Citat:
Ursprungligen postat av jewels-binoculars
Jag knner igen mig en del i det du skriver. Under det senaste ret jag frndrats mer n jag ngonsin gjort innan, och det beror p ngon typ av "andligt uppvaknande" (ven om det lter otroligt pretantist imo). Observera att jag inte ser de saker jag har upplevt som ngot externt utan som "en annan dimension" av mitt egna medvetande. Det handlar istllet, som du beskriver, om att jag har upprttat en kontakt med "ett hgre jag". Och d tnker jag p det hgra jag som r nrvarande i olika tolkningar i Freud/Jung/Maslow-teorier.
Jag tror sjlv att en stor del av vrt psyke befinner sig i en annan dimension rent fysiskt. Vi har en spegling av vr kropp och vra mentala processer p den andra sidan av de fysiska lagarna. Det r allts p den andra sidan av den "vattenyta" jag beskrev i mitt lnga inlgg. P den andra sidan s finns inte avstnd som vi r vana vid. Jag tror sjlv att avstnd bestr av mnsterolikhet. Lika attraherar allts varandra, och ifall tv saker r vldigt olika s r de ven lngt ifrn varandra. Det r drfr krlek ses som en universal kraft. Fr krlek r en form av attraktion och drfr det som hller ihop verkligheten dr uppe.
P ett hgre plan dr uppe s finns vr sjl rotad. Sen finns det troligtvis en avstickare till denna som har laddats med en arketypisk personlighet innan fdseln. Det r nog orsaken till att syskon som vxer upp sida vid sida kan f helt olika personlighet.
Citat:
- Jag har "lidit" av terkommande smnparalyser s lnge jag kan minnas. Under dessa har jag haft riktigt hemska mardrmmar/hallucinationer. Bl.a. min vrsta mardrm innefattade en lng, vit, skinande alien-liknande gestalt mitt i rummet samtidigt en trolliknande varelse hll fast mig i sngen och skrek saker i mina ron. Som sagt; observera att jag inte tror att dessa gestalter r externa frn mig sjlv. Jag blev rdd eftersom jag blev paralyserad under insomnandet och drfr skapade mitt medvetande dessa lskiga figurer.
Jag mste sga att jag sjlv har drabbats av smnparalyser bara ngra f gnger under mitt liv, och drmmer gr jag ocks vldigt sllan idag. Det gr man ju nd, men tydligen s r handlingen inte tillrckligt intressant fr att jag ska minnas den.
Sen kan det ha varit dina egna manifestationer olika delar av ditt psyke som brkade. Den skinande aliengestalten kanske var det som Jung kallar fr djvulen. Den kan tydligen se ut som en ngel av ljus, men r oftast genomusel.
Citat:
Efter denna episod av smnparalys blev jag tipsad av en vn att brja med lucid dreaming (LD). Han menade att smnparalysen skulle kunna vara en "portal" till drmmarnas vrld.
Jag tror sjlv att en smnparalys gr att du ser in precis bakom implemenationen (vattenytan/vggen). Hr speglar den sjlvordnande energin det som hnder p vggen, men ju lngre bort frn vggen vi kommer desto oskrare och mindre exakt blir speglingen. Om du gr en astralprojektion s kan du hamna p olika stort avstnd frn vggen, vilket gr verkligheten olika verklig. Men lyckas du placera dig alldeles intill s r du som ett spke i den verkliga vrlden. Och det r ocks hr du hamnar vid en NDE. Har man hamnat i smnparalys s r man p den andra sidan och med olika tekniker ska det tydligen g att frigra sig och rra sig uppt mot hgre plan.
Citat:
Sedan i somras har jag helt klart upplevt kundaliniresning. Jag kan frklara mina symptom mer utfrligt i senare inlgg. Fr tv veckor sedan fick jag ett genombrott och ndde en annan niv av vad jag tidigare har befunnit mig p knslomssigt. Har bara testat drogen cannabis, s jag kan bara relatera till det ruset, men det kndes p ett stt som om jag gick runt och var hg, fastn jag var "klar i huvudet". Du nmner (Tillinghast) knslor i ditt kronchakra - tnk dig den pirrande knslan i hela kroppen. Hela kroppen i total synkronisering av eufori. (Lter flummigt).
Lter vldigt intressant. Jag har ju bara lst om det och d stod det att mnga misstar olika symtom som fregr kundaliniresningen med kundaliniresningen sjlv, som tydligen ska vara en vldigt omvlvande upplevelse, dr du tappar din kropp och din uppfattning om tid och rum. Du ska tydligen se att vrlden egentligen r uppbyggd p ett annat stt n vi frestller oss.
Det frsta steget nr du jagar det hr tillstndet r tydligen att balansera
Ida och
Pingala (det feminina och det maskulina). D kommer du uppn den hr knslan av avslappning, trygghet och osrbarhet. Det r en knsla jag sjlv knt ganska lnge nu. Min puls har inte gtt upp nmnvrt p kanske ett r (utom vid fysiska aktivitet d). Det r ltt att bara stta sig och stirra blint och inte rra en min. Det hr tillstndet beror tydligen p att energi brjar flyta i den centrala ledningen
Sushumna.
Sen vcker man kundalinin och den brjar rra sig uppt. D gller det att inget chakra r stngt fr d fastnar allt. Nr kundalining nr versta chakrat s hnder det grejer. Men det r visst f som fr en total kundaliniresning, utan de fr den i sm glimtar. Och jag skulle gissa att du fick en sdan glimt. S det r vl bara att fortstta s har du tillslut uppntt den hgsta av alla insikter (eller nt
).
Sen mste jag sjlv sga att allt det hr med drmmar och kundaliniresning inte lockar mig s mycket. Jag r hr nere p jorden och har mjlighet att gra ngot i den hrdaste och fastaste verklighet som finns. Man mste ju ta tillvara den tiden fr att lra sig s mycket som mjligt som jag ser det. Drmupplevelser, astralprojektion, kundaliniresning osv r mer som kickar vi sker fr att slippa. Fast den hr knslan av att det inte lockar s mycket har nog att gra med att jag befinner mig i det hr lugna tillstndet hela tiden. Innan dess s lockade det betydligt mer. Sen tror jag ocks att mnga blir lockade av det fr att de vill bevisa fr sig sjlva att det finns en vre verklighet. Men har man redan ftt det bevisat fr sig s r ju det avklarat.
Citat:
Jag har en fullstndig tilltro till vetenskapen. Men faktum kvarstr att vi inte p nra hll har ntt nda fram. Det jag upplevde frra veckan var s "gudomligt" att folk har startat sekter fr mindre.
Mja, det tycker jag inte du ska ha. Den vetenskapliga metoden r frvisso den bsta vi har, men den vetenskapliga kulturen skulle helt klart behva reformeras. Det finns ett begrepp som kallas fr
fundamatrialism. Det r det krampaktiga frnekandet av en andlig verklighet. Den gr att vissa saker inte kan komma in i vetenskapsmannens frestllningsvrld. D kan han inte heller angripa problemet p ett stt som leder ngonvart.
Citat:
Det finns i princip ingen jag kan diskutera detta med. Om jag skulle nmna detta fr mina nrmsta vnner skulle de inte knna igen mig. Ibland knns det som om jag hller p att bli galen. Jag har lst p en del om psykiska sjukdomar och ibland kan jag ju knna igen mig i vissa symptom av schizofreni. MEN, det finns en sak som fr mig att frst att jag inte r galen. Och det r min moraliska kompass som r s stark att jag i varje given situation VET vad som r rtt och vad som r fel. Jag ser min intuition som nrmast helig och det r efter den jag vljer att leva mitt liv.
Personligen s brjar jag knna att det brjar bli lite mycket. De senaste tio dagarna har ppnat upp min frstelse p ett nstan otckt stt. Det hr med "sjlvknnedomen" (eller vad man ska kalla det) blev lite fr mycket och jag vet fortfarande inte hur jag ska stlla mig till allt. Jag blev ganska stlld, och jag vet nstan inte om jag vill slutfra min serie inlgg.