Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-11-16, 10:55
  #1
Banned
Om detta har uppmärksammats i tidigare trådar får väl moderator låsa, jag sökte och hittade inget.

I ett (ganska gammalt) inlägg på mediekritik.nu kritiseras Expressen för att dess reportar använde Lunarstorm för att komma i kontakt med anhöriga till två mördade flickor. Expressen-chefen Thomas Mattsson svarar:

"Jag vill tillägga att den reporter som namnges i "Jakob E":s kritik inte ens jobbade vid den tidpunkt då Lunarstorm-inlägget gjordes – sannolikt har "Jakob E" fått sin information från sajten Flashback, där felaktigheter om kvällstidningar också ofta framförs."

http://www.mediekritik.nu/?845
Citera
2004-11-16, 13:19
  #2
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Om någon skulle komma med en grej skulle jag ljuga dom rakt upp i huvudet. "Hela situationen hade aldrig uppkommit om de inte smugglade knark." "Det är säkert deras kompisar i den lokaka nazistföreningen."

Då får de smask att skriva dan därpå, och ett helvete efter det...
Citera
2004-11-17, 03:18
  #3
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Om någon skulle komma med en grej skulle jag ljuga dom rakt upp i huvudet. "Hela situationen hade aldrig uppkommit om de inte smugglade knark." "Det är säkert deras kompisar i den lokaka nazistföreningen."

Då får de smask att skriva dan därpå, och ett helvete efter det...

Jo,låter bra.
Fast vet inte ärligt talat hur mycket skit de skulle få ta om det....då media granskar media och svågerpolitik styr....(fast om man skriver till konkurrenten och påtalar hur det ligger till så....)
Citera
2004-11-17, 03:20
  #4
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuno
"från sajten Flashback, där felaktigheter om kvällstidningar också ofta framförs."

Översättning...man gillar inte FB för där går inte folket på alla de lögner man säljer....
Citera
2004-11-17, 11:10
  #5
Medlem
Bfriess avatar
För mig har iallafall flashback 100% mer trohetsvärde än någon annan skvallertidning som tex. aftonbladet eller expressen!
Citera
2004-11-17, 11:55
  #6
Medlem
appelQs avatar
jag tror ju mer på flashback än tidningarna... haha dåre
Citera
2004-11-17, 12:01
  #7
Moderator
Sun Rulers avatar
Flashback är en avsevärt mer trovärdig källa än hortidningarna. Här möts vitt skilda åsikter och man tar del av bägge sidor innan man bildar sig en egen uppfattning. I tidningarna, möts man av olika former av propaganda utan att den ifrågasätts.
Citera
2004-11-17, 13:31
  #8
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Flashback är en avsevärt mer trovärdig källa än hortidningarna. Här möts vitt skilda åsikter och man tar del av bägge sidor innan man bildar sig en egen uppfattning. I tidningarna, möts man av olika former av propaganda utan att den ifrågasätts.

Japp,här på FB finns diverse idioter som sprider sina åsikter ohämmat....som jag...
Citera
2004-11-17, 13:49
  #9
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrSVensk
Japp,här på FB finns diverse idioter som sprider sina åsikter ohämmat....som jag...

Haha Det är aldrig fel med en sann självinsikt
Citera
2004-11-17, 22:04
  #10
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Flashback är en avsevärt mer trovärdig källa än hortidningarna. Här möts vitt skilda åsikter och man tar del av bägge sidor innan man bildar sig en egen uppfattning. I tidningarna, möts man av olika former av propaganda utan att den ifrågasätts.

Jag tror att det snarare är siten Flashback än forumet som avses, fast jag kan iofs ha fel.
Citera
2004-11-17, 22:05
  #11
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag tror att det snarare är siten Flashback än forumet som avses, fast jag kan iofs ha fel.

Tänkte inte så långt, det stämmer nog bra det du säger att de avser Flashback och inte själva Forumet, vid eftertanke.
Citera
2004-11-17, 22:14
  #12
Avstängd
Stör mig på din avatar "en jävla smartskalle" .. Ett tips är att ta print screen på Flashback och sedan använda verktyget "Hämta Färg" för att ta färgen för att sedan använda som bakrund till din avatar..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback