2011-11-14, 23:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Historien växer och broderas ut för varje utsaga som kommer från M och D.
OM det verkligen är så att det inte är så att de sitter och bygger upp och förstärker sina fantasier, så måste de vara i verkligt dåligt psykiskt skick. Speciellt om de tror att någon från någon rättsmyndighet kommer att lyssna på deras historia.

Redan här i tråden finns olika varianter över samma händelser, sedan finns ju även de förhör som finns bevarade.

Kan det vara så att de lägger ut allt detta för att visa att de är sjuka, kanske finns de som anmält dem för förtal, D är tillräckligt gammal vid här laget för fängelse, D är tillräckligt gammal för SUV.
Kan de klassas som sjuka blir det rättspyk. istället.

Du är fan i mig den hemskaste skribenten i den här tråden, dina små och konstanta
angrepp på D och M gör mig helt spyfärdig.

Vajruss är åtminstone ärlig i sitt hat men du är falskare än vatten, fy fan
vilken vidrig människa du är.

//Reimer
Citera
2011-11-14, 23:37
Bannlyst
Ja, adina nämner inte med ord de olika versioner som CS lämnat om överkörningen av Daniel, eller att hon lämnat olika redogörelser ang. mormors misshandel av Daniel.
Citera
2011-11-14, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vad du har svårt att greppa är att M o D blivit utsatta för misshandel och övergrepp och troligtvis var extra känsliga för de stora problem som skolan i Nordmark hade.
Vad du har svårt att greppa att alla inte tror som du...
Citera
2011-11-14, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Historien växer och broderas ut för varje utsaga som kommer från M och D.
OM det verkligen är så att det inte är så att de sitter och bygger upp och förstärker sina fantasier, så måste de vara i verkligt dåligt psykiskt skick. Speciellt om de tror att någon från någon rättsmyndighet kommer att lyssna på deras historia.

Redan här i tråden finns olika varianter över samma händelser, sedan finns ju även de förhör som finns bevarade.

Kan det vara så att de lägger ut allt detta för att visa att de är sjuka, kanske finns de som anmält dem för förtal, D är tillräckligt gammal vid här laget för fängelse, M är tillräckligt gammal för SUV.
Kan de klassas som sjuka blir det rättspyk. istället.
Eller som en ursäkt för att slippa stå till svars.
De var sååå sjuka/påverkade av TN så de kan inte behöööööva stå till svars
Citera
2011-11-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ja, adina nämner inte med ord de olika versioner som CS lämnat om överkörningen av Daniel, eller att hon lämnat olika redogörelser ang. mormors misshandel av Daniel.

Skillnaden är att barnen låter sina ursprungliga berättelse växa så att de snart inte alls liknar de som de berättat i förhör, för BUP.
De ursprungliga berättelserna och förhören kommer inte bytas ut mot de senare varianterna på samma tema.
Citera
2011-11-14, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är fan i mig den hemskaste skribenten i den här tråden, dina små och konstanta

//Reimer
Vad är det som gör dej mycket bättre än någon annan om jag får fråga?
Inte fan sitter adina och vräker ur sej till dej om ditt myndighetsförakt och ditt evinnerliga tjatande och hatande av CS.
Försök att hålla dej till de personer tråden handlar om istfa ge dej på FBare som är av en annan åsikt än du.
Personangrepp tycker jag att vi kan lägga ner nu. Tror alla vet vad alla tycker om varandra men det är som tur var inte oss det handlar om.
Släpp spaden!
Citera
2011-11-15, 00:20
Medlem
Med ungdomarnas brev i gott minne, är jag färdig att vomera när jag läser nedanstående. Var finns barnperspektivet??

"I den till tingsrätten den 7 mars 2006 inkomna vårdnadsutredningen, utförd av socialnämnden i Filipstad, anförs avslutningsvis följande.

Utredarnas reflektioner:

Mamman söker gemensam vårdnad, eftersom hon då kan få insyn och kan påverka vad som händer med barnen. Mamman har under samtalen gett ett lugnt och stabilt intryck. Hon månar mycket om sina barn, och det har inte framkommit något under utredningens gång som tyder på att mamman idag skulle vara olämplig som vårdnadshavare. I dagsläget handlar det endast om vårdnad och inte om boende eller umgänge."

För att inte tala om BUPs utlåtande, där de klart och tydligt börjar med att konstatera "Utan att ha värderat enskilda anklagelser bedömer vi att Daniel och Melinda under många år befunnit sig i en hemmiljö präglad av hotelser, våld och övergrepp."

Utlåtandet i sin helhet:
Citat:
Från Barn- och ungdomspsykiatriska länsverksamheten (BUP) vid Centralsjukhuset i Karlstad föreligger ett den 31 mars 2006 daterat utlåtande efter barnpsykiatrisk utredning. Där sägs bland annat följande.

Utan att ha värderat enskilda anklagelser bedömer vi att Daniel och Melinda under många år befunnit sig i en hemmiljö präglad av hotelser, våld och övergrepp. Inget av barnen har gått i skolan de senaste cirka fem åren även om de studerat hemma. Vi bedömer at den kontakt barnen har haft med människor utanför familjen har varit av det slag att ingen på allvar har kunnat se eller förstå barnens belägenhet eller utsatthet. Daniel och Melinda är i allt väsentligt hänvisade till sin pappa. Ingen av dem har träffat mamma under drygt ett års tid.

Daniel och Melinda uttrycker under utredningen ingen negativ tanke pappa eller positiv tanke om mamma. Deras bilder är på det sättet idag helt onyanserade. Under den muntliga återgivningen framförde vi vår stora oro för att det barnen här förmedlat kunde fångas in i föräldrarnas konflikter med varandra eller omvärlden med större utsatthet hos barnen som följd. Daniel lider av perioder av bröstsmärtor då han ligger till sängs samt sömnsvårigheter med mardrömmar. Melinda har stora sömnproblem och mardrömmar. Daniel säger att han inte orkat studera det senaste året, Melinda berättar om nedsatt studiekapacitet under samma tid.

Vi bedömer att Daniels och Melindas fysiska och psykiska hälsa och utveckling är i fara. Vi bedömer att både Daniel och Melinda är i behov av barnpsykiatrisk kontakt under lång tid med större eller mindre fokus på psykoterapeutiska insatser beroende på skede och sammanhang. Vi gör idag den bedömningen att ingen av föräldrarna förmår stödja en sådan kontakt och behandling på barnens villkor.
http://www.2shared.com/document/X8wgI0Ai/VT2009.html?
Citera
2011-11-15, 00:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

//Reimer

Det anser inte jag utan tvärtom faktan går före otrevligheterna, så är det då man inte kan svara på enkla faktaargument. Adina är både påläst och tar till den faktan som finns och låter sig inte luras av enkla rykten. Det är skillnaden på dig och Adina tex. En seriösare hållning från ditt håll skulle uppskattas.

likor Du släpar in ett första intryck av BUP vilket senare är att dom slog larm, så det duger inte med så gammal info det gäller liksom inte längre.

Citat:
Vad du har svårt att greppa är att M o D blivit utsatta för misshandel och övergrepp och troligtvis var extra känsliga för de stora problem som skolan i Nordmark hade.

Det är inget som registrerats i den faktan som finns i fallet utan är rena rykten och elakt förtal inget annat. Ett tiotal domslut och två åklagare, och två polisutredare minst och det är nedlagt.
Tvångssyndrom kallas detta att låta detta fortgå på ett mycket vidrigt sätt-
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-15 kl. 00:53.
Citera
2011-11-15, 01:32
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Med ungdomarnas brev i gott minne, är jag färdig att vomera när jag läser nedanstående. Var finns barnperspektivet??

"I den till tingsrätten den 7 mars 2006 inkomna vårdnadsutredningen, utförd av socialnämnden i Filipstad, anförs avslutningsvis följande.

Utredarnas reflektioner:

Mamman söker gemensam vårdnad, eftersom hon då kan få insyn och kan påverka vad som händer med barnen. Mamman har under samtalen gett ett lugnt och stabilt intryck. Hon månar mycket om sina barn, och det har inte framkommit något under utredningens gång som tyder på att mamman idag skulle vara olämplig som vårdnadshavare. I dagsläget handlar det endast om vårdnad och inte om boende eller umgänge."

Detta måste vara den enda vårdnadsutredning i världen som har rekommenderat övergång till gemensam vårdnad när det inte ens är aktuellt med umgänge. Det stinker mygel.
Citera
2011-11-15, 02:29
Medlem
Är Melinda fortfarande försvunnen?
Citera
2011-11-15, 03:16
Medlem
G.F.Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Källa på att mamman är psyksjuk din lögnare du tror att du har förmågan att gå över en chefsöverläkare.
Det kan du då inte det ska du göra klart för dig med en gång ett ljud till om psyksjuk så rpr dig för falsk ryktessprinding. Någon jävla ordning får det vara på smutsen här.

Läst och blivit lurad ja det har du verkligen.

Så ännu en ny titel på läkaren Hans Lind som skrev ut intyg mot utbyte av sexuella tjänster.
Han var överläkare mrs magoo

Citat:

//Reimer

Tror det tillhör hennes yrkesroll att försöka smyga in falsk information.

Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Är Melinda fortfarande försvunnen?

Hon är på rymmen men ej försvunnen
Citera
2011-11-15, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.F.Y
Hon är på rymmen men ej försvunnen

Så är hennes omedelbara säkerhet garanterad, då?
Jag försöker få klarhet i om Melinda just nu får adekvat hjälp och trygghet. På rymmen låter väldigt mycket som 'ingen vet var hon är', utveckla gärna vad som är känt om hennes nuvarande plats och situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in