• 1
  • 2
2011-08-12, 16:23
Medlem
Fr er som nnu inte har hrt talas om det r det Alfapet i mobilen helt enkelt. Har mrkt att det har blivit vldigt populrt nu p senare tid. Folk twittrar om det hit och dit och ber om att f utmanas.

Vad tycker ni om spelet?

Jag personligen hade aldrig spelat Alfapet innan jag provade p detta, s det var inte utan att sjlvfrtroendet fick sig en trn nr man blev slagen av fjortonringarna som fick in sjuka kombinationer med enkla ord. Har ftt lite mer koll p reglerna och s nu men har nnu inte vunnit en match d jag resignar nr det gr emot.
Citera
2011-08-12, 17:58
Medlem
Personligen gillar jag inte Alfapet, det r ett trist spel. Jag frmodar att det r samma personer som gillar korsord som dras till Alfapet.
Citera
2011-08-25, 10:40
Medlem
autostoperkas avatar
testad och blivit addicted senaste veckan
just nu kr jag 7 !!! stycken parallellt
Citera
2011-08-25, 11:26
Medlem
Ja!s avatar
Varfr ska appen f lsa kontaktdata?
Citera
2011-08-25, 12:29
Medlem
rumpa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Varfr ska appen f lsa kontaktdata?
Nu vet jag inte skert, men jag antar att det r fr att man skall kunna utmana sina vnner.
Citera
2011-09-08, 16:37
Medlem
Marimus avatar
BossaBossa, lgg till
Citera
2011-09-08, 17:54
Medlem
expeans avatar
Kan man ngonstans se hur manga matcher man vunnit/frlorat?
Citera
2011-09-08, 23:06
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Kul spel, bra tidsfrdriv. Krver inte 3gtckning heller, s fungerade utmrkt ven ute p fiskettrippen i somras (d med edge).

Dock s r spelet lite vl anpassat fr engelska ven med svenska ord, s tex. linjals kan g in. Dvs. de ser det som pluralform som i engelskans rulers.

Lite 50/50, har rddat mig en o tv gnger o dra in ett substantiv + S . Men segern r lite bitterljuv d man vet att den r felaktig.
Citera
2011-09-11, 09:34
Medlem
En motstndare har skrivit vimsig och ftt 49 pong pga TW och TL. Om jag lgger p en bokstav p det ordet, fr jag d samma pong, eller har TW "frbrukats"?
Citera
2011-09-11, 10:10
Medlem
dalleballes avatar
Gillar inte detta spel pga att det inte r Alfapets ordlista (SAOL) utan bara "alla" svenska ord som finns, allts bjningar, plural osv. Hade det anvnt sig av SAOL som alfabet och betapet hade det varit grymt bra.
Citera
2011-09-11, 10:58
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
En motstndare har skrivit vimsig och ftt 49 pong pga TW och TL. Om jag lgger p en bokstav p det ordet, fr jag d samma pong, eller har TW "frbrukats"?
Det har frbrukats.
D fr du bara pong fr vad bokstverna i sig ger.
Citera
2011-09-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Gillar inte detta spel pga att det inte r Alfapets ordlista (SAOL) utan bara "alla" svenska ord som finns, allts bjningar, plural osv. Hade det anvnt sig av SAOL som alfabet och betapet hade det varit grymt bra.
Hller helt med, urknepiga ord som anvnds ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Det har frbrukats.
D fr du bara pong fr vad bokstverna i sig ger.
Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in