• 1
  • 2
2011-08-24, 16:36
Medlem
RoaldDahls avatar
Det ska vara Bok- och Biblioteksmässa om en månad. Har ni koll på det? Ska ni gå? Jag funderade starkt på att gå, brukar gå ungefär vart tredje år. Men när jag läste programmet för det så verkade det som om det var lite tunnsått med intressanta föredrag och liknande. Har ni sett något ni inte vill missa detta året? Hur är det med det förresten, går denna mässan bara i Göteborg?

Det mest intressanta jag varit på var föredraget ett år som en man höll om hur svårt men kul det var att ha ett eget förlag. Man bjöd på semla dessutom. Ett år kunde man få med sig en hel del tidningar gratis hem (Vagabond och datatidningar m.m.), det var gentilt. Sedan att bumpa into Ranelid, Guillou och alla de andra och tjôta lite bara sådär kan vara kul. Kanske köpa någon bok, varför inte signerad?

Ska bli intressant hur montrarna för egentryck av böcker ser ut i år. Är det något som vuxit mer och mer eller är det på tillbakagång? Ska känna på de böckerna lite, se hur deras materialkvalitet verkar vara. Såg att något sådant "förlag" erbjöd författare som gett ut sin egen bok hos dem, att sitta och signera den en viss tid på deras plats på mässan.

Tänkte ta upp lite grejer med branschfolket.

Ska ni gå?
Senast redigerad av RoaldDahl 2011-08-24 kl. 16:36. Anledning: komplettering
Citera
2011-08-25, 11:19
Medlem
K9Devils avatar
Japp. Är där å jobbets vägnar onsdag - söndag. Lite signeringar, lite mingel, lite jobb i monter, lite events. Kommer bli hur trevligt som helst.

Hoppas få en kråka i en bok av Herta Müller.
Citera
2011-08-25, 16:14
Medlem
NoTruces avatar
Jag ska dit. Kommer mest att vara där på lördagen och hade väl inte planerat in några direkta evenemang, tänkte bara gå runt och kolla mest.
Citera
2011-08-26, 21:27
Medlem
RoaldDahls avatar
Citera
2011-08-26, 21:41
Medlem
wonderlands avatar
Ja den går bara i Göteborg. Kommer nog ta mig dit nästa år om schemat verkar intressant, har varje år tänkt att jag ska gå men aldrig blivit av.
Citera
2011-08-27, 16:11
Medlem
flutts avatar
Ska dit!
Citera
2011-08-28, 10:56
Medlem
Är uppe i skötet i andra ärenden och tänkte trilla förbi som hastigast om jag får tid över. Varit på alldeles för många bokmässor genom åren i tjänsten för att känna den uppskattning som behövs för att lyckas genomlida köerna (waater, giiive miiii waaater), bibliotekarierna, kulturtanterna och alla bissniss-män (även om Abbe Bonnier toknitad med slipsen runt huvudet när han tog en svängom med Malou von Sivers på Akademibokhandelns och Bonniers gemensamma fest var lätt underhållande).

Inte hittat mycket på programmet som verkligen intresserar mig i år; bortsett från den mycket märkliga titeln "Tre länder, ett språk" som nog går till historien som en av de mer märkliga tankemodellerna. Nog någon som tittade lite väl djupt i glaset när de kom på det där.
Citera
2011-08-28, 18:51
Medlem
Älskar bokmässan, går självklart dit!
Citera
2011-08-28, 19:18
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junot
Älskar bokmässan, går självklart dit!

Blir det en långpromenad?
Citera
2011-08-29, 00:55
Medlem
Varför ska allt vara så jävla dyrt och varför ska jag vara så jävla fattig?

Hade gärna träffat Leif GW Persson och Don Rosa men det blir som sagt inget av pga min ekonomi.

Får hoppas att GW och Don Rosa lever respektive kommer hit igen så jag kan träffa dom i framtiden.
Citera
2011-08-29, 17:10
Medlem
Jag skall dit och trängas i år också.

Nytt för i år: jag kommer att ta med mig en termos med te samt lite tilltugg så att jag slipper förnedra mig genom att stå i långa köer för att betala 60 spänn för en kaffe med wienerbröd (som man får stoppa i sig sittandes på golvet eftersom det inte finns tillräckligt med sittplatser). Lägger hellre pengarna på böcker då.
Citera
2011-08-29, 19:43
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag skall dit och trängas i år också.

Nytt för i år: jag kommer att ta med mig en termos med te samt lite tilltugg så att jag slipper förnedra mig genom att stå i långa köer för att betala 60 spänn för en kaffe med wienerbröd (som man får stoppa i sig sittandes på golvet eftersom det inte finns tillräckligt med sittplatser). Lägger hellre pengarna på böcker då.

Tror du man får det?
Vad gör du om de stoppar dig och säger att du inte får ta med termosen in utan måste stödja försäljningen under mässan, likadant som att man inte får ta med en egen termos till ett café.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in