Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-20, 19:04
Medlem
Halloj

Jag har just gjort en låt som kommer ta världen med storm. Skämt åsido tror jag den kommer slå. Det är house i stil med Bromance ungefär, partylåt.

Jag är nu lite ängslig för o läcka låten för mycket. Hur tycker ni som e gamla i gemet att jag ska få fram låten till label'sen? Bör jag endast skicka en preview med lite taskigare kvalitet?
Citera
2010-08-20, 19:24
Bannlyst
Tycker att du ska marschera in på ett skivbolag med en boombox och spela upp den
Sen tycker jag att du borde lägga upp en 20sekunders sample här?
Citera
2010-08-20, 19:30
Medlem
Hehe. Skulle gärna vilja visa den, men eftersom det finns många proddare just här så håller ja lite på den.

Ne men ärligt, hur nervös ska man va? Hur ofta händer d att man blir bestulen på sin låt? Och vad har jag för bevis i så fall? Alla samples o filer?
Citera
2010-08-20, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patroler
Hehe. Skulle gärna vilja visa den, men eftersom det finns många proddare just här så håller ja lite på den.

Ne men ärligt, hur nervös ska man va? Hur ofta händer d att man blir bestulen på sin låt? Och vad har jag för bevis i så fall? Alla samples o filer?

Om den är så bra som du säger skulle jag jättegärna vilja höra den
Tror inte att du behöver va så nervös, dock skulle jag inte rekommendera att slänga ut hela här. En preview på 15sek tror jag inte någon har användning av
Citera
2010-08-20, 20:14
Medlem
Ne men ärligt talat den e kass...

Proddar du sj eller? Nåt svar på min ursprungsfråga?
Citera
2010-08-20, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ne men ärligt talat den e kass...

Proddar du sj eller? Nåt svar på min ursprungsfråga?

Jag vet inte vad prodda är men jag antar att det är att sno någons låt?
Haha neeej det gör jag verkligen inte, men om det skulle bli en stor hit så hade de varit coolt att va först att veta om den
Och gällande din ursprungsfråga så antar jag att det gäller att skicka en sample till några skivbolag och fråga om de vill signa dig. Och om de nu skulle göra det så åker den väl ut på spotify -> popularity -> profit!
Citera
2010-08-20, 20:36
Medlem
hehe. Prodda = producera (musik)

Ja har fått kontrakt o så förut, o ja vet att d finns en del fula fiskar där ute.

Faktum är att låten ligger på min myspace nu, men för o säga va den e måste ja ju outa min identitet här :/
Citera
2010-08-20, 20:38
Bannlyst
Citat:
hehe. Prodda = producera (musik)

Ja har fått kontrakt o så förut, o ja vet att d finns en del fula fiskar där ute.

Faktum är att låten ligger på min myspace nu, men för o säga va den e måste ja ju outa min identitet här :/

Aha okej. Jo det finns många fula fiskar, stort hav trots allt.
Kan du inte PMa länken till mig då?
Eller lösa de på något annat sätt? Haha
Citera
2010-08-22, 21:09
Medlem
nucores avatar
skicka låten till dj's, om dj's börjar spela din musik kommer någon som vill ge ut skiten till dig.

soundcloud.com kan vara en början eller leta reda på dj's promo emails, men ärligt talat saknar din musik något unikt och har ett ganska trist sound.

Jobba på mer tills du hittar något som du tror kommer att funka bättre, imo förstör man bara sitt namn genom att lägga ut skit på nätet som inte är bra.
Citera
2010-08-22, 22:21
Medlem
Så kan man ju göra, men varför inte bara skicka direkt till label'sen? Så har jag gjort innan och fått erbjudande, dock inte tyckt om hur dessa kontrakt var utformade.

Sen så är ju musiken inte riktad till alla, även om just den här låten är min mest mainstream. De andra 2 har rätt originella ljud skulle jag säga. Men jag väntar mig inte att en dubstepkille ska gilla d

Dessutom så startade ja inte den här tråden för synpunkter på musiken.
Citera
2010-08-22, 22:29
Medlem
Nymphlixs avatar
Det är väl bara att skicka in ett smakprov till massa skivbolag och höra vad de säger? Kan inte tänka mig att man skulle göra på något annat sätt.
Citera
2010-08-22, 22:39
Medlem
aa.. har gjort d lite nu, en preview alltså. Min ursprungsfråga va väl egentligen om ja skulle skicka hela eller en preview, men preview får d bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in