Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-24, 12:55
  #1
Medlem
Mr-zippos avatar
förvaring av peptider

peptider bör förvaras i kyla runt 2C både utblandat och pulver form annars kommer peptiden dö och inte ha någon värkan alls.

hur man blandar

http://www.youtube.com/watch?v=RsaB-LQkFhk


Ghrp-6
growth hormon realising peptide-6 är en peptid i tillväxt familjen som består av 6 aminosyror.
den har stark effekt på kroppens produktion av tillväxthormon,

ghrp används effektivt vid GH brist, den används främst för stimulera hungern samt stödja energi omsättningen.
den största bieffekten är hungern av ghrp6 då den stimulerar frisättningen av gherlin.

gherlin är en hormon som naturligt produceras i slemhinnan i magen samt ökar hunger och ventrikeltömning.

Allt fler använder ghrp6 i sina PCT för att få igång kroppen snabbare samt försöka behålla så mycket så möjligt efter en aas kur.

Fördelarna vid användning av ghrp6

*ökning i styrka
*ökning i muskelmassa
*fett förbränande egenskaper
*bättre sömn
*ökad apetit
*finare hy
*anti-aging
*stärker lederna, bindväv samt benmassan

som ni ser finns det många fördelar med ghrp6

Det som gör ghrp6 anabolt är igf, när kroppen producerar mer hgh utsöndras det ännu mer igf i levern.

dosering

50-150mcg/per inject

eftersom man vill få så höga peakar genom hela dagen och efterlika en tonårings GH produktion så är 3-4 injects att föredra under dagen dock går det utmärkt injecera 2ggr per dag, morgon/kväll
eller enbart innan man ska gå lägga sig (för anti-aging)

max dosen är ca 400mcg per dag allt över det ska vara bortkastade pengar då man inte kan tvinga kroppen producerar mer GH än den kan.



det har fastställts att omkring 100mcg skulle vara max dosen per injections tillfälle men enligt min egna erfarenhet så funkar det utmärkt med 150-200mcg per tillfälle

att tänka på

*ghrp injeceras helst på tom mage
*får ej inta föda förän 20-30min efter inject
*fett och kolhydrater hämmar GH peaken
*skulle hungern bli outhärdlig ta en proteinshake enbart vassle isolat! då protein inte hämmar peaken men undvik helst inta något alls under dom 20 första minuterna

cjc 1295


Growth hormone releasing hormone (ghrh) CJC-1295 är en syntetisk secretalogue som stimulerar HGH frisläppningen. I den mänskliga kroppen lagras HGH i hypofysen. Ghrh påverkar antalet celler som utsöndrar och hur mycket de kan utsöndra.

Cjc stackas med ghrp för att förstärka GH pulsen avsevärt.

finns inte mycket tillägga då den fungerar på samma sätt som ovanstående peptid ghrp-6

dosering

det finns 2 sorters cjc 1295

cjc 1295 DAC
denna peptid är långtidsvärkande och har halveringstid på 8 dagar

cja 1295 w/o DAC (grf mod 1-23)
denna är en snabb peptid och bör injeceras 2ggr per dag

en dosering på 1-2mg per vecka är en bra dos när man stckar det med ghrp-6

att tänka på

samma saker som med ghrp
------------------------------------------------------------------------------------

lite kort o gott om peptider så ni som undrar vad det är kan komma igång och skumma vidare genom söka och fördjupa er i ämnet.


hoppas där står de mest grundliga annars får ni lägga håjjta till så lägger jag in de.



Cheerz!
Citera
2011-08-24, 13:05
  #2
Medlem
Stor-Franks avatar
Mycket bra guide! Tack!
Citera
2011-08-24, 13:14
  #3
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Mycket bra guide! Tack!

+1

Jag kan väl ställa en fråga direkt:

Vilken CJC version föredrar du? dac eller w/o dac? Och vilka doser skulle du köra på av varje isåfall?

mvh
__________________
Senast redigerad av .zemun 2011-08-24 kl. 13:19.
Citera
2011-08-24, 13:18
  #4
Medlem
Stor-Franks avatar
Går gh-produktionen tillbaka till det normala direkt efter en kur eller kan man bli släpande med sänkta nivåer ett tag?
Citera
2011-08-24, 13:27
  #5
Medlem
Glomgolds avatar
Fint!

