2011-10-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Som jag sa så ska skolans budget inte påverka andra insatser. Det får helt enkelt inte göra det. I socialtjänstlagens rättskälla sägs det att den lagen inte ska krocka med andra lagar eller insatser. Detsamma gäller ju skollagen. Kommunerna måste alltså rätta sig härefter. Jag vet att det ibland blir ett dilemma, men det är kommunernas problem, inte den enskildes.
Det är väl därför kommuner gör den bedömningen att alla elever åtminstone ska prova att gå i en vanlig skola. Tänk fall alla elever hade diagnosen "skolskräck", det skulle inte bli så mycket kvar till annan kommunal verksamhet då.
Citera
2011-10-10, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Jaaa?Fast jag har väl inte sagt nåt annat?

Vi kan alltså enas om att Melinda, som är en '94a, hade åldern inne för 6:e klass HT 2006.

Visserligen skulle ju det innebära att VT 2006 så fick hon "genomlida" ytterligare några månader med TN som lärare, men i mina ögon hade ju det varit fan så mkt bättre än helvetet de fick genomlida tack vare att CS motsatte sej distansundervisningen vilket ledde till målet - tvångsomhändertagning.
Citera
2011-10-10, 19:31
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Men Lars Bagge och W.O.A.D upplyser om att Melinda fyllde 12 år år 2006 och därför kunde börja 6:e klass HT 2006.

Antagligen menar Berit Westergren att Melinda inte kunde hoppa in VT 2006.

Ja, exakt, eftersom mötet hölls 2005, alltså när M borde gå i femte klass. Så om hon skulle börja på Sofiaskolan så skulle hon inte kunna börja förrän ht 2006, det vill säga sisådär en åtta månader senare. Det verkar som om TN har försökt komma runt det här dock genom att hävda att M skulle kunna hoppa över en klass. Jag vill tillägga att jag inte principiellt är emot hemundervisning, i ytterst ömmande omständigheter som långvariga problem med mobbning, extrema sociala handikapp hos barnen eller liknande. Men i det här fallet tror jag inte att det fanns så tvingande omständigheter, åtminstone inte som inte kunde lösas med stöd och eventuellt omplacering till någon annan skola än just Nordmarks.
Citera
2011-10-10, 19:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vi kan alltså enas om att Melinda, som är en '94a, hade åldern inne för 6:e klass HT 2006.

Visserligen skulle ju det innebära att VT 2006 så fick hon "genomlida" ytterligare några månader med TN som lärare, men i mina ögon hade ju det varit fan så mkt bättre än helvetet de fick genomlida tack vare att CS motsatte sej distansundervisningen vilket ledde till målet - tvångsomhändertagning.

Nu ljuger du igen det va omsorgen som brast och fara för barnens hälsa och utveckling fanns eller har du egna domslut precis som du yrade om en morfinpump.

LuluBrooksie

Tur att du finns för Norbergs
Citera
2011-10-10, 19:32
Medlem
Filipstadsmaffians avatar
Citat:
Prata om att lida av undermålig läsförståelse och tolkningsförmåga.

Det var ingen nyhet att hon lider av det, tror t.o.m att hon är en sådan människa som har haft en uppväxt liknande den som barnen haft och fortfarande inte fattat verkligheten. Med tanke på att hon sitter i en tråd och beskriver alla andra trådskrivare som "Apor" etc så tyder det på en skev verklighetsuppfattning.

Tråden skulle handla om enligt topic M, men snarare är det en brutal smutskastningskampanj med TN i spetsen. Tror att den själviske jäveln riktigt njuter när han får lättlurade individer som W.O.A.D och LuluBrooksie m.fl med sig.

Det finns inte ord som kan beskriva vilka as Tomas och tyvärr Daniel är som håller på så här.

