kunna bli en riktigt jävla bra remake faktiskt. Istället för att, som andra aktörer på marknaden, nöja sig med att rendera den gamla versionen i en lite högre upplösning har man här byggt om hela grafikmotorn och lagt ner lite tid. Samtidigt har man haft vett nog att hålla de spelmekaniska delarna intakta.

Angående skillnaden mellan remaken och originalet så ska det väl vara identiskt utöver det rent visuella. Åtminstone sett till singleplayer? Multiplayern ska som jag förstår det inte vara den samma. Jag har dock ingen koll på vad man gjort annorlunda.
Citera
2011-08-06, 10:16
Medlem
Lullebulle1s avatar
Man kommer kunna byta mellan den nya och gamla grafikmotorn in-game.
http://www.fz.se/filmer/20110725/hal...-demo-trailer/
Citera
2011-08-06, 10:50
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Jag tycker det ser ut att kunna bli en riktigt jävla bra remake faktiskt. Istället för att, som andra aktörer på marknaden, nöja sig med att rendera den gamla versionen i en lite högre upplösning har man här byggt om hela grafikmotorn och lagt ner lite tid. Samtidigt har man haft vett nog att hålla de spelmekaniska delarna intakta.

Angående skillnaden mellan remaken och originalet så ska det väl vara identiskt utöver det rent visuella. Åtminstone sett till singleplayer? Multiplayern ska som jag förstår det inte vara den samma. Jag har dock ingen koll på vad man gjort annorlunda.
Jo, det ser helt klart lovande ut. Det är åtminstone för mig oerhört viktigt att det känns som att spela originalet, när det kommer till hur vapen uppför sig och fysiken. Den gamla tyngden man kunde känna i karaktären man styr. Den är viktig exempelvis när man hamnar i en 1v1-situation i multiplayer med pistol och strejfar fram och tillbaka.

Hoppas de 'bästa' multiplayerbanorna är med. Jag vill åtminstone ha Blood Gulch och Ratrace, de är två av mina favoritbanor. Klart det finns fler, men för mig personligen är de de viktigaste. Spontant kommer jag annars att tänka på Sidewinder och Ice Fields från PC-versionen.
Citera
2011-08-06, 11:30
Medlem
asdf011s avatar
Någon som vet mer om multiplayer? Jag antar att utvecklarna kommer behandla multiplayer med samma respekt som singleplayer? Eller? Multiplayer är ju minst lika viktigt som singleplayer. Singleplayer spelar man sönder, multiplayer är som ett bottenlöst hål. Man tröttnar aldrig.
Senast redigerad av asdf011 2011-08-06 kl. 11:43.
Citera
2011-08-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Man kommer kunna byta mellan den nya och gamla grafikmotorn in-game.
http://www.fz.se/filmer/20110725/hal...-demo-trailer/

Fan va grymt att man kommer kunna skifta mellan grafik motorerna, Var ju skaplig skillnad på gammla och nya minns iten att den var su ful förut.

BTW Bara jag som får rysningar av Halos theme song? Får sån lust att nöta igenom alla spel igen.

http://www.youtube.com/watch?v=Sjvo0...eature=related

Så jävla bra:

http://www.youtube.com/watch?v=otZ9nfgs3Qk
Senast redigerad av xeilon 2011-08-06 kl. 13:05.
Citera
2011-08-06, 13:13
Medlem
asdf011s avatar
Jag har googlat lite, och det verkar inte som spelet kommer inkludera multiplayerdelen. Så har jag förstått det. Själv är jag inte särskilt intresserad av att spela igenom singleplayerdelen igen alls, jag vill bara att utvecklarna ska blåsa liv i Halo igen och ge oss multiplayer online. Vill helt enkelt ha multiplayer.

Googla själva, här är en länk till vad jag läser nu (det är sida 7). http://halo.xbox.com/forums/games/f/...px?PageIndex=7
Citera
2011-08-07, 02:36
Medlem
superchunks avatar
Som jag har förstått det så kommer Anniversary ha online multiplayer, och eventuelly co-op. Det hade visserligen inte orginalet, men då båda funktionerna var tillgängliga över split-screen och system link så tror inte jag det gör någon skillnad. Nu får man helt enkelt gnälla på vartandra genom en mikrofon istället. Vilka multiplayerbanor de skulle slänga med har det väl inte direkt sagts något om, utöver det att det skulle vara de "mest populära". Så länge Sidewinder är med så kvittar resten.

Och att man ska kunna byta mellen orginalets och Anniversarys grafik när som helst genom spelets gång tycker jag verkar riktigt roligt. Särskillt med tanke på att min gamla Xbox-skiva (som varit med sen spelet kom 2001) äntligen fått falla in i sin eviga vila.
Citera
2011-09-08, 21:05
Medlem
Singleplayer ser riktigt bra ut. Dock är jag väldigt besviken över att multiplayer har samma motor som Reach, om jag har rätt?
Citera
2011-11-09, 04:41
Medlem
Kan inte vänta! Vill ut och slakta med pistolen på blood gulch
Citera
2011-11-10, 16:50
Medlem
FrozClays avatar
Vart ska ni köpa Anniversary, vilken kedja? Funderar på mediamarkt, någon som vet hur mycket det kostar där?
Citera
2011-11-10, 20:03
Medlem
Phazarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozClay
Vart ska ni köpa Anniversary, vilken kedja? Funderar på mediamarkt, någon som vet hur mycket det kostar där?

Kommer köpa mitt från Webhallen då de alltid levererat i tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in