Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-16, 19:10
  #1
Medlem
tjenna! Till och börja med så får jag be om ursäkt om tråden ligger fel är ny på att posta som ni kanske ser:)

Men som rubriken lyder så skulle jag behöva hjälp med en FUD crypter, lyckas inte få tag i nån som funkar :/ vill att den ska funka på pi2 har en server & allt funkar men den hittas direkt av virusprogram och blir deletad & det är jobbigt för kan inte ha virusprogramet på samtidigt som servern ska vara på datorn.

tacksam för snabba svar :)
Citera
2011-08-16, 19:13
  #2
Medlem
Registrera dig på hackforums, finns MASSOR med crypters. Delvis FUD
Citera
2011-08-16, 19:15
  #3
Avstängd
RebeccaBlacks avatar
Vad trevligt, välkommen till IT-säkerhet...
Har du några konkreta planer på att köpa en crypter? Du lär INTE hitta en som är gratis och ger 2/43.
Jag rekommenderar Hackhounds forum då de är mer seriösa än Hackforums.
Själv har jag en FUD crypter men jag delar inte med mig. Köpt från Hackhounds.
Citera
2011-08-16, 19:38
  #4
Medlem
Har letat massor men lyckas inte hitta nån som inte kostar, för har ont om pengar fram tills den 25´e. Men skulle behöva en snabbare, de kanske finns nån snäll där ute som skulle vilja dela med sig av en egen gjord eller köpt fud crypter?
Citera
2011-08-16, 19:45
  #5
Avstängd
RebeccaBlacks avatar
LULz.. Kunskap är gratis, du kan säkert bygga din egen FUD crypter i MASM.
Sen finns det massa fula knep att få den "lite" FUD, typ ändra Enterypoint, PE headern, junk Code, kryptera API's, ändra Scantime, packa filen, ta en stor ikon och "binda" filen.
Får man fråga? Är det en RAT det handlar om, isf vilken?
Citera
2011-08-16, 20:10
  #6
Medlem
som ja skrev tidigare så e de pi2 och ja har bindat den med en mp3 men direkt man ska spela låten så hittar AV den å tar bort den så behöver cryptera den men lyckas inte hitta nå bra å göra det med som e gratis
Citera
2011-08-16, 20:17
  #7
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaiio
som ja skrev tidigare så e de pi2 och ja har bindat den med en mp3 men direkt man ska spela låten så hittar AV den å tar bort den så behöver cryptera den men lyckas inte hitta nå bra å göra det med som e gratis


Lite OT, men kan man få skadlig kod i datorn genom att spela mp3 låtar??
Citera
2011-08-16, 20:19
  #8
Medlem
ja altså ja har bindat en pi2 server med en mp3 låt så när man spelar låten så sprider sig servern,men den blir blockad av AV när den ska göra det och därför jag behöver ha hjälp med å FUd cryptera den
Citera
2011-08-16, 20:20
  #9
Medlem
men ska ha den för eget bruk, men läste att om man binda den så kunde de gå förbi AV för de är det jag vill jag vill kunna ha AV igång samtidigt som servern :/
Citera
2011-08-16, 20:22
  #10
Avstängd
RebeccaBlacks avatar
Det kan vara så enkelt att om du binder med en .mp3 fil är blir det detected.
Mitt AV tjuter så fort jag binder 2 bilder med varandra... Så kan du inte köra vanligt, asså med en .exe?
Citera
2011-08-16, 20:24
  #11
Medlem
de funkar inte häller kan inte ens ha igång AV när jag gör servern för då tar den bort den å samma i andra datorn när ja lägger över den :/
Citera
2011-08-16, 20:44
  #12
Medlem
Man kan ej exkavera skadlig kod genom .mp3 filer, såvida du ej utnyttjar någon form av exploit. I min mening borde ni börja där...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback