Letar information om detta bolag och dess ägare. Någon som vet något?
De har köpt vårt hus, och vår gamla fastighetsägare hävdar att de har erfarenhet av långsiktigt ägande och ta hand om hus.
När jag gjorde en snabb Googling, så hittar jag bara information om ett äldreboende på Gärdet, där de boende åkte ut(?). Sedan omvandlades huset till lyxrenoverade BR.
Har någon dom som hyresvärdar?
och Frideborg...om dom satt klorna i ditt hus så väntar en 4-5 år lång resa med fuskrenoveringar, problem, läckage osv, och att Gillöga aldrig kliver av som styrelse i huset, dock så låter dom alla problem dom lämnat efter sig betalas av att BRF bygger upp en större och större skuld.....
Tack o lov slipper vi dom som ägare av hela huset. Dem får endast köpa de tomma lghterna. Men har du någon information hur de agerar i sådana här lägen, vore jag tacksam för den. Känns som man kan vänta sig vad som helst.
sorry Frideborg, såg inte ditt svar...men det bekräftade mina misstankar. Själv hade jag turen att kunna sälja med vinst (inte ok men man är sig själv närmast) innan det gick helt överstyr. så ta varning alla som funderar på köp i Gillögas "projekt", googla och du hittar flera stämningar och tvister som rör detta företag.
De har tydligen fått på tafsen av Skattemyndigheten. Så nu använder de sig inte av Gillöga i vår uppgörelse. De heter något fågelnamn AB. Men vi är grymt lättade att de inte fick köpa hela huset
som sagt verkar deras affärside vara att fuskrenovera, sälja dyrt, behålla kontrollen över brf styrelse, låta brf ansamla förlust, lämna skeppet, vänta på stämning, anlita "hal" advokat....
har tyvärr inga smarta förslag hur hantera dom.
vet en BRF i Åre som använde 1.6 MSEK i advokatkostnader för att stämma dom (hus byggt 2007), förlikningen slutade på 10 MSEK till föreningen pga undermåligt bygge.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!