• 2
  • 3
2011-08-08, 19:07
Medlem
Personligen vill jag ha som i England. En majoritet av matcherna under dagtid på lördag och söndag, med skillnaden att högriskmatcherna går på måndagar istället för söndagar. Oavsett vad så måste spelschemat vara mer konsekvent än det är nu. En omgång kan vara under 5 dagar och laget som avslutar ena omgången kan börja den nästa, mot ett lag som vilat i 5 dagar extra (för dem på gott och ont).
Citera
2011-08-08, 20:29
Medlem
Beserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what
Det gäller väl bara de veckor när Champions och Europa League spelas?
Ja.
Citera
2011-08-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Personligen vill jag ha som i England. En majoritet av matcherna under dagtid på lördag och söndag, med skillnaden att högriskmatcherna går på måndagar istället för söndagar. Oavsett vad så måste spelschemat vara mer konsekvent än det är nu. En omgång kan vara under 5 dagar och laget som avslutar ena omgången kan börja den nästa, mot ett lag som vilat i 5 dagar extra (för dem på gott och ont).

Hatar att huliganerna skall styra.
Citera
2011-08-09, 08:56
Medlem
Konstigt att inte detta skulle fungera i Sverige när det fungerar galant i andra länder...
England är ett av de länder som spelar på helger, med enstaka undantag!

Ang. Huliganism finns det också väldigt bra lösningar på hur man stävjar det, bara att svälja sin stolthet (SvFF) och inte uppfinna hjulet på nytt!
Citera
2011-08-10, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Hatar att huliganerna skall styra.
På vilket sätt får dom styra i det scenariot jag uppmålade? Måndagsmatchen är enligt mig bara för att den mest intressanta matchen inte ska krocka med mindre intressanta så man kan se den på TV. Regeln säger dessutom att sk högriskmatcher nästan undantagslöst tillhör dessa intressanta möten ur ett objektivt perspektiv.
Citera
2011-08-11, 14:17
Medlem
Ko.i.kukens avatar
skulle gärna se mer fotboll på helgerna, så man har möjlighet att åka iväg (bor ganska långt ifrån mitt favoritlag)
men eftersom att både klubbarna tjänar mer på vardagsmatcher och tv vill bara sprida ut matcherna så känns det som en omöjlighet
Citera
2011-08-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland

Vad jag vet så var det inte populärt i England när man runt 1970-talets mitt-slut började sprida ut matcher på andra dagar än lördagar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in