Nä, har man outat sig i PM så får man faktiskt räkna med risken att detta PM återges i en tråd. Det händer inte ofta, men de gånger det hänt har diskussionerna i Outlaw utmynnat i att inläggen återställs utan åtgärd.
Det fetstilade är svaret jag fick av en moderator efter att jag rapporterade ett inlägg där någon publicerat ett PM (
Privat alt. Personligt Meddelande/
Private Message trodde jag att det stod för) för outning 1.06 där avsändarens namn stod med.
Stämmer detta att det är okej att outa folk så? Kontrollerar ni att TS som outar folk verkligen har fått ett sådant PM? Eller kan jag kopiera ett PM och hitta på uppgifter och skriva med personens namn utan att ni kontrollerar detta?
Om inte "PM" är privat utan man riskerar att outa sig själv, är det då inte 1.06 om jag träffar någon på krogen och berättar mitt användarnamn och efter det blir outad med mitt riktiga namn så har personen inte begått något regelbrott? Ni kan inte bevisa att jag inte outat mig själv på krogen, lika lite som ni isf godkänner att folk får outa andra medlemmar pga ett påstått PM som ni inte kontrollerat.
Vad är det för regler gällande outning om icke-publika uppgifter ges?
Tråden började med att jag rapporterade ett inlägg för 1.06 (som nu är borttaget, men enligt moderatorn så var tråden helt okej
https://www.flashback.org/p31449341#31449341 ). Ingen kritik mot moderatorn men jag blev nyfiken på vad som gäller angående att outa sig själv.
-
Det ovan skickade jag som PM till admin och admin5 men utan att få svar på så jag försöker nu igen när det är på tapeten.
EDIT: Tråden i slutet går inte att se som användare, men mods/admin kan nog se den trots att den är raderad. En användare citerade ett PM den fått där avsändarens namn stod med, och gjorde en tråd om det i Flashback.