Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-11, 22:34
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Sarcasticat
Min sikt r nd att er tid r bttre investerad i meditation n hr
Krlek
Din tid r nog bttre investerad i meditation n hr ocks.
Hat
Citera
2012-07-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Din tid r nog bttre investerad i meditation n hr ocks.
Hat
Nej, drfr att jag anser det vara viktigt att ni hr min syn p saken. Er syn p saken r ocks viktig, drfr r det bra att ni diskuterar mnet. nd str jag fast vid att er tid r mycket bttre investerad i meditation n i spekulation, ven om spekulationer ocks kan vara bra och lrorika p sitt stt.

Det r min sikt. Hur ni sen vill spendera er tid avgr ni sjlva, drfr att ni r fria individer.

Krlek.

Edit: Jag ser nu att mitt frra inlgg var flummigt, osammanhngande och lite mstrande. Frlt, det var inte s jag menade.

/Johan
Senast redigerad av Sir.Sarcasticat 2012-07-12 kl. 18:45.
Citera
2012-07-13, 13:08
Medlem
tyco_hundens avatar
Hej, lmnar hr min syn p TS frga, jag frstr att mycket skert tagits upp, men fr att kunna tnka ngot, mste man kunna skriva, annars kommer ngon annan tnka t en.
Upplysning fr mig var fr mig att inse hur avstngd jag var fr allt som r svrt att uppleva, utan att direkt reagera p det, att se igenom det jag trodde jag sg eller knde. Att kunna identifiera hur ett kliande p armen, startade en tankeprocess som slutligen ledde fram till att jag sprang till kylen.
Att inse skillnaden p ngons egenvunna visdom jmte en sikt laddad av lgn och dogma.
Jag har upplevt det tid/vikt/sorg-lsa (illusionslsa) tillstnd av krlek en gng men sedan dess bara snuddat vid det.
En vn till mig beskrev upplysningen som att veta allt och dess ursprung och slut, att frst 0=(ingen numpad, men evighetstecknet, iaf) och kunna stta det samman i 3D.
Mitt ego vill jag verkligen ha, stackaren har inte blivit vl behandlad, och skulle sannorlikt vara dd om jag inte varit i hnderna p krleksfulla sjlar.
Som upplyst tror jag man har tv val, tv extremer, svart och vitt, men ocks var dem mts, dr vitaste vitt mter svartaste svart eller dr det r grtt. Liknelsen r svr med frger utan gr sig bttre i mitt huvud i ourobous formen, midgrdsormen, fast med en twist...
En cirkel, evighetstjock p toppen, evighetssmal(0) p botten, med ena sidan svart, andra vit, krlek, avsaknaden av krlek(illusion) var vill man vara, jag vill vara s mycket krlek jag kan, problemet r att den punkten r +/-0 frn det mrkaste mrka, faktum r att jag krver att vara dr.
Fljden har varit djupa fall ibland och mrka tankar, alternativet r att vara dr cirkeln r som smalast, dr det knappt mrks om man hamnar p den mrka sida. Problemet r att p den sidan r krleken r ack s tunn, samt att "man" snabbt frgs in i mrkret och ibland inte inser detta fr ens man str farligt krleksls.
Det finns inget paranormalt, matematiken gr det hela ganska klart med sin eleganta struktur, evighetstecknet r det samma som noll, fast med en twist.
Helt naturligt, men frmmande i en kultur som verkar klamra sig fast i illusionen med skrck i blicken.
Bullshit, p samma stt som frger r bullshit fr blinda, isfall.

Jag frsker vara frsiktig med olika tekniker som LD och tankeskapelser d jag ser det som svrt att faktiskt veta vad det fr fr konsekvenser fr min pandimensionella existens. Men jag frsker guidas av mina upplevelser.

Framfr allt lskar jag, men jag r knslig, r jag upplyst?
Jag stller mig filosofiskt till den frgan, helt och hllet evidensbaserat och med dagens frstelse, nej, jag r allt fr rrlig i strmmen, som sjgrs som vajar, om jag var upplyst skulle vattnet flda genom mig, fr jag skulle frst att vi var av samma medium.

Krlek och hopp till alla som behver mer!
Citera
2012-07-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
menar du att man har bttre psykiskt hlsa om man r fr dessa saker och efterstrvar dessa? menar inte motsatsen men du syftar p att t ex jag har smre psykiskt hlsa pga min skeptism mot dessa saker.

sen du skriver som dom tillfrisknade fr dom trffade jesus, men hur vet du detta r fallet? r tveksam p var du lst om detta.
Nej, jag menar att de frndrar hela sin syn p livet. Alla som har en nra dden upplevelse frndras ju i grunden och vrderar saker och ting annorlunda n innan.

Sen verkar det som att vissa saker som ex blixtnedslag kan orsaka att ngot hnder inom personen. Jag hrde ven p programmet Efter tio om en kille som upplevde frndringar efter en vldsam skidolycka. Han blev knslig och knde av folks sinnesstmning mm.
Han vnde sig till forskare fr att ta reda p vad sjutton som hnder med honom och de har konstaterat en frndring i hans EEG nr han knner av saker.
De hller fortfarande p att utreda honom.

Sen om man tar de som t ex missbrukar och blir religisa, de fr en livssyn och gemenskap som tar ver allt och de kan sluta med sitt missbruk.