Den enda som har sina barn som slagträ är fanimig Thomas Norberg och ingen annan!
Citera
2011-10-10, 19:33
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldenfields
Vem startade tråden och vem angav nivån på debatten? Inte reagerade du på samma vis då bilder, privata brev etc gällande CS lades ut? Är det kanske så kvinnor ska behandlas enligt dig? Inte hade du alltför mycket att säga om det "snuskandet"?

Jag var en av de första i denna tråden och påtalade tidigt för TS om hans låga nivå. Blev osams med honom av den orsaken. Har vidare uttryckt mycket stor avsky mot de bilder som lagts ut där Cs förekommer. Tyvärr har andra fortsatt i TS stil, men häcklat TN istället, trots att man inte ens har någon som alls bindning till fallet, känner inte personerna och vet i stort sett ingenting annat än det som delgivits här.
Citera
2011-10-10, 19:33
Medlem
Citat:

Vad har CS med att göra att Tn höll sina barn hemma från skolan? Varför försökte han inte som en normal förälder mjukskola in Daniel i skolan igen? Han kunde varit med en dag i veckan i skolan och sakta försöka ge Daniel lite styrka. Vad Melinda var hemma för kan man också undra?
Tvångsomhändertagandet handlade inte bara om skolan utan om den helt olämpliga vårdnadshavaren.
Citera
2011-10-10, 19:35
Bannlyst
Citat:
Vad har CS med att göra att Tn höll sina barn hemma från skolan? Varför försökte han inte som en normal förälder mjukskola in Daniel i skolan igen? Han kunde varit med en dag i veckan i skolan och sakta försöka ge Daniel lite styrka. Vad Melinda var hemma för kan man också undra?
Tvångsomhändertagandet handlade inte bara om skolan utan om den helt olämpliga vårdnadshavaren.

1: CS har med det att göra eftersom även hon stödde TN i skolfrågan, men när hon svängde så fick hon tillbaka vårdnaden.

2: Jo, tyvärr är det så att alltihop bottnar i skolfrågan. Det är det som lett till detta.
Citera
2011-10-10, 19:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaliSophia
Det handlar inte om att BUP utrett under lång tid utan påståendet att de "slagit larm" innan Socialnämndens beslut att ansöka om tvångsvård hos länsrätten togs den 13 december 2005. BUP avgav ju sitt utlåtande först den 31 mars 2006. Vad slog de larm om innan de ens var färdiga att avge utlåtande?

Du får nog läsa in hela fallet och inte dra dina psykiska slutsatser här.
Och i då kräver jag en rejäl källa på att BUP inte va inblandat före mars 2006.
BUP va nog fan inkopplat tidigt ska du se.
Citera
2011-10-10, 19:37
Medlem
Filipstadsmaffians avatar
Citat:

TN failar allt som en normal förälder som vill sina barns bästa, han hade fan kunnat få betyget:
Mycket Väl Icke Godkänd i föräldrarskap.
Citera
2011-10-10, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag var en av de första i denna tråden och påtalade tidigt för TS om hans låga nivå. Blev osams med honom av den orsaken. Har vidare uttryckt mycket stor avsky mot de bilder som lagts ut där Cs förekommer. Tyvärr har andra fortsatt i TS stil, men häcklat TN istället, trots att man inte ens har någon som alls bindning till fallet, känner inte personerna och vet i stort sett ingenting annat än det som delgivits här.

Du har inga problem alls med de s.k. bevis han lagt ut? Du anser att de är lika trovärdiga som diverse domslut etc? Det står precis lika enligt dig? Man kan inte dra några slutsatser alls?
Citera
2011-10-10, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filipstadsmaffian
TN failar allt som en normal förälder som vill sina barns bästa, han hade fan kunnat få betyget:
Mycket Väl Icke Godkänd i föräldrarskap.

Vilken förälder är bäst för sina egna barn:

1: Den de älskar och vill vara hos, som de känner trygghet hos.

2: Den förälder de avskyr, aldrig vill träffa och är rädda för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in