2004-11-25, 15:19
Medlem
fLxs avatar
Jag sg ett mycket mrkligt avsnitt av sex and the city igr...

Carrie (huvudpersonen), hennes pojkvn drar helt ovntat upp en pse med grs och brjar puffa med en bong.. Sen skickar han den vidare till Carrie utan att ens frga "rker du?", eller "Ska du ha?", utan det verkar som det r helt sjlvklart att hon ska rka.. s drar hon ocks en kopp. Lite senare sitter de p balkongen och kastar chicken wings p varandra och skrattar t mycket underliga saker. Avsnittet slutar med att hela tjejgruppen rker en fet..

Jag blev iaf jvligt paff nr jag sg det hr... Det verkade helt accepterat och inte alls konsigt att de rkte.. Carrie sa ocks vid ngot tillflle att hon minsann inte glmt hur man rkte, fr det satt i ryggraden sen hon var tonring.

Ngon som har sett samma avsnitt?

jvligt sjuuukt.. =)
Citera
2004-11-25, 16:09
Medlem
kallebilles avatar
Sg avsnittet inte allt fr lnge sedan. Gillar attityden, det r delvis tack vare sdana inslag i program som attityder i samhllet frndras.
Citera
2004-11-25, 16:19
Bannlyst
Det finns fler cannabis-referenser i Sex and the city.

Bl.a:
Samantha drar en feting innan du ska frska ta emot en riktigt "stor" kille.
Carrie rker joint nr de r ute och festar, det slutar med skrattnoja och munchies.

Sen har vi ju ven That 70's show dr det rks hejvilt.

Som du sger s r det just sna hr referenser som ndrar attityden i samhllet.
Citera
2004-11-25, 17:00
Medlem
Sg ngt avsnitt nr dom hade varit ute p en misslyckad krogkvll, s sger Samantha att hon fixat en joint och carrie skiner upp, sen rker dom den mitt p gatan och blir plockade av mannen i bltt men lyckas snacka sig ur det
Citera
2004-11-25, 17:02
Medlem
prettygirls avatar
I USA och England har man en annan syn p cannabis, det r nstan lika vanligt som cigaretter.
T.o.m Englands premirminister Tony Blair har ju gtt ut och sagt att han rker p d och d.
Citera
2004-11-25, 17:04
Medlem
Har egentligen en viss avsky mot det dr programmet, frmst pga Sarah Jessica Parker samt den dr dryga tjejen med kort rtt hr.
Men likvl s har jag rkat (hrrm) se det ngra gnger, och d lyckats pricka in det avsnittet d hon tjejen rkte p innan hon skulle vara med den stora killen. Och s avsnittet igr d, dr jag bara sg slutet frn det att dom flummade p balkongen och brjade kasta kyckling p varandra, till att tjejerna rkte ner sig.

Blev iaf positivt verraskad bda gngerna, kanske borde kolla p programmet lite oftare. Mer snt hr p tv!
Citera
2004-11-25, 17:09
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Som du sger s r det just sna hr referenser som ndrar attityden i samhllet.

Folk i USA har redan en ganska avslappnad attityd till marijuana, de vill bara inte gra det lagligt av ngon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in