Vad jag menar r att vra tankar, knslor osv styr vr fysiska kropp i mkt strre utstrckning n vi ens r i nrheten av att inse idag.

Tyvrr kan jag inte lmna klla p mirakulsa tillfrisknanden.
Jag vet sjlv inte om det finns ngon gud men eftersom jag har upplevt paranormalt s anser jag att det r osannolikt att det inte finns ngon form av enande tanke bakom allt.
Jag avskyr dremot religion hett.
Om man anser att det inte finns ngon gud s mste man anse att tillfrisknandet beror p den mentala vertygelsen.

Sen kommer nsta frga. Kroppen ddar cancer varje dag, varfr fungerar det inte helt pltsligt? Varfr dr en person och en annan verlever med samma diagnos? r det kost och mental hlsa som styr? Stress ter upp vitaminer och mineraler i kroppen t ex.
Vi filosoferar och mediterar alldeles fr lite, tror jag.
Senast redigerad av Tina... 2012-07-15 kl. 17:40.
Citera
2012-12-09, 01:04
Medlem
Lurad slavs avatar
Upplysning handlar ju mer om att sluta tnka n att "inse ngot"...

Jag undrar om det skulle kunna g att avlsa, t.ex. p hjrnans aktivitet, om en person r upplyst?

Eller r det s att Tolle och CO blljuger om sitt mentala tillstnd?
Citera
2012-12-15, 02:24
Medlem
Detta r hur jag skulle frklara det "enklast"

-du blir omedvetet medveten om det undermedvetna
-du blir medvetet medveten om det undermedvetna
-det undermedvetna blir medvetet medvetande
Citera
2012-12-15, 12:09
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindowermatter
Detta r hur jag skulle frklara det "enklast"

-du blir omedvetet medveten om det undermedvetna
-du blir medvetet medveten om det undermedvetna
-det undermedvetna blir medvetet medvetande

Gillart ^^.
Citera
2012-12-15, 14:54
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Nej, jag menar att de frndrar hela sin syn p livet. Alla som har en nra dden upplevelse frndras ju i grunden och vrderar saker och ting annorlunda n innan.

Sen verkar det som att vissa saker som ex blixtnedslag kan orsaka att ngot hnder inom personen. Jag hrde ven p programmet Efter tio om en kille som upplevde frndringar efter en vldsam skidolycka. Han blev knslig och knde av folks sinnesstmning mm.
Han vnde sig till forskare fr att ta reda p vad sjutton som hnder med honom och de har konstaterat en frndring i hans EEG nr han knner av saker.
De hller fortfarande p att utreda honom.

Sen om man tar de som t ex missbrukar och blir religisa, de fr en livssyn och gemenskap som tar ver allt och de kan sluta med sitt missbruk.

Vad jag menar r att vra tankar, knslor osv styr vr fysiska kropp i mkt strre utstrckning n vi ens r i nrheten av att inse idag.

Tyvrr kan jag inte lmna klla p mirakulsa tillfrisknanden.
Jag vet sjlv inte om det finns ngon gud men eftersom jag har upplevt paranormalt s anser jag att det r osannolikt att det inte finns ngon form av enande tanke bakom allt.
Jag avskyr dremot religion hett.
Om man anser att det inte finns ngon gud s mste man anse att tillfrisknandet beror p den mentala vertygelsen.

Sen kommer nsta frga. Kroppen ddar cancer varje dag, varfr fungerar det inte helt pltsligt? Varfr dr en person och en annan verlever med samma diagnos? r det kost och mental hlsa som styr? Stress ter upp vitaminer och mineraler i kroppen t ex.
Vi filosoferar och mediterar alldeles fr lite, tror jag.
oj ett inlgg som fallit bort i dimman, s svarar fr sent hr p detta:

Du gr in p det r mycket vi knner till, men ser detta inte som en urskt fr frra fram att vi d vet lite nu. Exemplet du tar upp r dessa frgor som vi letar oss fram p och har del kunskap om. Sklart som cancer som r en rtt komplicerad sjukdom med miljoner faktorer. men lter dessa frgor till personer som faktiskt forskar om dessa saker.

Ditt exempel med skidolyckan kan mycket vl ha mer till det n vad du ftt reda p. Nu vet jag inte men kan vara allt frn som du sger ngot har hnt i honom, men kan ven vara psykoligiskt att han lgger mer tid p se saker omkring sig efter skidolyckan, och mer analyserar personers signaler. Som mnga inom marknadsfring och sljare gr varje dag. Lter som jag underminerar vad fr frmga han har ftt, men nd tycker jag detta r troligt.

Gr in p det du sger:

Vi filosoferar och mediterar alldeles fr lite, tror jag

jag hller med men man ska inte fastna i trsket att bara titta p saker och inte leta sig fram efter mer information om saker.
Citera
2012-12-15, 15:05
Medlem
Det r inget paranormalt och ingen fysisk frndring av hjrnan. Det r en frnding och utveckling av medvetandet.
Citera
2012-12-15, 22:11
Medlem
Lurad slavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Det r inget paranormalt och ingen fysisk frndring av hjrnan. Det r en frnding och utveckling av medvetandet.
Hur kan det inte innebra en fysisk frndring? r medvetandet icke-fysiskt, eller hur menar du?
Citera
2012-12-16, 14:03
Medlem
Repos avatar
Du/ni vljer det ni vill se och tro p. Vill ni inte tro p det s r det okej. Men det finns en verklighet utanfr er egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in