2011-08-07, 18:21
Medlem
Beserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Vad grundar du det på?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4165762
Citera
2011-08-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4165762

Hoppas de stoppar måndagen också.
Citera
2011-08-07, 21:55
Medlem
perry2s avatar
Sponsorer och företag vill gärna ha vardags matcher då de kan utnyttja sina platser till representation, som sällan sker på helger. Gäller även i hockeyn.
Citera
2011-08-07, 22:09
Medlem
De som skulle gynnas mest om matcherna spelades på helgerna är de som åker på bortamatcher. I England finns en djupt rotad bortaresekultur på grund av att alla vet att man åker på bortamatch varannan lördag. I Premier League sprids matcherna hejvilt numera, men det är fortfarande mer bortaresevänligt än i allsvenskan. Enbart på grund av detta (även om det kanske finns andra fördelar också) anser jag att allsvenskan bör spelas mer på helger.
Citera
2011-08-08, 12:12
Medlem
kaks avatar
Jag blir nostalgisk när jag tänker tillbaks på 80-talet med sammanhållna omgångar och en resultattavla där de övriga matchernas resultat redovisades.
Vissa saker var bättre förr.
Citera
2011-08-08, 13:26
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Om några år kommer det inte längre vara möjligt att spela på några av tisdagarna, onsdagarna och torsdagarna eftersom att inhemska ligamatcher inte kommer att få spelas på samma dagar som de kontinentala cuperna.
Så är det redan.
Citera
2011-08-08, 15:37
Medlem
Citat:
Om några år kommer det inte längre vara möjligt att spela på några av tisdagarna, onsdagarna och torsdagarna eftersom att inhemska ligamatcher inte kommer att få spelas på samma dagar som de kontinentala cuperna.

Det gäller väl bara de veckor när Champions och Europa League spelas?
Citera
2011-08-08, 16:05
Medlem
TheSituations avatar
Ser gärna att samtliga matcher spelas lördag och söndag. Då jag även helst ser en liga med tolv lag så blir det endast tre matcher/ dag. Om jag har förstått det rätt så är tydligen intresset för fotboll större på vardagarna så man får väl vika sig i denna fråga..
Citera
2011-08-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSituation
Ser gärna att samtliga matcher spelas lördag och söndag. Då jag även helst ser en liga med tolv lag så blir det endast tre matcher/ dag. Om jag har förstått det rätt så är tydligen intresset för fotboll större på vardagarna så man får väl vika sig i denna fråga..

Sprid ut fredag, lördag och söndag, med starkast koncentration på lördagen.
Citera
2011-08-08, 17:53
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Sprid ut fredag, lördag och söndag, med starkast koncentration på lördagen.

Håller med dig där. Drömmen hade varit att man spelade precis som i Tyskland. Alltså typ en match på fredagen, de flesta på lördagen och två-tre stycken på söndagen.

Är så trött på att det först kan vara en match på söndagen och sedan kommer det helt plötsligt en match på torsdagen också för att sedan vara en måndagsmatch veckan efter. Fasta speldagar för i helvete. Men det kommer ju givetvis aldrig att hända i Sverige. Här behöver klubbarna pengar och på grund av det kan TV-bolagen flytta matcher bäst dom vill och omgångarna kommer alltid vara utspridda och tabellen se ut som ett rent helvete fram till omgång 29.
Citera
2011-08-08, 18:14
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Håller med dig där. Drömmen hade varit att man spelade precis som i Tyskland. Alltså typ en match på fredagen, de flesta på lördagen och två-tre stycken på söndagen.

Är så trött på att det först kan vara en match på söndagen och sedan kommer det helt plötsligt en match på torsdagen också för att sedan vara en måndagsmatch veckan efter. Fasta speldagar för i helvete. Men det kommer ju givetvis aldrig att hända i Sverige. Här behöver klubbarna pengar och på grund av det kan TV-bolagen flytta matcher bäst dom vill och omgångarna kommer alltid vara utspridda och tabellen se ut som ett rent helvete fram till omgång 29.
Hade det varit upp till klubbarna hade betydligt färre matcher om ens några spelats på lördagarna. Storstadslagen hade för det mesta spelat på vardagar och småstadslagen på söndagar.
Citera
2011-08-08, 18:50
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Hade det varit upp till klubbarna hade betydligt färre matcher om ens några spelats på lördagarna. Storstadslagen hade för det mesta spelat på vardagar och småstadslagen på söndagar.

Hur som haver skulle jag i alla fall vilja ha något liknande Tyskland här i Sverige vad det gäller speldagar. Fast å andra sidan spelar dom ju höst-vår därnere och dom flesta är väl hemma på vintrarna. Här drar ju många på semestrar och sådant när fotbollssäsongen är i full gång. Kan tänka mig att det spelar in en hel del också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in