Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-06, 17:06
  #1
Medlem
Vilket är det bästa MMORPG i 2d enligt er?
Tack på förhand!
Citera
2011-08-06, 17:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixon
Vilket är det bästa MMORPG i 2d enligt er?
Tack på förhand!

Tibia utan tvekan!

edit: När man kommit till en viss level blir dock internetuppkopplingen väldigt viktig (för PvP främst) och tyvärr så är min uppkoppling sämst och därför spelar jag inte längre
Citera
2011-08-06, 17:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jampeman
Tibia utan tvekan!

edit: När man kommit till en viss level blir dock internetuppkopplingen väldigt viktig (för PvP främst) och tyvärr så är min uppkoppling sämst och därför spelar jag inte längre


Fast det måste ju då sägas att Tibia har ett utvecklingsteam som gör en del...tveksamma beslut; exempelvis kan man ju nämna att deras sätt att ta bort problemet med att folk körde med Aimbots i PvP så valde dom helt enkelt att implementera ett aimbot i spelet... Trots det är spelet onekligen bra, men vill man inte betala för ett premiumkonto är det undermåligt och communityt kan vara svårt att komma in i, beroende på server.
Citera
2011-08-06, 17:16
  #4
Medlem
kundvagns avatar
Ultima Online.
Citera
2011-08-06, 17:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen
Fast det måste ju då sägas att Tibia har ett utvecklingsteam som gör en del...tveksamma beslut; exempelvis kan man ju nämna att deras sätt att ta bort problemet med att folk körde med Aimbots i PvP så valde dom helt enkelt att implementera ett aimbot i spelet... Trots det är spelet onekligen bra, men vill man inte betala för ett premiumkonto är det undermåligt och communityt kan vara svårt att komma in i, beroende på server.

I agree, CipSoft är sämst. Har gjort ett antal trådar på deras proposal boards etc och man får aldrig svar av någon i deras staff. Och som du sa, dem hittar aldrig lösningar till "fusk" problemen. T.ex nu bottar 90% av Tibias spelare med ett program som heter NeoBot, och Cip~ kan inte göra ett skit för att förhindra det, tyvärr.
Citera
2011-08-06, 17:24
  #6
Medlem
Jag spelade Wonderking förut, vet någon om man kan spela det i Europa nu?
Citera
2011-08-06, 22:22
  #7
Medlem
Självklart är Tibia det bästa 2D liret. Dock måste man, som nämnt av någon annan ovan, betala för att få ut så mycket som möjligt av detta fantastiska spel. PvPn är galant, trots att vissa restriktioner införts det senaste. Skön RPG-känsla, samt en riktigt bra community i mina ögon. Detta beror till viss del på server i och för sig, men lyckas du hamna på rätt server, samt ett införskaffat premium konto kan det inte gå annat än rätt.
Citera
2011-08-07, 19:33
  #8
Medlem
Jag lirar lite Fantasy Online, rätt chill som man kan lira utan att tanka något.
Citera
2011-08-07, 20:09
  #9
Medlem
Viches avatar
Säger som många andra: Tibia. Även om man inte betalar riktiga pengar och köper in Premium så finns det ändå mycket att göra och många områden att utforska.
Citera
2011-08-07, 20:15
  #10
Medlem
steveY2Ks avatar
Lägger min röst på Tibia... Fast postar lite andra 2d MMORPG's för att ge dig lite andra val.

MapleStory
Mu Online (Diablo liknande vy)
Zezenia (Tibia-klon)
EuDemons Online
Trickster Online
Ragnarok
Ghost Online (MapleStory-klon)

Om du gillar hur Tibia ser ut ge det ett försök.
Finns både servrar för påtvingad-pvp, PVP samt non-pvp.
Citera
2011-08-08, 00:06
  #11
Medlem
tibia.. står fast vid att just tibia 7.1 är ett av det bästa som gjorts.. synd bara att de inte vara så länge.. nu för tiden är tibia skit. Hoppas seriöst att det bara går å dör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in