• 1
  • 2
2011-08-21, 11:30
Medlem
Charmeleons avatar
Har idé som jag tror skulle bli en stor succé för Blizzard, dock tror jag att det är svårt att genomföra: Blizzard borde köpa rättigheterna till Pokemon och göra ett MMORPG i samma storslagna stil som WOW, lägger dom ner samma resurser, tid och energi som vid WOW så tror jag att succén skulle bli MYCKET större än WOW. Pokemon är kultförklarat, många generationer världen över både yngre och äldre vet redan precis vad det är och älskar det samt många som är nostalgiska då de sysselsatte sig mycket med pokemonkort etc under barndomen. Svårigheterna tror jag mest ligger i att få loss rättigheterna, det är väll Nintendo som äger dessa. Men lyckas Blizzard och Nintendo komma överens så har jag ingen tvekan om att Blizzard kommer överträffa World of Warcraft!

Vad tror ni om idén?
Citera
2011-08-21, 11:32
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Vad jag tycker om idén, att du är en idiot...dra nånstans med ditt pokémon och låt Blizzard sköta sitt eget race...
Citera
2011-08-21, 11:36
Medlem
Så domska göra ett nytt WoW? Med pokemon som raser och klasser? Låter som en kass idee som du kläckte ur dig när du spelade just.., pokemon
Citera
2011-08-21, 11:38
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmeleon
Glömde nämna att det är 7 års gräns på denna tråd, men det är lugnt för denna gång, glöm inte nappflaskan innan du ska sova middag bara

Och jag visste inte att folk över 18 larvar sig med pokemon :S
För du är väl över 18?
Citera
2011-08-21, 11:39
Medlem
Charmeleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatikern
Så domska göra ett nytt WoW? Med pokemon som raser och klasser? Låter som en kass idee som du kläckte ur dig när du spelade just.., pokemon

Ja precis så tänkte jag, Pokemon spelen gör ju redan succé tänkt dig vad en helhjärtad satsning från Blizzard skulle göra med spelet. Tänk att få gå omkring på äventyr i Pokemon världen och försöka bli den bästa Pokemonen!
Citera
2011-08-21, 11:44
Medlem
Charmeleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Och jag visste inte att folk över 18 larvar sig med pokemon :S
För du är väl över 18?

Om du tror att det bara är folk under 18 som tycker att Pokemon är kul så har du HELT fel, det är kultförklarat, åk till Japan så får du se 40 åringar spela Pokemon.
Citera
2011-08-21, 11:44
Medlem
Du är besatt av pokemon va ? nej tycker inte den iden låter nå bra alls.
Citera
2011-08-21, 11:47
Medlem
Charmeleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argoraz
Du är besatt av pokemon va ? nej tycker inte den iden låter nå bra alls.

Jo lite besatt är jag nog. Varför tror du inte idén skulle funka? Pokemon är ju redan hur stort som helst och många vet om det, med detta skulle det bli en ännu större succé.
Citera
2011-08-21, 11:51
Medlem
Jag är 31 och har seriöst noll koll på Pokemon så det låter lovande det här.
Enda bild jag har av det är "barnprogram och spel för de minsta".
Citera
2011-08-21, 11:54
Medlem
Charmeleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decent
Jag är 31 och har seriöst noll koll på Pokemon så det låter lovande det här.
Enda bild jag har av det är "barnprogram och spel för de minsta".

Ja och just därför tror jag att det kan bli en succé, även fast du är 31 år och aldrig spelat det så vet du ungefär vad det är.
Citera
2011-08-21, 11:55
Medlem
Charmeleons avatar
Har skrivit ett mail till Blizzard, håll tummarna för att de lyssnar på min idé!
Citera
2011-08-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmeleon
Ja och just därför tror jag att det kan bli en succé, även fast du är 31 år och aldrig spelat det så vet du ungefär vad det är.

Med problemet att även om jag har en aning om vad det är skulle jag aldrig ha intresse av att spela det. Jag har väl en aning om hur drogmissbruk fungerar med - skall alla därför missbruka dem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in