Förvarar du pulver eller lösning i frysen någon gång? Löser du med drop-it eller BAC-vatten? Avtar hungern på GHRP6 med tiden?

Mina första vialer GHRP6 borde landa i brevlådan närsomhelst nu =)
Citera
2011-08-24, 13:38
  #6
Medlem
Fick med Bac vatten till min ghrp-6, men har cjc 1295 också men slut på Bac vatten.
Går det bra med DropIt och cjc/ghrp-6??..
Citera
2011-08-24, 13:39
  #7
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridlyst
Fick med Bac vatten till min ghrp-6, men har cjc 1295 också men slut på Bac vatten.
Går det bra med DropIt och cjc/ghrp-6??..
Om du har köpt dina peppisar på HB, så har samma snubbe BAC vatten om jag inte tar fel nu. Tror inte vanligt dropit vatten fungerar. BAC innehåller benzyl..

Jag kan dock ha fel!
mvh
Citera
2011-08-24, 14:00
  #8
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
+1

Jag kan väl ställa en fråga direkt:

Vilken CJC version föredrar du? dac eller w/o dac? Och vilka doser skulle du köra på av varje isåfall?

mvh
jag föredrar den snabba då du får högre pulser som tvingar kroppen släppa mera gh istället för att släppa långsamt som vanligt HGH gör

den snabba kör jag 200mcg ed

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Går gh-produktionen tillbaka till det normala direkt efter en kur eller kan man bli släpande med sänkta nivåer ett tag?
då peptiderna inte stänger ner dig så e där ingen risk att du skadar din egen produktion på de viset att den skulle bli sämmre efteråt eller liknande

du pulsar enbart när du injecerar resten av dagen e de som vanligt

Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Fint!

Förvarar du pulver eller lösning i frysen någon gång? Löser du med drop-it eller BAC-vatten? Avtar hungern på GHRP6 med tiden?

Mina första vialer GHRP6 borde landa i brevlådan närsomhelst nu =)
blandas med enbart BAC då drop it dödar peptiden efter ca 48h

hungern avtar efter nån vecka dock känner man fortfarande av de men betydligt mindre samt att magen känns tom istället för skakningar m.m
jag förvarar allt mitt i ca 2C

Citat:
Ursprungligen postat av Fridlyst
Fick med Bac vatten till min ghrp-6, men har cjc 1295 också men slut på Bac vatten.
Går det bra med DropIt och cjc/ghrp-6??..
då måste du ha blandat för mycket BaC då dom flesta skickar med så mycket de behövs per vial

jag blandar 1ml BAC per vial och då får jag 500mcg per 10iu på sprutan sen kan du fylla ut ytterligare med lite drop it i samma spruta ( back fill) för att få till den mixen du behöver för dagen men jag måttar med ögonen :P inget backfill här inte haha
Citera
2011-08-24, 14:10
  #9
Medlem
Har inte läst på alls om detta, men för nyfikenhetensskull så vill jag gärna höra om negativa bieffekter.

Finns det några rapporter om bieffekter på lång och kortvarigt bruk?
Citera
2011-08-24, 14:18
  #10
Medlem
.zemuns avatar
Zippo, kör du CJC&GHRP endast träningsdagar?

mvh
Citera
2011-08-24, 15:39
  #11
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Har inte läst på alls om detta, men för nyfikenhetensskull så vill jag gärna höra om negativa bieffekter.

Finns det några rapporter om bieffekter på lång och kortvarigt bruk?

har försökt luska i de där me bieffekter och de ända jag kommr fram till är just hungern som är både positivt o negativt i vissa fall.
Citera
2011-08-24, 15:40
  #12
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Zippo, kör du CJC&GHRP endast träningsdagar?

mvh
jag kör ghrp & cjc ed 5 dagar on 2 dagar off

men däremot hexarelin kör jag enbart innan passen 200mcg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback