Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
menar du att man har bttre psykiskt hlsa om man r fr dessa saker och efterstrvar dessa? menar inte motsatsen men du syftar p att t ex jag har smre psykiskt hlsa pga min skeptism mot dessa saker.
sen du skriver som dom tillfrisknade fr dom trffade jesus, men hur vet du detta r fallet? r tveksam p var du lst om detta.
Nej, jag menar att de frndrar hela sin syn p livet. Alla som har en nra dden upplevelse frndras ju i grunden och vrderar saker och ting annorlunda n innan.
Sen verkar det som att vissa saker som ex blixtnedslag kan orsaka att ngot hnder inom personen. Jag hrde ven p programmet Efter tio om en kille som upplevde frndringar efter en vldsam skidolycka. Han blev knslig och knde av folks sinnesstmning mm.
Han vnde sig till forskare fr att ta reda p vad sjutton som hnder med honom och de har konstaterat en frndring i hans EEG nr han knner av saker.
De hller fortfarande p att utreda honom.
Sen om man tar de som t ex missbrukar och blir religisa, de fr en livssyn och gemenskap som tar ver allt och de kan sluta med sitt missbruk.
Vad jag menar r att vra tankar, knslor osv styr vr fysiska kropp i mkt strre utstrckning n vi ens r i nrheten av att inse idag.
Tyvrr kan jag inte lmna klla p mirakulsa tillfrisknanden.
Jag vet sjlv inte om det finns ngon gud men eftersom jag har upplevt paranormalt s anser jag att det r osannolikt att det inte finns ngon form av enande tanke bakom allt.
Jag avskyr dremot religion hett.
Om man anser att det inte finns ngon gud s mste man anse att tillfrisknandet beror p den mentala vertygelsen.
Sen kommer nsta frga. Kroppen ddar cancer varje dag, varfr fungerar det inte helt pltsligt? Varfr dr en person och en annan verlever med samma diagnos? r det kost och mental hlsa som styr? Stress ter upp vitaminer och mineraler i kroppen t ex.
Vi filosoferar och mediterar alldeles fr lite, tror jag.