2011-08-17, 15:09
Medlem
RastaFelixs avatar
Fas 3 är så jävla underbart, självklart har jag aldrig suttit i skiten. Men min lata syster har gjort det i 4 månader nu. Sist vi diskuterade det sa hon så hemskt det är och om den stora "klasskillnaden" som finns i Sverige. Sen säger hon att det inte ens finns tid att söka jobb.

Jag kunde bara skratta, för hon har haft all tid i världen minst 3 år på sig att söka jobb och har inte ens ett bra CV trots jobbcoach och hela köret från Arbetsförmedlingen. Hon bor hemma än och festar upp den lilla slanten hon får från Försäkringskassan.

Alla som sitter i Fas 3 förtjänar det! Tycker du också det?
Citera
2011-08-17, 15:26
Medlem
Tycker snarare hon förtjänar att gå arbetslös utan ersättning
Citera
2011-08-17, 17:17
Medlem
Nä jag tror inte det beror på lathet att människor hamnat
i Fas 3.Det sägs att det ska hjälpa dom arbetslösa.Men jag
undrar om det inte kommit till för att konkurera om anställning
och hålla löner nere.
Citera
2011-08-17, 17:43
Medlem
Judeschwein88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoernsten
Tycker snarare hon förtjänar att gå arbetslös utan ersättning

Herre gud! Vilka parasiter det finns i vårt samhälle...
Citera
2011-08-17, 18:27
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein88
Herre gud! Vilka parasiter det finns i vårt samhälle...
Parasiterna är packet som tjänar grova pengar på fas-3-pajaseriet.
Exempelvis Ivan Daza, Myrorna och Svenska Kyrkan.

Fas-3 leder inte till jobb, det hade varit mycket billigare att låta folk söka jobb i fred och gett samma resultat. Vad som verkligen behövs är utbildningsinsatser. TS är uppenbart en idiot om han tror att CV-trams och jobbcoacher leder till jobb. Det som ger jobb är rätt kompetens kombinerat med vänskapskorruption. Med en idiot till bror är utsikterna inte bra för någotdera.

De allra flesta fas-3-arna "bor hemma" men bara en halv procent är under 25 år och hälften är över 50 med lång arbetslivserfarenhet. Aktivitetsstödet går alltså åt till livets nödvändigheter inte till festande.
Citera
2011-08-17, 19:00
Medlem
Judeschwein88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling

Fas-3 leder inte till jobb, det hade varit mycket billigare att låta folk söka jobb i fred och gett samma resultat. Vad som verkligen behövs är utbildningsinsatser. TS är uppenbart en idiot om han tror att CV-trams och jobbcoacher leder till jobb. Det som ger jobb är rätt kompetens kombinerat med vänskapskorruption. Med en idiot till bror är utsikterna inte bra för någotdera.

De allra flesta fas-3-arna "bor hemma" men bara en halv procent är under 25 år och hälften är över 50 med lång arbetslivserfarenhet. Aktivitetsstödet går alltså åt till livets nödvändigheter inte till festande.

Du har rätt
Citera
2011-08-17, 19:19
Medlem
RastaFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling

Vet folk som sitter i fas 3 bara för att kunna stämpla 10k i månaden.
Citera
2011-08-17, 19:29
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RastaFelix
Vet folk som sitter i fas 3 bara för att kunna stämpla 10k i månaden.
Att du "vet folk" säger ingenting, vilket normal vuxen vill leva på 10k i månaden?
Letar du parasiter skall du titta på de som tjänar mångmiljoner på att låta arbetslösa vara gratis arbetskraft.
Ivan Daza är ett exempel
http://www.dagensopinion.se/var-femt...till-ivan-daza

Ett annat exempel är Myrorna som har 1500 personer som arbetar åt dem utan att de behöver betala ut ett öre i lön. Eller Svenska Kyrkan som har 600 fas-3.re som kostar mycket mindre än de får in i bidrag från AF.
Citera
2011-08-17, 19:35
Medlem
Saunapowers avatar
Problemet med Fas-3 människorna är ju att arbetsmarknaden inte vill ha/anställa dessa människor. De har utan resultat slussats runt på alla jävla kurser och utbildningar som tänkas kan. Brukar besöka loppisar där Fas-3 folk jobbar, och här går hissen inte ända upp så att säga. Sossarna älskade ju att förtidspensionera den här typen av odugliga människor. Moderaterna låter dem ju iallafall utföra någon form av enklare arbete för att de ska få sitt bidrag. Så länge vi inte kan stoppa dessa människor i en stor köttkvarn (ca 25.000 st) så tycker jag som TS att Fas-3 är klart det bästa alternativ som f.n finns!
Citera
2011-08-17, 19:49
Medlem
Man undrar för vem Fas3 är till för när
dom arbetslösa är utestängda från utbildning
ock kan inte ta ledigt för att söka jobb.Skandal
att det får finnas dom som skor sej och tjänar enorma
pengar på det här.Men en majoritet av folket lät
sej mutas av alliansens jobbskatteavdrag
Citera
2011-08-17, 20:12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RastaFelix
Fas 3 är så jävla underbart, självklart har jag aldrig suttit i skiten. Men min lata syster har gjort det i 4 månader nu.
Får hon socialbidrag för detta, eller någon form av dagersättning?
Citera
2011-08-17, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Får hon socialbidrag för detta, eller någon form av dagersättning?
ehh vad menar du?? nu tror jag inte du hänger med här,när man går i fas 3 får man aktivitetsstöd från försäkringskassan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in