2011-08-15, 18:48
Bannlyst
Ja, det är inte bara här, Och jag anar att tråden är felsatt, här får du hjälpa mig, mod! Men ofta har vi hört att "sos" kommer när de tycker, och ofta, för sent. "S O S" är ju numera ute på anbud, till vem som helst, och ingenting som är "under statens" ägor. För det är väl bara "bolaget som är kvar", åtminstone till hälften???? Allt är sålt! Hela vår välfärd, som det tog decennier att bygga upp! Allt som vi betalar skatt för! Var går våra skattepengar nu? Till alla de profitsugna egenföretagarna? Till Pensionerade kommunfullmäktiga, som har 1,8 mille i livslång pension?? (Fallskärm").

Varför skall "Lilian" vänta i 5 timmar på en ambulans, när hon har trillat och brutit benet? Varför skall Karin dö i en stroke, som kunde ha varit avhjälpt utan större men, om hon inte hade behövt att sitta på akuten i 7 timmar?

Numera jobbar "våra läkare" på konsultuppdrag. Inte många är anställda av "landstinget". De kommer från alla världens hörn, många kan knappt engelska, och läkaren får ha "tolk". Kolla på den här "lilla danska incidenten" bara för att ta ett ex.

http://ekstrabladet.dk/112/article1601296.ece, så det är ju inte bara här, men i de länder, där man inte längre vill ha "demokrati". Där vissa snubbar skall tjäna 100.tals miljoner / år, på andras bekostnad...

Varför säljer vi ut allt?

Ja, tyvärr hittar jag ingen "spysmilies"
Citera
2011-08-15, 20:18
Bannlyst
Ja, skit samma, jag vet att ni inte vill svara på min fåniga tråd. Vet också, tyvärr, var det bär. Nästa gång, är det "din mormor", farfar", kanske din mamma, eller ditt barn, eller din sambo/ fru, Men Who cares? Eller också så är det dig själv, som råkar illa ut, och någon ringer: 112? Hur länge skall vi vänta?
Citera
2011-08-15, 21:41
Medlem
Lommis avatar
http://www.sosalarm.se/sv/Om-SOS-Ala...n-och-ledning/

"SOS Alarm Sverige AB ägs till 50 procent av staten samt 50 procent av Sveriges Kommuner och landsting (SKL). Bolaget driver 18 SOS-centraler över hela landet."

Vad är det som är sålt?
Citera
2011-08-16, 17:43
Medlem
L.A.s avatar
Vad ska vi diskutera?
Citera
2011-08-16, 22:19
Medlem
Finans.killens avatar
haha, stolpskott.
SOS Alarm är inte privatägt. Gå och lägg dig kommunistfjant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in