• 1
  • 2
2011-08-20, 02:36
Medlem
WermlandsStolthets avatar
Ja r det ngon som vet om det kommer skeppas till sverige??
tror t,o.m det r ngonstans kring 10.000 enheter som tilverkas just nu eller s har det redan gjorts.?!?!
men jag vill s jtte grna ga en delorean. hjlp mig!!

jag kollade men hittade ingen trd om mnet tyvr, s om jag bryter mot ngon regel s ber jag om urskt
Citera
2011-08-20, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WermlandsStolthet
Ja r det ngon som vet om det kommer skeppas till sverige??
tror t,o.m det r ngonstans kring 10.000 enheter som tilverkas just nu eller s har det redan gjorts.?!?!
men jag vill s jtte grna ga en delorean. hjlp mig!!

jag kollade men hittade ingen trd om mnet tyvr, s om jag bryter mot ngon regel s ber jag om urskt

DMC Texas (based in Humble, Texas) announced that the car would be returning into very limited production (about twenty cars per year)

The cars would be made with 80% old parts they are therefore not new DeLoreans.
Citera
2011-08-20, 03:15
Medlem
WermlandsStolthets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
DMC Texas (based in Humble, Texas) announced that the car would be returning into very limited production (about twenty cars per year)

The cars would be made with 80% old parts they are therefore not new DeLoreans.

Oh no fan ocks du rkar inte ha klla? google fr bara fram flickor och hip hop nr jag sker dmc och texas
Citera
2011-08-20, 11:54
Medlem
Fireballs avatar
http://www.delorean.com/
Citera
2011-08-21, 01:47
Medlem
Softis...s avatar
$57,500 i USA om man kper alla tillbehren. Inte s farligt mycket fr en nybyggd klassiker.
http://www.delorean.com/index-5.html
http://www.delorean.com/newbuild.asp

Artikel om den nya bilen: The future is back (inte "Back to the future"...lite smlustigt)
Citera
2011-08-21, 01:52
Medlem
Avva66s avatar
Tja, som samlarbil d. Snygg var den, men
inte idag.
Citera
2011-08-21, 01:55
Medlem
Nybyggd klassiker... 80% gamla delar lter ju inte s lockande ven om jag frstr att de r restaurerade till nyskick. Det r ju trots allt nybilspris.

Cool bil i alla fall, lite ful snygg.

Helt off topic men kom att tnka p denna lt dr bilen r med.
http://www.youtube.com/watch?v=c4NFM...eature=related
Citera
2011-08-21, 02:27
Medlem
Det stog ju p deras hemsida att dom anvnder en kombination av nos delar (New old stock) och ny producerade delar. s det betyder att dom bara anvnder sig av oanvnda delar
Citera
2011-08-21, 03:26
Medlem
noremlacs avatar
Fook me...
Coolt som fan ju! Var mycket mycket nra att kpa mig en DeLorean fr ngra r sedan. Har fr mig att det begrda priset d (anno 2002-3..?) var runt 100k. Skert en jvla besvikelse nr man vl stter sig i den men kom igen, den var med i "Tillbaka Till Framtiden"
Citera
2011-08-21, 23:05
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Fook me...
Coolt som fan ju! Var mycket mycket nra att kpa mig en DeLorean fr ngra r sedan. Har fr mig att det begrda priset d (anno 2002-3..?) var runt 100k. Skert en jvla besvikelse nr man vl stter sig i den men kom igen, den var med i "Tillbaka Till Framtiden"
Jag har faktiskt suttit i en DeLorean och man sitter riktigt bra och har armen p en fet mittkonsol och ett perfekt grepp om spaken. Det r s jag minns det i alla fall.

Pappan till en vn till mig hade ftt bilen istllet fr pengar d det var ngon som inte kunde betala fr sig i en affrsuppgrelse. Tyvrr fick vi inte kra bilen d vi var ganska unga, och d pappan sg den som en investering som inte skulle f fr mnga miles p mtaren. Cool bil med klen motor skulle jag vilja sga.

Det hade varit kul att f provkra en nu nr man r ldre, fr att se om knslan och imponeringsfaktorn r densamma.
Citera
2011-08-24, 10:12
Medlem
Ranieri81s avatar
Samma motor som Volvo 760 om jag inte minns fel, den frsta varianten B28F eller nt snt?
Citera
2011-08-24, 12:45
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranieri81
Samma motor som Volvo 760 om jag inte minns fel, den frsta varianten B28F eller nt snt?
Nstan rtt Det r en variant p RPV-motorn, som helt riktigt satt i Volvo 260, 760 och 780. Delorean hade dock bara 130hk i usa bilarna men fantastiska 170hk i europa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in