Hej alla glada!
Har verkligen satt mig in i xcode och det r riktigt kul (med problem) nr man klarar av det!
Letat som en galning efter en ngn som skulle kunna underltta med en guide eller tutorial p youtuben, dr dem demonstrerar just hur UIImage fungerar i grund och botten.
Ute efter att lra mig, kunna gra ett eget scroll/bild touch slide eller vad jag ska kalla det, som det r i sjlva IOS idag. Sjlvrotationen har jag lrt mig hantera, och vart och hur jag hmtar bilderna. Men dock s hmtar den bilderna frn "Camera roll" och enbart vertikalt, allts funkar inte autorotationen. Klickar man p bilder kommer man ju in i den "svenska" kamerarullen dr autorotationen funkar kanon, plus pinchen. Pinchen r inte nvnding, men det andra r det jag verkligen r ute efter.
Har sett en kille p youtube, letat som en galning. Som visar/pstr att han gjort det. Men visar ej hur, utan hnvisar ju enbart till sin blogg dr det inte finns ngt som handlar om det han skrivit.
Ngon som vet och har en bra guide eller fljsam tutorial man kan flja i xcode? Hade varit mycket tacksam : )
http://www.youtube.com/watch?v=5bDGl...eature=related
Hr har vi hans, pstdda bildspel, som ska fungera.. Men jag hoppas och antar ni vet vad jag r ute efter : )
Tack p frhand alla!